Manege-ervaringen gevraagd (provincie Utrecht)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Manege-ervaringen gevraagd (provincie Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:00

Hallo bokkers,

ik wil in het najaar weer lekker gaan lessen Lachen Ik heb jarenlang paardgereden maar ben hier inmiddels ook alweer enkele jaren mee gestopt. Ik wil alles dus weer lekker op gaan pakken, niet springen in ieder geval. Ook lekker een buitenrit maken als het even kan.

Ik heb zelf op Groenesteyn gereden maar dit valt af door de slechte uitrijmogelijkheden, Zeisterbosmanege vind ik de bak te klein en bij Rijnstein in Odijk van allebei een drama. Verder heb ik op geen andere maneges gereden dus ik vroeg me af of jullie jullie ervaringen met me willen delen.

Ik woon in Zeist en wil niet langer dan een 25 minuten aan het rijden zijn (met de auto dus). Welke manege raden jullie me aan?

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:09


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:29

rhijnauwen schreef:
misschien moet je even bij dit topic kijken?: [PP] Welke manege??prov. UTRECHT

ps. manege Den Toom in Doorn? misschien ergens een paard delen met iemand?


Dank je wel voor de tip Knipoog En de bedoeling is inderdaad wel om ooit eens een paard te gaan leasen/kopen maar ik wil eerst lekker mijn oude niveau eens terug krijgen. Bovendien zit er niemand te wachten op een bijrijder die alles weer terug moet krijgen Tong uitsteken Doe ik dat liever eerst...

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:36


MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:32

Ik heb op zich redelijk goede ervaringen met Stal van Brenk in Groenekan, een manege die geloof ik niet zo heel bekend is maar toch best de moeite waard om eens een kijkje te nemen.
Ze zijn momenteel erg in de accommodatie aan het investeren (er staat net een nieuwe stal) dus het ziet er allemaal best leuk uit.
Toen ik daar reed (een jaar of drie geleden) hadden ze een stel "echte" manegepaarden, maar ook wat handelspaarden waar de gevorderde ruiters op mochten rijden. Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar daardoor hadden we af en toe best leuke paarden onder onze kont! Lachen
Ze hebben ook een site, moet je even zoeken onder Stal van Brenk.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:36

Princes maxima manege in den dolder kan ik je aan raden.
leuke gezellige manege,
leuke paardewn, leuke lessen,
zit 1 maar aan : ze doen neit aan pensionpaardjes.

pb maar als je meer info wilt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:55

Ik heb heel goede ervaringen met Marcroix in Amersfoort, maar ik weet niet of dat qua reistijd nog te doen is (denk het wel overigens).
Hun website is www.mrc-marcroix.nl

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:30

Manege de Gagel...klein maar wel leuk Lachen

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:41

Ik heb bij de Treekhoeve gereden in Leusden, eerst op manegepaarden, later heb ik daar mijn eigen paard in pension gehad (tot een paar maanden terug omdat ik het te jammer vond dat ze geen weidegang hadden). Ik zou daar zeker eens gaan kijken als je het niet te ver vindt. Het ligt prachtig (midden in het bos, dus topuitrijmogelijkheden), de manegepaarden zijn okee, de sfeer vond ik altijd prettig zonder veel uit-de-hoogte gedoe. De lessen zijn ook goed, vooral als je van Anneke Kruis les hebt. Soms wel wat volle lessen.

http://www.de-treekhoeve.nl

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:50

Is woudenberg qua afstand nog te doen? Zo ja, dan moet je eens op manege Groenewoude kijken.
www.groenewoude.net
Pension en manege, binnenbak, meerdere (grote en kleine) buitenbakken, uitermate geschikt voor buitenritten.
Als je meer zou willen weten mag je me ook een pbtje sturen!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:02

Ik heb bij manege Austerlitz gereden, wel koud in de winter maar midden in het bos. Deden ook veel aan western. Ook is de boshoeve in Soest natuurlijk een aanrader voor buitenritten, zomers gingen die elke week naar buiten, het werd zelfs saai, iedere keer weer een buitenrit.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:11

Haha! hoihoi, ik heb op zilfia's hoeve gereden, in houten, maar dat raad ik je ten zeerste af, want:
1. het is echte pure commerciele business(geen gezelligheid te bekennen)
2. de lessen zijn erg duur(13,5 voor een uur)
3. in de lessen mag je zelf bepalen welke rijrichting je op gaat en wat je wil doen, dus in feite krijg je geen les, dat mens gaat zitten op der reet, rookt een sigaret. en dat was het!( er word alleen aangegeven wanneer je mag galoperen)
4. paarden worden daar gezien als verdiensten, net zoals een prutsmuts, gordijntje dicht...ff rijden... gordijn weer open( volgende patient....)
nou sorry, maar die beesten worden zo erg afgemat!! doe het gewoon niet!! zo dat was ff mijn mening over zilfia's hoeve.... lijkt leuk is het niet!
wel een aanrader is het paardenpension in een bos vlakbij zeist...niet het zeisterbos geloof ik, maar daar is het erg gezellig, een vriendin staat daar m et haar paard! hoop dat het je lukt! OK dan!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:20

Tralala schreef:
Is woudenberg qua afstand nog te doen? Zo ja, dan moet je eens op manege Groenewoude kijken.
www.groenewoude.net
Pension en manege, binnenbak, meerdere (grote en kleine) buitenbakken, uitermate geschikt voor buitenritten.
Als je meer zou willen weten mag je me ook een pbtje sturen!


Groenewoude heb ik ook wel eens mogen meerijden!
Erg leuke paarden daar en ze zijn er zeker aardig!

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 01:28

Niet om een discussie te starten, maar om even een tegengeluid te laten horen: Ik vind Zilfia's Hoeve absoluut geen slechte manege. Natuurlijk is het 'commerciele business', dat is namelijk elke manege, subsidie krijg je er namelijk niet voor, maar de paarden zijn leuk en worden imho heel behoorlijk verzorgd, ik vind de instructie juist erg prettig (van degene die Kirsten beschrijft heb ik pas een les gehad omdat mijn vaste instructrice op vakantie was, en ik vind het juist heel prettig om de ruimte te hebben aan je eigen dingen te werken, en ze springt echt wel in als het niet goed gaat, en dan kan ze juist even heel intensief met jou bezig zijn omdat ze niet de hele tijd op de groep focust) Oftewel, ik vind het een prima manege, en gezelligheid, tja, dat ligt heel erg aan de groep waarmee je lest volgens mij.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:51

Manege den Treek (volgens mij leusden)

Manege Maarn (Maarn)

Ik weet niet of dit een optie kan zijn voor je....

p.s offtopic, mocht je terzijnde tijd nog stalling zoeken pb me maar.

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:50

ik heb er niet alleen gereden maar er ook stage gelopen, en zo goed worden ze nou ook weer niet verzorgt, ze worden totaal niet gezien als paarden. En mijn mening over het lesgeven is dat een les een les is, en geen vrije tijds tour! want dat kan ik met mijn eigen paard ook wel doen. En zo vaak springt ze niet in, behalve als dat paard een bok geeft naar een ander paard toe, zegt ze dat ik hem aan moet pakken, iets wat je zelf ook wel kan verzinnen, en geloof me, niet elke manege is commercieel! tuurlijk geen subsidie als voetbalverenigingen of sportverenigingen, maar er zijn ook maneges waar een hele gezellige sfeer hangt, OK dan! en waar je niet zo associaal veel geld moet betalen! en als je daar €7,50 betaalt krijg je een goede bruikbare leerzame les! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:51

Girls!! Stop fighting Haha! Zilfia's hoeve valt sowieso al af, het is te ver (niet qua afstand maar de reistijd is bagger) en totaal geen uitrijmogelijkheden!

Voor de rest iedereen alvast bedankt!

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:08

Schijnheilig ik doe niet aan gevechten...ik ben tegen zinloos geweld! Cheese! haha..! nee maar om het maar even duidelijk te maken dat veel mensen geen idee hebben hoe het er werkelijk aan toe gaat! paarden hebben er geen paarden maar een honden leven! Bloos! maar goed, tis toch niks voor je, dus het maakt niet meer uit!! Bloos OK dan! succes nog verder hoor!! Lachen

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:10

paardjuhsgek schreef:
Groenewoude heb ik ook wel eens mogen meerijden!
Erg leuke paarden daar en ze zijn er zeker aardig!


Hoe lang geleden was dat ongeveer? Welk paard heb je mogen rijden toen? Sorry was ik ff benieuwd naar. Haha!

Maar er zijn idd leuke paarden, er is voor elk wat wils Knipoog
En aardig zijn ze meestal ook wel idd Knipoog

Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:48

7,50 in de randstad? Wauw. Waardanwaardan Haha!

maanmeisje

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:37

Ik weet niet of je nu al een manege hebt gevonden, maar ik heb een echte aanrader:
*LOL* Manege de treekhoeve in leusden!!!!! egt heel errug gezellig!!!! OK dan!
De mensen zijn cool, de pony's zijn cool, de paarden zijn cool, de lessen zijn cool, de omgeving is cool, de wedstrijden zijn cool, kortom.....Ga daar eens kijken!!!!!

Kus simone

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:36

Tralala schreef:
Hoe lang geleden was dat ongeveer? Welk paard heb je mogen rijden toen? Sorry was ik ff benieuwd naar. Haha!

Maar er zijn idd leuke paarden, er is voor elk wat wils Knipoog
En aardig zijn ze meestal ook wel idd Knipoog


Jaartje geleden op Jackie
Echt een onwijs lie beestje Lovers