wat ik nou niet snap he

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 15:10

ik reed gister met mn paps in de auto langs mn verz pony's om ff te kijken of ze dr nog allemaal waren en om ze eindelijk weer eens te zien. Op de terugweg kwamen we dus langs heel veel weilanden en nu komt t... Ik zie dus steeds wel schapen en geiten buiten in de wei staan, maar ik heb gister maar 3 koeien en 2 kalfjes gezien. Vond t nogal vreemd, voor zover ik weet zijn geitjes en schapen niet minder besmettelijk en toch staan die veel meer buiten. Iemand verklaring???

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:



Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 16:07

is het niet al weer opgeheven? Verward

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 15:40

bij ons nog niet. ik denk doordat het komt dat je de beesten niet mee mag verplaatsen. toen er een vermoeden bestond van mkz hebben de koeien boeren besloten omd e koeien binnen te zetten omdat die elke dag gemelkt moeten worden. geiten zitten meestal in een klein hok en hebben t buiten veel beter die hoeven ook niet gemelkt worden en zijn een stuk beter onder controle te houden dan 80 koeien in een wei dus die staan beter buiten dan binnen. (koeien ook maar die moeten ook gemelkt worden). weet niet of t zo is maar denk wel dat t in de buurt komt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 13:12

Je mag koeien, geiten, schapen enzovoort weer in beperkte mate buiten zetten (wel zijn er een aantal strenge regels!). Op de site van minlnv staat precies wat wel en niet mag.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 13:48

Het klopt inderdaad dat het vee zijn verblijfplaats niet mocht verlaten. Dus wat in de wei stond bleef in de wei en wat op stal stond bleef op stal.
De meeste boeren zullen hun koeien nog even binnen laten omdat het weiland behoorlijk nat is. Ze lopen dan flink wat kapot.
Daarnaast wachten de meesten liever even af. Heb je net je koeien buiten lopen, wordt misschien de regeling weer terug gedraaid en moeten ze weer op stal. Betekent weer verandering van voer en daaropvolgend een gewijzigde (mindere) melkproduktie. )Bron: Mijn buurman met 110 Koe Koe )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, anjali, capriz, Gianti, Josien_, Kmbrly, kosseh, Leonyr, maj0, N_B_N, ryukapple, Saaams, sollair310, Vinny12511 en 55 bezoekers

cron