hangend rooster en bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

hangend rooster en bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 15:48

Welk bit is het beste voor een paard met een hangend rooster?
Ik heb nu een kk bit dubbelgebroken en een Dr robart dubbel gebroken maar ik heb het gevoel dat het knikje nog drukt op de lagen??

Is zo'n bit met een boogje beter voor een hangend rooster. Ik weet zo niet hoe zo'n bit heet: Correctiebit of scholingsbit of myler bit??
Vitamine C heb ik gegeven maar ik zie totaal geen resultaat. Tandarts is geweest en mijn paard heeft een net gebit. Daar kan het dus niet aan liggen.

Wie o wie kan mij raad geven.

Bitloos kan niet omdat ik springwedstrijden rij.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:53

iig even een veearts erbij halen lijkt mij, en voorlopig gewoon zolang ze zich niet helemaal lekker voelt (lees: laaghangend rooster heeft) geen springwedstrijden rijden en dus wel gewoon zonder bit rijden, tenzij je je paardje wel pijn wil doen, dan zou ik gewoon met bit blijven rijden en gewoon doorgaan met springen.........

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:07

Mijn pony heeft ook een hangend roosterm bij hem zal het waarschijnlijk niet meer weg gaan, een hangend rooster kan namelijk ook gewoon blijvend zijn.
Ik rijd hem op een vrij dunne ongebroken trens (hij heeft ook nog eens er weinig ruimte in zijn mond), omdat hij inderdaad zelfs nog last heeft van een dubbelgebroken bit (K&K). Die kan nooit tegen het verhemelte aankomen.
Gewoon zoeen dus:
Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:10

zo'n bit is ook in de rubber versie op de markt. Voor paarden met weinig ruimte in de mond is dat ook nog een optie. Je mag er gewoon mee starten.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:17

Reed mijn 1 van mijn vorige paarden ook op dat bitje had ook een hangend rooster en weinig ruimte in de mond .
Met dat corectiebit heb ik ook gereden en daardoor kwam ik er dus achter dat ze een hangend rooster had , juist van die boog ondervond ze hinder. heb haar verder dus altijd op dat dunne bitje greden (net geen onderlegtrens) en je mag er idd gewoon mee starten succes.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:43

annegti schreef:
zo'n bit is ook in de rubber versie op de markt. Voor paarden met weinig ruimte in de mond is dat ook nog een optie. Je mag er gewoon mee starten.


Die rubber bitten zijn juist vaak erg dik is mijn ervaring... als je die gewone zwarte rubberen bedoelt tenminste. Die kunststof bitjes (Happy Mouth) zijn ook heel fijn, die heb ik ook een tijdje gebruikt.
Jordy loopt overigens wel fijn op een correctiebit, daar lijkt hij geen last van te hebben. Maar ik houd het liefst zo simpel mogelijk Lachen

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:07

Mijn paard heeft ook een "blijvend" hangend rooster, ik heb haar met allerlij bitten gereden, de laatste tijd alleen nog maar op een dubbelgebroken aurigan bitje, ging altijd goed.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 14:28

ik heb ook een dubbel gebroken Robart bit, daarmee heeft mijn paard geen last van zn extreem hangend rooster

je zou eens een ongebroken bitje kunnen proberen, dat weet je zeker dat er niets tegen zn gehemelte kan prikken