Je paard laten ruinen, hoe en waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Je paard laten ruinen, hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 21:24

Als je je hengst wil laten castreren Extreme duivel hoe gaat dat in zijn werk? Moet ie naar een kliniek of kan het ook thuis? Wie weet een adres in Noord-Holland? Wie heeft er ervaring mee?


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:25

Wij laten het thuis doen in het land door onze plaatselijke VA.

Rafiki8

Berichten: 726
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:39

mijn hengst wordt 31 augustus gecastereerd en dat gebeurt ook gewoon in het land.
zo gebeurt.

mel_kreeft

Berichten: 755
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:10

mijn verzorgspaard is ook in het land gecastreerd. heeft wel een aantal voordelen als je het thuis doet. -prettige omgeving voor je paard, -het duurt niet zo lang, dus hij kan gelijk het land weer in (als je dat wil)
voordelen van kliniek zijn dat als hij een infectie ofzo krijgt kan het beter behandeld worden.
nadelen kliniek is vaak dat het heel duur is, en je paard blijft daar nog in een vreemde omgeving een nachtje of 2 staan.

Hand out the window
Floating on air
Just a flip of the wrist and I'm waving you goodbye
... ♥

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 23:43

Zijn jullie niet bang voor infecties als je het thuis laat doen? Wat moet je allemaal doen voor de nazorg van de ingreep?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:08

knoop kan het toch gewoon doen lijkt mij Haha!
maar eh heeft jessie iets bij gekweekt? Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:12

Jantine2 schreef:
Zijn jullie niet bang voor infecties als je het thuis laat doen? Wat moet je allemaal doen voor de nazorg van de ingreep?


gewoon de Da laten regelen, die zal het je verder uitleggen

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:14

als je paard al aardig op leeftijd is zou ik het wel in een kliniek laten doen, maar als je paard nog niet zo oud is kan je het gewoon in het land of in een ruime stro box laten doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:19


Tasmanian

Berichten: 198
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:28

De meeste vee-artsen komen het wel thuis doen, toch?
Ik zou gewoon vragen of jouw va het wil komen doen. Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:38

De dierenartsen hier in de buurt komen het gewoon aan huis doen.
Pinky is gewoon in de wei gecastreerd Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ikke

Berichten: 37525
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:00

Jantine2 schreef:
Als je je hengst wil laten castreren Extreme duivel hoe gaat dat in zijn werk? Moet ie naar een kliniek of kan het ook thuis? Wie weet een adres in Noord-Holland? Wie heeft er ervaring mee?

Moeten is dwang, daar begin ik dus niet aan, maar ik heb uitsluitend goede ervaringen met klinieken en uitsluitend slechte ervaringen met thuis in de wei. Ik kies dus voor kliniek, ondanks de ogenschijnlijk hogere kosten, je krijgt bijna schriftelijke garantie op geen sores achteraf. Dat heb ik bij thuis castraties wel anders meegemaakt.......

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 20:27

(Nee Jessie is niet aan geslachtsverandering toe hahahahaha, geen travo en ook geen veulen.) Mijn oude verzorgpaarden baas heeft een hengst die steeds achter de vrouwen aanzit en de kudde steeds groter maakt. Hij zei hij moet ervoor naar utrecht voor castratie. Toen vroeg ik me af of dat niet simpeler kon. Het kan toch niet zo zijn dat heel NH naar utrecht moet voor zo'n simpele ingreep. Tenminste bij mijn kat was het zo gebeurd en amper nazorg. Vandaar.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:32

Jantine2"]
Als je je hengst wil laten castreren Extreme duivel hoe gaat dat in zijn werk? Moet ie naar een kliniek of kan het ook thuis? Wie weet een adres in Noord-Holland? Wie heeft er ervaring mee?
[/quote]

Uhm.. De DA komt gewoon bij je paard op stal. Gewoon op t land.
Zelf heb ik het door de DA van Warmenhuizen laten doen! OK dan! Ging prima hoor!


[quote="Jantine2 schreef:
Zijn jullie niet bang voor infecties als je het thuis laat doen? Wat moet je allemaal doen voor de nazorg van de ingreep?


Nou je meot het gewoon 2x per dag geloof ik afspuiten en in de 1e dagen ahd ik er elke x na het afspuiten betadine erop gedaan. Timon heeft dus geen infectie gehad, maar eht kan altijd gebeuren natuurlijk.
Nazorg is dus: Ik geloof in het begin 2x per dag afspuiten en daarna nog 1x per dag, maar de DA legt het allemaal uit hoor.. Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 22:37

Ik zal ze s ff bellen maandag hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Uitslag zet ik wel op bokt Lachen

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:52

hoeveel kost een castratie eigenlijk ongeveer?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 23:25

Zal k ook ff vragen, altijd handig om te weten Lachen

ikke

Berichten: 37525
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:42

skaay schreef:
hoeveel kost een castratie eigenlijk ongeveer?

Ik was drie maanden geleden 325 euro kwijt voor een klinische castratie. Lijkt veel; hij staat vier a vijf dagen op de kliniek war hij dan elke dag gecontroleerd wordt opdat de eerste genezing goed verloopt.
Als je het thuis doet en de dierenarts moet een paar keer komen, omdat het toch net niet helemaal gaat zoals gewenst, dan ben je dus veel meer kwijt.
Jantine2: Ik zou een oudere hengst bij voorkeur naar de kliniek brengen, een goede dierenarts zal je dat ook adviseren. Doorgaans is het niet eenvoudig dergelijke paarden aan huis te castreren.
Houdt er overigens wel rekening mee, dat je, dan, ruin nog gewoon achter de dames aangaat. Hij weet hoe het moet en zal het dus grote kans ook blijven doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, OmgiliBot en 125 bezoekers