Wie heeft Willibrord gezien? ( hond Max)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Wie heeft Willibrord gezien? ( hond Max)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 10:51

Wie heeft deze week de aflevering van de week van Willibrord gezien?
Het ging over de hond Max die zo gruwelijk mishandeld was.
Ook Henk ( de eigenaar van mijn verzorgpaard Wenga en de oprichter van Zinloos Geweld Dieren) kwam in beeld.
Ik had echt overal kippenvel en de tranen stonden in mijn ogen.
Wat vinden jullie hier nu van?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 11:23

ja ik heb t gezien. helaas wel, had t achteraf leiver niet gezien. laten ze ook nog een dood paard zien, uitgemergelde schapen.
wel goed dat willibrord er aandacht aan heeft besteedt!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 12:40

Nee, ik heb het niet gezien..
Dat was in mijn stad, voor die hond is nog een optocht gehouden maar daar waren nogal wat mensen het niet mee eens omdat die zichzelf superieur aan een ander dier stellen...Belachelijk!
Er was namelijk vlak ervoor ook al een optocht gehouden omdat het zusje van een meisje op mijn manege was vermoord.. (in dezlefde buurt als van die hond). Mensen gaan dan vergelijken wie er belangrijker is, de hond of het meisje, ik vind het alletwee belangrijk, ik geloof alleen niet dat een stille tocht helpt....het enige wat je ermee opschiet is dat je weet dat er meer mensen tegen zinloos geweld zijn maar verder schiet je er niets mee op.... Maar was het nu een man of een vrouw die de hond verwaarloosd had? Eerst ging het verhaal de ronde dat het 2 vrouwen waren en die wisten niet meer wat ze met de halfdode hond aanmoesten en hebben hem over de schutting in de buren de tuin gegooid en later hoorde ik weer dat het een man was en dat de hond niet over de schutting was gegooid.. Deze persoon scheen vaker huisdieren te hebben die het er denk ik ook niet goed vanaf gebracht hebben.... Van dit soort mensen moet ik echt Misselijk
Groetjes van Jessica!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 12:50

ik heb het niet gezien. Kan iemand even een korte samenvatting weergeven? Ik vind het wel heel goed dat er aandacht aan besteed wordt. Mensen zien zo dat dit niet als normaal wordt beschouwd.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:08

Ik heb het ook niet gezien maar ik kan wel mijn mening geven over mensen die dieren mishandelen. Ik ben een heel sociaal persoon maar zulke mensen nou wat ze daar mee moeten doen dat kan iedereen wel raden. Het maakt me niet uit of het een cavia, parkiet,hond, kat, paard of koe is die ze mishandelen, het is gewoon niet normaal om zo iets te doen. We hebben het zelf al eens mee gemaakt met 2 paarden van ons, nou als ik die lui ooit nog eens tegen kom dan doe ik hetzelfde met hun als wat ze met onze paarden hebben gedaan. Ik weet dus niet of ze dat zouden overleven want ze waren er echt slecht aan toe. Gelukkig zijn onze paarden er weer helemaal boven op gekomen, ook geestelijk. Voor hetzelfde geld was het heel anders gelopen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:12

ik heb het ook gezien, echt zo walgelijk. Ik zat echt met tranen in mijn ogen. Ik kan er echt niet tegen dat soort dingen, maar het schud je wel even wakker.

Ik kan mezelf dus helemaal niet voorstellen dat ik een dier expres pijn zal doen, ik vind het gewoon om te kotsen.

En dan nog te bedenken dat het echt gigantisch veel voorkomt, dierenmishandeling.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 17:10

Ik heb het niet gezien, maar komt er nog een herhaling, want ik wil het eigenlijk wel zien hoor. Mensen willen het eigenlijk niet zien, maar zulke dingen zijn Eye-Openers !!!! Ik vind dat iedereen zoiets moet zien !

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 17:48

vind ik ook Sando, hoe meer mensen er naar kijken en ervan leren hoe beter. Ik vind ook dat er een hogere straf op moet komen, dat van Max is echt heel erg dat beestje heeft de ergste dood gehad die er bestaat.

Ik vind dat die mensen de zelfde straf moeten krijgen als dat ze hun hond hebben aangedaan, laat ze maar lekker uithongeren in een celletje. Walgelijke mensen. Misselijk Boos! Extreme duivel

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-02 17:56

Helaas kunnen diegene die het niet hebben gezien de herhaling niet meer zien, want die was vanochtend om half 10.....
Om een beeld van de arme hond Max te krijgen, waar het grootste deel van de docu over ging, is hier een foto:
Afbeelding

Voor diegenen die het gezien hebben: die begravenis vond ik erg ontroerend. Een volwassen man stond gewoon te huilen bij het aanzien van Max....

Die eigenaren moeten gewoon een hoge straf krijgen voor het walgelijke wat zij hebben aangericht....
Als ik toch de mishandela(ren)ar van Wenga zie, zou ik ze zeker willen laten voelen wat Wenga allemaal heeft meegemaakt! Dat verdienen ze dubbel en dwars....

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 18:13

Ja, ik heb al het voorafgaande over max gelezen en gezien.
heb alleen Willebrord niet gezien. Walgelijk hoor. En die foto is om van te gaan janken, maar ja, dit zijn echt mensen. Alleen mensen kunnen zoiets voor elkaar krijgen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:33

heb het niet gezien, maar er stond in de krant wel een foto. echt ziellug!!!!!!! Ook op tekstTV was het, nmet foto's.
Vind dit nie normaal! Boos! Huilen Huilen Huilen

gr linda

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:40

Jaa, ik heb het gezien, Vond het vreselijk! Hoe kunnen ze dit zo'n lieve hond aan doen. Moest er echt ook bijna om huilen. Kan dit dus echt neit uit staan, wordt ik woedend van Huilen Boos! Dieren kunnen niet praten, daarom moeten wij voor ze opkomen!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:48

die begrafenis was idd heel mooi. zo'n klein jochie dat een roos op de kist gooide, heel ontroerend vond ik t.
ik schrok me echt dood toen ik die beelden van Max zag. je zag gewoon pus bij zn oog, wonden over zn hele lijf verspreidt... echt verschrikkelijk en de dochter van de vrouw die t gedaan had heeft niet eens ingegrepen! Misselijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 23:29

Wat geef ik nu om zo'n stomme roos op dat stomme graf van max?!?!?? Waar was iedereen toen hij nog leefde?! Sorry. Ik heb de foto nu gezien (had ik beter niet kunnen zien) en ik ben heel kwaad en gefrustreerd. Ik zou die mensen die een dier dat aan kunnen doen met gemak kunnen vermoorden. Kreeg ik de kans daarvoor maar eens....... Waarom gebeuren die dingen toch altijd ver buiten mijn bereik? zo kan ik nooit iets doen....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:01

Helaas is het nog steeds zo dat je alles met dieren mag doen zonder er straf voor te krijgen. Waarschijnlijk gaan de eigenaren van Max gewoon vrijuit, dieren maken in dat soort opzichten echt geen hol uit voor het gerechtshof.

Helaas dat we niet aan de doodstraf doen, dit soort mensen verdienen het. Ik vraag me af waarom mensen dat doen, het heeft totaal geen zin. Als je een hond niet moet, heb ik liever dat ze hem ergens dumpen, dan totaal uitmergelen, dat is veel erger voor zo'n beestje.

Verder vind ik dat nog steeds teveel mensen onderscheid maken tussen mens en dier, net als die optocht. Het is toch prachtig als ze voor die hond een optocht houden, en dan gaan ze weer kijken wie belangrijker is, het meisje of de hond. Ik vind ze beiden even belangrijk. Men begrijpt niet dat zonder dieren, eigenlijk geen leven meer aan is voor ons. Ze moesten al die dierenbeulen precies hetzelfde aan doen wat ze die onschuldige diertjes hebben aangedaan. Helaas ben je wel strafbaar als je mensen verwond, want ik had het wel geweten.

Ik ga gewoon heel erg veel geld verdienen, en ik word de nieuwe pistolen Paultje, dat is een man met een gouden hart.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 00:11

jaaaaaaaaaa! die pistolen paultje! die maakt wat dat betreft veel goed! Ik ben ooit op zijn site geweest en hij beschreef hoe mensen een paard hadden mishandeld. hij stuurde er zijn mensen op af en die deden met die vent exact hetzelfde als hij met dat paard had gedaan! Echt geweldig, zulke dingen lees ik nu zo graag he! DAt doet mij echt goed!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Wie heeft Willibrord gezien? ( hond Max) UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:37

Het verhaal van Max heeft nog een leuk staartje gekregen. Tot mijn voldoening las ik in de zaterdageditie van de Telegraaf dat dat wijf waar Max van was, geen leven meer heeft. Haar ramen worden beklad, ze wordt op straat uitgescholden. Ze vertelde aan de rechter dat ze geen hond wilde maar deze had overgenomen van haar dochter die max niet meer aan kon vanwege haar 3e zwangerschap (ook al zoiets.....). Ik ben heel blij dat mensen hun ongenoegen hierover laten blijken en het kennelijk niet als normaal zien als dieren op een dergelijke manier behandeld worden. Max was al mager toen ze hem van die trut van een dochter kreeg maar hij kreeg ook een gezwel. Eerst durfde ze niet naar de dierenarts omdat ze al een rekening open had staan, later durfde ze niet meer omdat Max zo schandalig achteruit was gegaan. K.twijf.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 20:27

Helaas zijn gevallen als Max niet alleen-staand. En het meest frustrerende is nog wel dat zo'n eigenaar een boete krijgt en verder de kous af is. Grote kans dat ze volgend jaar weer een hond de vernieling in helpen. En zo gaat dat maar door.
Bij ons op de praktijk zijn we ook wel eens gevallen tegen gekomen waarvan we zeiden: nu is het tijd om de dierenbescherming in te lichten...

Een keer is het voor de hond met een sisser afgelopen. dat was een jonge golden, die al eerder op de praktijk was geweest want die had een grote knobbel op de kop. Het verwijderen was voor de eigenaar erg moeilijk, met name financieel gezien. Uiteindelijk is de hond toch geholpen. Na een maand komt de dierenbescherming met een gevonden hond. Een golden die aan de boom was geknoopt. je raad hem al: het was de hond van de knobbel. Eigenaar gebeld: nee hoor, wij zijn onze hond niet kwijt, die is bij een oppas, we zijn op vakantie (tsja ook een benaming voor een boom). Gevraagd naar het telefoonnummer van de oppas, nee, die konden ze nietgeven, want die hadden een geheim nummer, en zelf konden ze de oppas ook niet bereiken (nogal wiedes, nog nooit een boom met een telefoon gezien, laat staan een pratende boom).

Affijn, ze hebben een fikse boete gekregen, en de hond heeft een nieuw tehuis. Maar een grote kans dat ze ondertussen al weer een nieuwe hond hebben, en als ze er flauw van zijn, brengen ze hem vast weer naar de oppas Boos!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 23:04

ja ik had het vorige week gezien......
wat zielig man......

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Re: Wie heeft Willibrord gezien? ( hond Max) UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:54

Desiree schreef:
Het verhaal van Max heeft nog een leuk staartje gekregen. Tot mijn voldoening las ik in de zaterdageditie van de Telegraaf dat dat wijf waar Max van was, geen leven meer heeft. Haar ramen worden beklad, ze wordt op straat uitgescholden. Ze vertelde aan de rechter dat ze geen hond wilde maar deze had overgenomen van haar dochter die max niet meer aan kon vanwege haar 3e zwangerschap (ook al zoiets.....). Ik ben heel blij dat mensen hun ongenoegen hierover laten blijken en het kennelijk niet als normaal zien als dieren op een dergelijke manier behandeld worden. Max was al mager toen ze hem van die trut van een dochter kreeg maar hij kreeg ook een gezwel. Eerst durfde ze niet naar de dierenarts omdat ze al een rekening open had staan, later durfde ze niet meer omdat Max zo schandalig achteruit was gegaan. K.twijf.


super! Laat haar maar merken dat ze dit niet zomaar kan maken.

Ik wist trouwens niet dat er geen straf op dierenmishandeling staat? Dat is echt zot Lips are sealed
en trouwens, wie weet of iemand die dieren zo kan behandelen dat ook niet met mensen doet? want dát is natuurlijk wel erg Misselijk

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 10:59

Ik heb een deel gezien en had de tranen in mijn ogen!!! Echt walgelijk!!!
Van mij mogen ze dat 'wijf'(sorry, heb er geen andere woorden voor) hetzelfde aandoen!!! Echt walgelijk, en dan krijgen ze alleen maar een boete van niks!!! Belachelijk!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:01

O,ja ik vind het wel goed dat Willibrord dit uitzend!!! Gaan misschien bij sommige mensen de ogen open!!! Je kan je er niet voor verstoppen, het gebeurd helaas te veel!!!