Dressuur?clinic John Swaab

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Dressuur?clinic John Swaab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 14:36

Gisteravond naar een clinic in Nederhorst den Berg geweest.
Dressuur welteverstaan. Echter, ik zie veel dingen die ik ook van mijn instructrice leer.
Iedere keer weer valt mij op dat er niet zoveel verschil is, vooral wat betreft de basis. Hangt ook af van de ruiter die je ziet rijden, maar er zijn veel overeenkomsten. Verschillende ruiters die ik zag rijden zitten ook constant aan de mond en dat terwijl het paard m.i. toch al mooi aan de teugel liep. Dit zie ik ook vaak bij het losrijden bij "onze"wedstrijden.
Hier wordt erg veel nadruk gelegd op het zitten. Hij begint met ruiters dan ook altijd met zitlessen. De bedoeling is je paard niet te hinderen zodat je zijn balans niet verstoord.
Ik heb er toch weer wat van opgestoken.
Iedere 2e woensdagavond van de maand, kosten 7 euro.


DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:40

Ook ik ben van mening dat er niet zo heel veel verschil in de basis is. Voor mij was de overstap dan ook niet echt een probleem. En van iedereen kun je iets leren...

Ben wel benieuwd wat de 'dresscode' was Schijnheilig

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:46

De clinics, zijn er elke keer andere onderwerpen? Kan je je eigen paard meenemen of laat hij eigen ruiters zien? Met of zonder zit/les? Hoe kom je aan de info, enz, enz, enz....

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:13

sugarmiss, Ik weet niet wat jij normaal gesproken aantrekt, maar een spijkerbroek met een trui of zo is prima hoor. Gewoon wat we allemaal zo'n beetje aanhebben zolang je maar niet bloot of in je pyama komt is het prima.

De clinic is eigenlijk een openbare les met john swaab en rini van der schaft en je kunt in overleg als je een bepaald probleem met je paard hebt, je paard meenemen. Verder rijden er 1 of 2 mensen van de pensionstal mee. Het onderwerp is dus afhankelijk van het probleem wat deze mensen met hun paard hebben.

Er wordt "gewoon" de basis behandeld eigenlijk. Wat ook het moeilijkste is. En ik vind zelf dat je van iedere les/clinic waar dan ook wel iets kunt opsteken. Het kan best voorkomen dat het je niet echt ligt of aanstaat, maar dat is op zich dan al iets wat je dan geleerd hebt.

Info kun je aanvragen bij het bedrijf van john swaab, voor het telefoonnummer kun je even 008 bellen of in de bit/hoefslag kijken, daar staan vast wel advertentie's in. Ik kan je op dit moment helaas niet aan het nummer helpen.

Stralend de dag door.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 20:30

Ikke wel hoor, net opgezocht uit zijn folder: 06-53540850.
Vond de deftigheid wel meevallen maar ja, het blijft dressuur he Haha!
De meesten hebben heus wel een spijkerbroek aan alleen met rijden moet je je gepast kleden, d.w.z. naar je rijstijl, maar ook uit oogpunt van veiligheid. De kantine is trouwens wel prijzig maar ook erg gezellig, het heet dan ook foyer. Sigaar
De rijhal is om te kwijlen, wat een ruimte en een superbodem. Nou ja, je kan niet alles hebben toch?
Ik ben al lang blij dat in deze omgeving ook eens wat wordt georganiseerd voor een redelijke prijs.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 02:05

Sugarmiss schreef:
Ben wel benieuwd wat de 'dresscode' was Schijnheilig


Voor de anderen....zie artikel van de hr Swaab in de meeste recente BIT Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:48

orri schreef:
Voor de anderen....zie artikel van de hr Swaab in de meeste recente BIT Haha!


Gelukkig is er iemand wakker Dromen


wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 18:35

Ik ben er ook een keer geweest Misselijk

Ik mag die Swaab al niet, maar die clinic ging echt nergens over. Ik ben naar zijn eerste clinic geweest.Ik kan ook wel op een paard blijven zitten als hij zo strak is bijgezet en zo langzaam loopt dat ie bijna stil staat. Maar dat is voor je paard juist een beloning Frusty (zie BIT)
Verder vind ik het zeer triest dat een M ruiter (dressuur) niet van stap naar galop kan. Dat durfde ze nog niet. Frusty

Ik geloof niet dat er een dresscode is, maar ik denk niet dat je er met piersingen en tatoo's binen moet komen lopen. Schijnheilig

17 mensen vinden dit leuk

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 04:07

Dan zullen we toch een keer de proef op de som moeten nemen en er naar toe gaan Schijnheilig

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 09:24

chrico schreef:
Dan zullen we toch een keer de proef op de som moeten nemen en er naar toe gaan Schijnheilig


En dan wel in westernoutfit he. Met hoed op, en sporen om... Lips are sealed

Je suis Charlie.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 09:40

en Inclusief tattoos en pierings }>

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 16:50

Jaloers?

Lijkt me wel gezellig als jullie daar met zijn allen gaan kijken, misschien komen jullie ook nog van het vooroordeel af. Ont houd goed: eerst kijken of het echt zo is wat over iemand beweert wordt voor je zelf ook commentaar gaat geven.

Stralend de dag door.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:29

Ivar,
Ik denk dat je deze mensen (zeker Chrico }> ) niet al te serieus moet nemen.
Wij zijn niet zo gauw jaloers, maar houden wél van een grapje Schijnheilig
Is het niet Kriek?! (en de rest natuurlijk)

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 18:34

Ik ben harstikke jaloers en totaal zonder humor... Knipoog en wie is Kriek Verward Schijnheilig

Sorry moddie (off topic)...

Ondanks mijn 'overstap' kan ik nog steeds Kwijl van een mooie dressuurproef hoor Ivar. *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 19:16

Sugarmiss schreef:
Ik ben harstikke jaloers en totaal zonder humor... Knipoog en wie is Kriek Verward Schijnheilig

Sorry moddie (off topic)...

Ondanks mijn 'overstap' kan ik nog steeds Kwijl van een mooie dressuurproef hoor Ivar. *LOL*


Same here. Een mooi paard blijft een mooi paard, ongeacht het ras en de rijwijze.
Maar daarbij vind ik dat je ook mag uitdragen waar je voor staat. Net zoals Swaab dat doet in dat artikel in de Bit, heb ik het recht om uit te dragen waar ik voor sta, en al zal het maar door een paar accesoires gaan.
En in dit geval zou het puur provoceren zijn, want ik heb niet eens een hoed (en dat als westernruiter!!! Lips are sealed ) en zou ook niet weten waar ik hem zo snel vandaan ga toveren (en schaf hem daar ook niet extra voor aan, zo ver ga ik nu ook weer niet).

Je suis Charlie.

riderwhoknows
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: niet af

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 09:52

they were all dressed op to the nines
ook bij ruitersport graag nette kleding.
wat doet dressuur nou weer hier.

swaab? vraag eens naar western swaab !

ik weet het al,en beter

DubbelFun

Berichten: 88604
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 10:05

riderwhoknows schreef:
they were all dressed op to the nines
ook bij ruitersport graag nette kleding.
wat doet dressuur nou weer hier.

swaab? vraag eens naar western swaab !


De algemene informatieve waarde van deze reactie gaat even aan mij voorbij blijkbaar.... Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers