Wie doet wat met zijn paard hier? Springen, dressuur of.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Wie doet wat met zijn paard hier? Springen, dressuur of.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-02 20:17

Of recreatie of een husseltje van alles?? Ik heb een husseltje van alles en nog wat *grin* Ik longeer 2x in de week en hij heeft 1 dag vrij en de rest van de week rijdt ik. Op zaterdag heb ik les en op zondag gaan we om het weekend naar het bos of strand om lekker uit te waaien (anders staat die trailer ook maar te nietsen Haha! Knipoog ) Ben heel benieuwd wat jullie zoal doen met jullie paardjes

Groetjes van Tamaar


MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:21

Van alles, maar hoofdzakelijk dressuur. Af en toe maak ik een sprongetje, zondags ga ik als het goed weer is naar buiten en de rest van de week rijd ik gewoon dressuur. Ik heb dan elke zaterdag priveles, waar we ook af en toe springen.

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:23

Ik rij meestal dressuur of ik longeer. Meestal doe ik allebei (ik rij meerdere paarden). Aankomend zomer ga ik af en toe lekker naaar buiten. Verder spring ik heel soms (als ik echt zin heb). De meeste dieren waar ik op rij zijn nog erg jong en moeten dus nog veel leren.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:25

Toen ik Ed net had maakte ik ook een 'husseltje van alles'. Springen, dressuur, het bos in... heerlijk! Ik had schoon genoeg van de wedstrijden en concoursen, en dat wou ik niet opnieuw doen met m'n nieuwe paardje.
Maar de wedstrijdkriebels kwamen weer, en nu gaan we dus endurance starten! Zo heeft ook mijn trailer weer wat meer te doen de komende tijd. Wel een competitie, maar met een leuke gemoedelijke sfeer. Geen gezeur over afstammelingen, merken zadels, pikeur rijjasjes enz.
Ik wist altijd wel dat ik endurance erg leuk vond, en dat ik het ooit zou gaan doen. Dat was één van de redenen waarom ik juist Ed (arabier) heb gekocht.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:29

in de eerste plaats dressuur.
tweede plaats buiten rijden.
derde plaats longeren.
vierde plaats(maar zeker niet nooit)springen.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:30

Met Odin rij ik nu voornamelijk dressuur want we moeten hard oefenen voor de wedstrijden dit seizoen! Haha! Verder ga ik wel eens naar buiten en doen we nog wel eens een sprongetje.

met Miepie rij ik wat door de bak heen, figuren en aan de teugel en een sprongetje. Ze is nog maar een jaartje onder het zadel en ze is nog niet verkeersmak Verdrietig

Met de arabieren ga ik in de winter gewoon rijden in de bak en buiten en in de zomer springen we vaak en gaan we naar het bos.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:34

mn knollie dressuurt voorlopig best wel veel, ze moet echt spieren opbouwen en losser worden voordat ik weer met haar ga springen. Als ze niet helemaal lekker los in haar lijf is springt ze enorm vierkant.
Met mn vorige knollie, Loyd, deed ik 3 x p/w dressuur, 1 x p/w parcoursje springen (vondtie mooi, en niet zo hoog he Knipoog ), en 2 x mengelmoesje, beetje dressuur, balkjes lopen, kruisje springen. Ik ging 1 x per maand met m naar buiten, want ik had altijd een slachtoffer nodig die mee kon. Loyd was een ramp alleen. Tja, en als zo'n beest van 1.83 vind dattie naar huis mag... Waar blijf ik dan?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:08

op het moment kan ik alleen maar longeren, maar als ik niet in puin lig rijd ik western, maak lange buitenritten, NH oefeningen en jawel, longeren Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:08

Ik heb een verzorgpony. Hiermee rij ik meestal dressuur. Ik longeer hem ook weleens en heel af en toe spring ik weleens met hem.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:19

Net waar ik zin in heb. Heb geen vast schema. Gebeurd zelfs wel eens dat ik er een week niet op zit. Maar ik longeer, dresuur, springen, mennen, lekker de wei in, vrijheids dresuur. Bedenk het maar.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:20

in 1e plaats dressuur
2e plaats springen... -Dit doe ik (nog) niet met bonanza-
3e plaats gewoon wat rondhobbelen Haha!

verder longeer ik meestal ook wel 1x per week, vaak met touwtjes...
Zodra bonanza verkeersmak is zal ik ook wel veel buitenritjes maken Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:49

ik rijd wanneer ik zin heb en dan gewoon buiten in het bos.

Ik heb dik 2,5 jaar best fanatiek western gereden, maar wegens gebrek aan instructie heb ik het maar een beetje aan de kant gezet.

Ik krijg straks wel weer wat hulp bij het inrijden van danno maar wedstrijd ambities zijn bij mij ver te zoeken op dit moment.
Ik hoop danno straks lekker in de ronte te kunnen sturen en dat ik met hem lekker buiten in het bos kan rijden.

Endurance rijden is voor mij wel weggelegd denk ik. Misschien ga ik daar aan beginnen. eerst nog ff e rijbewijs halen en dan de hort op Haha!
Ben al op zoek naar een geschikt zadel, niet speciaal voor de endurande maar gewoon waar ik bij wijze van de hele dag in kan zitten Haha!

Af en toe longeer ik en hebben ze eens een dagje vrij, maar een schema heb ik niet .

Om mijn paard los te maken enz enz, gebruik ik wel de western'manier'

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

vnalles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:57

Umm western, paar keertjes per week als het weer het er mee eens is, ook probeer ik 1x per week een buitenrit te maken, wil dit wel vaker gaan doen want dat vind ik gewoon heerlijk, maarja het bos ligt een eindje uit de richting dus das minder...

Soms gaan we samen wandelen, kunstjes vindtie ook leuk Haha! , NH, tja, zo probeer ik gewoon zoveel mogelijk met hem om te gaan...ennuh de roundpenn is bijna af dus kunnen we daar ook weer lekker in werken!!
Spingen doen we ook, maar daar is hij beter in dan ik, vandaar dattie het ook wel eens alleen mag doen Tong uitsteken

Grtz Elise Party!!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:59

Het is net hoe mijn bui is en waar ik zin in heb, maar voornamelijk rij ik western. Pling
Maak buitenritten (nog geen lange ivm zijn conditie). Verdrietig
Longeer 1 keer in de week.
Springen doe ik af en toe (heb al lang niet gesprongen met hem).
Leer hem kunsjes, als ik geen zin in rijden heb. Wat eigenlijk weinig voor komt.

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:12

Ik doe vanalles en nog wat, net hoe mijn petje staat. Of hoe het weer is of hoeveel tijd ik heb Haha!

Ik ben de laatste tijd wat meer met de dressuur bezig, omdat ik net begonnen ben met lessen. Maar als mijn vriend straks weer wat meer tijd heeft ga ik weer fanatiek mennen. Ik wil daar ook graag dressuur mee oefenen.
Daarnaast race ik veel over het strand en cross wat door de duinen, met of zonder wagen Haha!
Heb ik weinig tijd (werk *zucht* ) dan doet ze of niets of ze moet aan de longe werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:46

Ik rijd aangespannen (SGW) en onder het zadel (dressuur)
Ook rijdt ik veel buiten en maak dan wel eens een sprongetje.
Met Ilindra fokken we regelmatig een veulentje en gaan we naar de keuringen.
Tevens gebruik ik ze om het land te slepen en ze hebben ook al eens bomen gesleept.
Met Handell haal ik ook wel eens voor m´n vader, die schaapsherder is, de schapen van de hei of breng ze van de ene wei naar de ander.

Gelderse paarden zijn dus echt multi-functioneel Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:51

voornamelijk SGW en tussendoor ook springen en dressuur

Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:56

Mijn paard is nog een beginner, dus eerst maar eens de basis.
Dat betekent: longeren en leren rijden.
Evenwicht zoeken, leren wat wijken is, enz.
Verschillende tempi rijden in 1 gang, leren galopperen.
Af en toe balkjes lopen.
En buitenritjes maken want ze is gelukkig al verkeersmak.

In de toekomst ga ik er mee dressuren en springen, vooral dat laatste lijkt me leuk.
Maar ik denk vooral datgene wat ze het beste kan, en daarnaast bosritten!
Ben ik dol op... Vingers aflikken

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 01:28

In principe dressuur, maar ook veel andere dingen en voroal verschillende plaatsen...
Ik spring eens in de week, ik longeer eens in de week, ze staat een dag stil en de rest dressuur ik vrij fanatiek.
Het andere paard is nog een jonkie dus die rijd ik vier keer per week dressuurmatig, eerst de basis erin, dan komt de rest.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 04:38

Ik rij vooral dressuur en af en toe eens naar buiten voor het paard. In mijn pony tijd heb ik veel gesprongen. Nu zelden of nooit. Maar als ik weer mijn balans terug vind en het goede paard dan denk ik dat ik daar ook weer mee begin. Ik longeer mijn paarden vooral als ze weer in conditie moeten komen of als ik geen tijd heb.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 04:43

Ik heb even geen rijpaard, maar als Fleur compleet volgroeid is en we lekker de paden op kunnen wil ik 2x in de week gaan dressuren en verder lekker buitenrijden.
Als dat buitenrijden een beetje lekker gaat gaan we de endurance in..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:12

Voornamelijk dressuur. Soms een sprongetje en als het weer goed is rijd ik ook buitenritten.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:24

Ik doe van alles met dr... voornamelijk dressuur, maar ik ga ook minstens 1 keer per week met d'r naar buiten. springen vind ik zelf het leukste maar dat is een heel gedoe met hindernissen opbouwen enzo, terwijl ze ook met andere (jonge) paarden bezig zijn in de bak.. en vaak is er ook niet iemand die even tijd heeft om te helpen daarmee (iedereen druk)
zo ongeveer 1 keer in de maand gan we springen, dan laten ze gewoon de hele dag die hindernis(sen) staan en kan ik ook ff gaan springen.. Evita gaat namelijk niet zo hoog als al die grote paarden met hun giraffebenen *LOL*
vroeger gingen we ook wel eens mennen, dat vind evita helemaal geweldig! maar nu hebben we geen tuig + wagentje meer..

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:40

Ik rijd vooral dressuur. Mijn instructeur mag hem springen en ik ga weer met hem naar buiten.
Longeren doe ik eigenlijk vrijwel nooit. Alleen vlak voor een wedstrijd als hij zijn ijzers niet af mag trappen Haha! .

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:42

Ik rij hoofdzakelijk western, maar moet eind dit jaar IBOP-pen dus moet ook af en toe een beetje dressuur ertussen pakken.
Verder vinden we springen erg leuk en natuurlijk lekker buiten rijden/wandelen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers