hoevaak wassen met teershampoo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

hoevaak wassen met teershampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 16:10

hoevaak moet je een pony die last heeft van zomerexeem wassen met teershampoo?
helpt deze shampoo ook nog als hij al is begonnen met shuren? (zodat het eerder over gaat)


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:08

Ik heb 2 jaar geleden ook teershampoo geprobeerd bij mijn welsh pony met zomerexceem maar ik had juist het idee dat het averechts werkte.
Ik waste zijn manen en staart om de dag (werd me aangeraden toen ik het kocht) maar ik kan niet zeggen dat het ook maar iets geholpen heeft.

Dit jaar heb ik hem er nog maar 1 keer mee gewassen en laatst hoorde ik zeggen dat bv groene zeep veel beter was, dit haalt alleen vuil weg terwijl teer shampoo erg agressief is.

Zelf gebruik ik na vele middeltjes getest te hebben (oa veel wassen, TKC 79, fly protect deken, sweet itch gel enz) sinds enkele weken het product Horsol. En ik kan het bijna niet geloven maar Pink heeft amper nog geschuurd! Zijn hals is nu bijna helemaal genezen. Nog enkel wat losse korstjes door de genezig. Ook de plekjes op zijn hoofd (onder de ogen) zijn weg aan het gaan (inc heel de haren maar vooruit, dat noemt men genezen Knipoog ) en zelfs zijn voorpluk is gespaard gebleven dit jaar!
Ik duim dus dat dit product compleet aan slaat maar ik heb goede hoop!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:24

Kijk ook eens met de zoekfunctie of bij de sticky! Kan zijn dat je dit jaar wat laat bent en iets niet goed aanslaat. Wellicht dat je als je volgend jaar vroeg begint de problemen voor kan zijn.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:13

ik gebruik het ook, af en toe
ik smeer regelmatig (3-4 keer per week) de manen en staart in met baby-olie, maar als er veel schilfers zijn dan was ik zijn staart en manen met teershampoo (ongeveer 1 keer per 2 weken)
bij mijn paard helpt het wel

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 17:24

ow... ik hoor hier thuis dat het elke dag moet (wassen met teershampoo).. maar ik ga ook eens proberen om het elke dag in te smeren met lotion.. zodat er geen schilfers komen.. want daar komen immers de vliegjes op af!!.. (toch?)

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:00

Pinky_girl schreef:
sinds enkele weken het product Horsol. En ik kan het bijna niet geloven maar Pink heeft amper nog geschuurd! !


Mag ik vragen hoe duur het was en waar je het hebt gehaald?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 15:47

Steffie89 schreef:
Mag ik vragen hoe duur het was en waar je het hebt gehaald?

Zelfde vraag hierzo!
Ik kan het hier in de buurt nergens vinden, en ook op internet kan ik niet vinden waar het te bestellen is.


Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:33



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Supertje en 94 bezoekers