verstandskiezen terkken iemand ervaring?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

verstandskiezen terkken iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 19:39

Vanmiddag ben ik eindelijk na 2,5 jaar weer naar de tandarts geweest.
Schade viel mee, twee kleine gaatjes, maar wel moeten alle 4 mijn verstandskiezen eruit.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
(ik schijt namelijk echt bagger voor tandsartsen Bloos )
Ik vraag me af of het pijn diet en vooral of je daarna blauwe plekken krijgt in je gezicht.
Please help me ik zie er echt zo tegenop Scheve mond

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:41

Blauwe plekken niet hoor, ik tenminste niet.
De eerste keer was het pijnlijk bij mij, omdat de verstandskiezen ontzettend vast zaten. Huilen Hij moest dus veel kracht zetten. Auuwwww!
Dat was ook bij de kaakchirurg.

Maar ik kreeg pijnstillers en moest spoelen om de boel schoon te houden.
De tweede keer ging het goed, bijna geen last.
Laatst bijgewerkt door Fabienne1 op 13-08-04 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:42

Ik heb ze moeten laten verwijderen door een kaakchirurg. Dat vond ik geen pretje eerlijk gezegd. Maar ik moet er wel bij zeggen, ik heb heel snel pijn. Het heeft bij mij 4 uur lang nagebloed. Ik had geen last van blauwe plekken in m'n gezicht, maar had wel het gevoel alsof ik hamsterwangen had Haha!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:12

Het scheelt al een hoop wanneer je verstandskiezen al door zijn.
Bij mijn man moesten ze er ook alle vier uit gehaald worden door de kaakchirurg. Één ervan was al een klein beetje door en de andere drie nog niet.
Van die ene heeft hij bijna niets gevoeld en ook geen na-pijn gehad, maar van die andere drie...... AUW!!!
Ik zal maar niet in details treden want dan heb je kans dat je niet meer durft.
Ik wens je heel veel sterkte en succes!!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:22

Zoek even op mijn naam en 'verstandskiezen', ik heb er al veel over geschreven hier op Bokt en wil niet in herhaling vallen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:25

Ik heb er ook laten trekken door de kaak chirurg, niets aan de hand Knipoog

Maar ik voel dus juist vrij weinig pijn, ben alleen doodsbang, maar verder voel ik weinig.

Spuitjes erin en klaar, de rest voel je al helemala niet.
Blauwe plekken niet gehad, wel een stijve kaak want er wordt aardig wat kracht op gezet.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:25

Nagelbijten / Gniffelen Ik moet ook nog steeds een afspraak bij de kaakchirurg maken, ook voor alle vier...
Heb de verwijsbrief met foto al een half jaar in huis, maar ik DURF niet!!!
Twee (boven) zijn helemaal door, twee onder allebei deels.
Ik kan je dus geen moed inspreken, maar wel met je meevoelen! Haha!
En Karin, ik weet niet zeker of ik wel durf te zoeken naar je berichtjes...

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:31

Bij mij is het onder algehele narcose gebeurd. Als ze er al door zijn valt het over het algemeen mee, maar 'uitsnijden' is akelig. Maargoed, het is een weekje rot en dan ben je ervan af hoor...

Zoek maar even op 'verstandskiezen' want er zijn hier veel topics over, mijn verhaal staat daar ongetwijfelt ook bij.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:32

MiraMar schreef:
En Karin, ik weet niet zeker of ik wel durf te zoeken naar je berichtjes...


Jawel hoor, doe maar gerust. Want het is een story met een happy end. *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:39

Karin schreef:
Jawel hoor, doe maar gerust. Want het is een story met een happy end. *LOL*

Nou Boos! je wordt bedankt! Na wat ik nu te lezen heb gekregen wil ik helemaal niet meer!! Knipoog
Hee Ik heb binnenkort nog een bedrijfsuitje waar ik vanaf wil. Als ik de kaakchirurg nou goed plan... Schijnheilig
(Weet iemand hoe lang de wachttijd ongeveer is?)

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:51

Wil je het echt weten? Nagelbijten / Gniffelen

Nee serieus, mijn laatste ervaring bij de tandarts was niet zo fijn. Daarvoor heb ik twee verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg en dat ging wel zonder problemen en pijn.

זכור

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:01

Ik heb sinds 2 dagen ervaring hiermee Lachen
Mij viel het echt 100% mee.
Bij mij zijn eergister 2 verstandkiezen aan de linkerkant verwijderd. Wel bij de kaakchirurg omdat ze nog niet door waren.
De spuiten voelde ik haast niet, en het trekken ook niet. Je voelt wel wat gesjor in je mond en wat gekraak, maar voor je het weet zijn ze eruit en sta je weer buiten. (Met een half verdoofd gezicht, dat vond ik wel minder!!).
Bij mij waren ze boven al een beetje door, onder moesten ze eruit gesneden worden. En dat is dus ook die 'kies' waar ik het meeste last van heb. En een stijve kaak. Nou heb ik een hoge pijngrens, maar oef hier moet ik wel pijnstillers voor slikken. Ik heb van de kaakchirurg Ibuprofen 600 meegekregen. Mag er maar 1 per dag maar dat is echt niet genoeg :/.

Maar het trekken zelf viel echt heel erg mee. Over 2 weken moet ik voor de andere helft.

*Edit*
Je ziet trouwens niks aan mijn gezicht. Niks geen blauw gezicht, geen dikke wang. Ja een heel klein beetje, maar als je mij niet kent of als je niet weet dat mijn kiezen getrokken zijn zie je het niet. Dat is dus ook een mooie meevaller, ik had nl op het ergste gerekend Lachen.

:D


MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:07

Nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen, zijn jullie meteen weer gaan werken o.i.d.? Zelfde dag/volgende dag? Of moet ik er een vakantietje aan vast gaan knopen... Cool

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:12

Ik voelde me de laatste keer een dag of drie echt zwaar klôte. Pijn in mijn mond, ik kon slecht eten en een constant misselijk gevoel.
Een mini-vakantie is best op zijn plaats hoor

זכור

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:12

Toevallig heb ik nu zomervakantie, dus ik was gewoon lekker vrij daarna Lachen. Met een pijnstiller had ik wel kunnen werken. Zonder niet. Maar ja, het is bij iedereen natuurlijk anders he.
*Edit* Ik vind het trouwens ook echt heel irrtant dat ik niet gewoon lekker kan eten. Mijn mond kan niet ver open (last van mijn kaak) en ik kan maar aan een kant kauwen. Voor de zekerheid is een mini-vakantie misschien wel verstandig Schijnheilig .

:D

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:16

Dat is heel verschillend.

Hier lees ik enkele reacties van bokkers dat ze er weinig last van hebben gehad, maar mijn man was echt wel een dag of 4 uitgeschakeld.
Hij had een kaak die 3 keer zo dik was, pimpel paars>werd later geel en hij had er gewoon heel veel last van.

Volgens mij is het niet te voorspellen hoe het bij jou zal gaan.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:19

Ik kan moeilijk zeggen hoe de naeffecten waren want bij mij waren die samen met de naeffecten van de narcose etc.. Maar Er is er eentje wel onder locale verdoving getrokken, rechtsboven. Die was al door. Verdoving erin, even wachten, mp3 speler HEEL hard, wrik wrik, kraag, iek! en eruit was 'ie. Daar heb ik nog geen dag last van gehad, dat viel ZO mee! Nou schijn je van de bovenkaak wel minder last te hebben als onder. En na de operatie heb ik dus wel een blauwe plek gehad en een dik gezicht, maar ik kon niet direct naderhand een ijspak gebruiken en dat kan je wel als het onder locale verdoving gebeurd. Ik zou een keolblok in een washandje meenemen, kies eruit pak erop, dan zwelt het lang zo erg niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:52

Die van mij zijn er een paar weken geleden nog uitgehaald. Links (boven en onder). Voor het trekken kreeg ik een 24 uurs pijnstiller en natuurlijk ook een verdoving.

Van het trekken zelf voelde ik helemaal niets, nou ja geen pijn dan. Het gesjor in mijn mond voelde ik natuurlijk wel (maar deed geen zeer). Direct na het trekken kon ik meteen plaats maken voor de volgende patient, ze hadden nogal een druk schema daar....

Eenmaal buiten direct ijspack tegen mijn wang aangehouden en vervolgens via het huis van mijn ouders (mijn vader was mee) terug naar stal.

Een half uur na het trekken ging ik paarden uit de wei halen en toen ik bij de stal kwam vroeg iemand heel verschrikt: 'Jeetje, wat is er met jou gebeurd'. Bleek er bloed uit mijn mond te lopen, maar ik voelde het niet door de verdoving. Oops....

Maar goed, ik heb verder helemaal geen pijn gehad en heb ook geen enkele van de pijnstillers die ik meekreeg hoeven gebruiken Lachen. Ik kreeg verder nog een flesje mee met een speciaal goedje om mijn mond mee te spoelen.

Dezelfde avond kon ik alweer prima eten.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:56

tja, mijn verhaal...

Mijn eerste 2 kiezen waren een eitje, waren er zo uit. De andere (1 zit er nog) was een drama en een heel gehannes om die kregen. Een boor is aan te pas gekomen. Na pijn was vreselijk, heb ook veel pijnstillers gehad.

Gelukkig heb ik ook van veel mensen gehoord dat zij er werkelijk helemaal geen last van gehad hebben. Maar een pretje? nee, dat is het zeer zeker niet!!!

:){

black_kelpie

Berichten: 7775
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:27

laatste keer tandarts werd me verteld dat ze er aan zitten te komen, maar ik zit echt niet op dat gesjor in mn mond te wachten!
laten ze die kiezen meestal zitten of worden ze juist meestal getrokken?? Nagelbijten / Gniffelen

tjeetje

Berichten: 968
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 09:45

afgelopen dinsdag zijn er aan de rechterkant mijn verstandskiezen uitgegaan. Ook ik schijt bagger voor de tandarts, maar ik had al 2 maanden zere kaken en inmiddels was een voorhoofdholte ontsteking uitgesloten.
Het is mij echt voor de volle 100% meegevallen zeker het trekken. Ze hebben het daarna gehecht wat ik wel prettig vond want dan bloed je niet zo lang na en wordt je dus ook niet misselijk van het bloed in je maag.

De last erna ....ik heb van onder meer last van boven, maar je krijgt goede pijnstillers mee en daarmee is het goed uit te houden.

Ik ben de volgende dag weer gaan werken, had alleen aan het einde van de dag een beurs hoofd en had teveel geluld.

Maar echt...het is ff niet prettig, maar de opluchting is het waard hoor ...

trouwens ik ben 27 en ze hebben nu pas klachten gegeven, terwijl ze er netjes instonden, ik had gewoon niet genoeg ruimte

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:04

Ik vond het allemaal wel meevallen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:06

Die van mij zijn er allevier ruim anderhalf jaar geleden uitgehaald, eerst de linkerkant en vier weken later de rechter. Allebei bij de kaakchirurg. Bij mij waren ze nog niet door, sterker nog, ze zaten half onder mijn 'gewone' kiezen dus 3 van de vier hebben ze met beitels in stukken moeten hakken .... Scheve mond Echt iets voelen doe je niet, ik raakte alleen heel even in paniek de eerste keer, door de verdoving had ik het gevoel dat ik niet kon slikken en dat was wel even akelig...

Ik heb wel 2 dagen thuisgebleven daarna. Mijn wang was behoorlijk blauw en erg opgezet, en ik heb behoorlijk pijn gehad. Het scheelde niet veel of er was ook nog een ontsteking ontstaan maar dat ging gelukkig net goed, ik ben nog 2 keer terug geweest om het uit te laten spoelen. Ik heb nu nog altijd 'deukjes' achter mijn kiezen Haha!

Ik ben in ieder geval blij dat ik het gehad heb...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:09

Die van mij zijn er onder narcose uitgehaald omdat ik de eerste keer letterlijk heb gevochten voor m'n leven, dat vond de kaakchirurg en het verplegend personeel niet zo leuk Schijnheilig Extreme duivel
Onder narcose was ik een stuk makker Tong uitsteken

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:15

Whahahaha Ilindra, ik zie het voor me Haha!:D

Ik wilde ook algeheel maar dat mocht niet... Boos!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Everest, Lanoca, QuintyKelly, zivazoef en 45 bezoekers