problemen met mijn heup

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

problemen met mijn heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 13:50

sinds mijn 20e levensjaar is bekend dat ik HD (heupdisplaesie) heb . dat is een afwijking waarbij je heupkommen niet goed volgroeid zijn en daarom te kort zijn voor je kop die erin zit. (de kop van je heupbeen dus). zodoende kan het dus gebeuren dat die kop steeds verplaatst en in het ergste geval eruit wil schieten. de aanhechtingen in je lies zijn er weer voor om dat te voorkomen. nu heb ik 3 jaar terug een pandagplastiek gehad. dan zetten ze 1/3 van je schhenbot over je heupkom heen zodat het een soort dakje word. die operatie is toen heel goed geslaagd. ik kan nu bijna alles weer met die rechterheup. nu ik dus weer meer rijd met nina zit ik nu dus met de linkerheup. ik kan op het moment bijna niet autorijden en zelf mijn veters vast maken. ook slapen gaat moeilijk omdat ik steeds pijn heb bij het omdraaien. ik ben vandaag dus naar t ziekenhuis geweest en heb nu pijnstillers gekregen tot volgende week donderdag. dan kan ik terecht bij mijn arts. waarschijnlijk moet ook deze heup er aan geloven. dat word dus 4 tot 6 weken ziekenhuis en 1 jaar revalideren. in het ziekenhuis lig je in een tractie en mag je al die tijd niet lopen. daarna volgen nog 8 weken rolstoel en dan de rest van het jaar revalidatie. ik heb nu ongeloofelijk pijn. kan dus ook niet rijden nu Huilen . ik ga zoizo tot volgende week niet rijden tot ik bij de arts ben geweest. ik hoop dat ik volgende week zondag nog kan starten met de endurane. helaas ziet het er somber uit. heb gisteren en vandaag mijn tranen wel laten gaan. het ging zo goed. nu is het weer afwachten. maar als ze gaan opereren, ben ik daarna wel vrijwel van de pijn af. en daar ga ik toch voor.


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:43

Ow gatver wat vervelend! Als je geopereerd gaat worden, moet je dan lang op de wachtlijst of ben je meteen aan de beurt?
Het lijkt me wel erg verstandig om je te laten opereren, en dan voor de rest van je leven van de pijn af zijn. Het is na de operatie natuurlijk geen pretje, maar je moet nog langer met het lichaam doen wat je nu hebt.

Veel sterkte in ieder geval. En hou je ons op de hoogte?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 16:01

vorige keer was ik na een paar maanden aan de beurt. nu weet ik het nog niet omdat nog niet zeker is wat ze met me wil gaan doen. fisio voel ik niets voor want dat altijd van tijdelijke aard. maar dit kan ook niet zo dus er moet wat gebeuren.

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:34

Jeetje Lonn,
Wat naar voor je...
Een jaar lang niet kunnen rijden...pffff, moet er niet aan denken!
Sterkte in ieder geval en ik hoop voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:35

Sjee Lon, wat een naar nieuws ineens weer..... Ben benieuwd wat je dokter zegt volgende week.... Jakkes, was je net weer lekker een beetje aan het rijden....
Sterkte meis!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:05

Ahh nee he,niks met je heup!
Ik heb ook zoveel ellende meegemaakt met me heup Boos!
Ik hoop voor je dat het snel over gaat,na je operatie!

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:50

Jeetje net nu het weer wat beter gaat met de beestjes krijg jezelf weer een tegenslag Verdrietig
Sterkte ik hoop dat het meevalt...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 00:24

He bah wat vervelend...ik weet zo'n beetje wat je voelt qua pijn..ik heb dan geen hd maar mijn heup was zo versleten dat er een nieuwe in moest.
Ik kon niet meer lopen niet slapen euhh eigenlijk niks meer...gelukkig gaat het met mijn heup nu een stuk beter alleen is het naar de andere kant van mijn lijf geslagen(knie en enkel)
Ik hoop voor je dat ze je goed en snel kunnen helpen want dit is niks...
Heel veel sterkte.

Groetjes,Anne

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 01:07

Jeetje zeg... en net nu je weer zo enthousiast was begonnen met rijden... Verdrietig

Mijn nichtje heeft ook iets aan haar heupen gehad, het werd pas na haar 20e ontdekt terwijl het aangeboren bleek te zijn. Zij is twee keer geopereerd, een keer links en een keer rechts, en dat heeft ook een tijd geduurd voordat het allemaal weer in orde was. Maar naar mijn weten heeft ze nu weinig tot geen last meer. Het is even afzien, maar dan ben je er ook doorheen.

Sterkte joh, dit is geen leuk vooruitzicht...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 01:21

Wat een ellende zeg. Ik hoop voor je dat het betert en dat ze er snel iets aan gaan doen.
Heel veel sterkte!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:39

Wat verrot zeg! Maar met pijn leven is ook niets, het is dan wel weer een lange weg te gaan mocht de arts overgaan tot opereren, maar dan ben je wel beter en kan je weer meer. Uiteindelijk is het dat dus wel allemaal waard, maar ik mij voorstellen dat dit een enorme tegenvaller is. Veel sterkte!!


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-02 17:37

vandaag gaat het nog minder. zit te huilen van de pijn. tintelende kuit en voet. pijnstillers die niet helpen en een dokter die me voor t weekend niet kan laten opnemen.. ik kan niet lopen zitten slapen en autorijden. voel me zwaar ellendig. zit alleen de pijn weg te puffen. karin.. zo te horen heeft jouw nicht hetzelfde gehad als ik. wat jij schrijft komt me heel bekend voor. ik was ook 20 toen het werd ontdekt. krijg nu nog zwaardere pijnstillers.. die gaat mijn zus zo voor me halen. stiekum hoop ik dat het niet meer gaat en dat ik word opgenomen.. want hoe doe ik dit met 2 kinderen en huishouden plus paarden en dieren??

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:27

Goh Lonnke,
Je wordt er zo moedeloos van he, van pijn.
Ik zit nu al bijna 6 maanden thuis vanwege , ja, gespannen spieren aan mijn rechterschouder. Daar zat een peesontsteking en na een tijdje kon ik 'm niet meer goed bewegen en heel de dag en nacht pijn.
Nu mbv sportmassage gaat het beter, spier kwestie door die verrekte spanningen enzo, dan dit en dan dat. Heb ook vaak hoofdpijn...
Pijn kan je alleen onderdrukken mbv oa pillen. Heb vanmorgen een migraine-pil genomen, werken erg goed, maar dat idee, van die zooi te slikken. Maarja je moet verder, de hele dag en elke dag.
Zo'n soort gevoel zal je ook wel kennen, zeker als je 2 kindjes hebt. Je hebt toch ook kassen? Werk je daar ook aan mee, normaal gesproken?
Ik heb in Moerkapelle gewoond, mijn vriend in de kassen gewerkt, vandaar.
Hopelijk kun je snel terecht voor behandeling. Zal wel weer wat van je vergen, maar je krijgt er ook wat voor terug. Ik denk altijd maar aan die mensen die echt erg (levensbedreigend) ziek zijn enzo.
Ik wens je veel beterschap en kop op meid! Het leven heeft ook mooie kanten.
Sandra

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 21:53

Lieve Lonneke,
Laat anders iemand van je gezin naar je dokter bellen en zeggen dat jullie helemaal wanhopig zijn en dat het echt niet meer gaat, ook niet met de zwaardere medicijnen.
Ik hoop dat er iemand bij je in de buurt is die de pony's wil doen en Nina wil rijden!
Vraag vooral veel om hulp, denk niet te gauw tijdens het revalideren "Dit kan ik wel weer zelf", want dat ken ik maar al te goed.... I've been there.

Neem de tijd, neem de energie.
Kies dit keer maar eens voor de toekomst: voor jezelf.
Jij bent degene die voor dit probleem
de oplossing heeft
degene die kiest
en daardoor lééft.

Sterkte!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 01:47

Als je het echt niet meer houdt waarom ga je dan n iet naar de eerste hulp?
Die zullen je heus niet zo snel naar huis sturen dan...

Ik hoop echt voor je dat ze je zo snel mogenlijk helpen..veel pijnstillers is ook niet echt gezond...en op een gegeven moment helpen die ook niet meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DWensink, fohadie, Marjelle1992, Toushie, xU_Blinghx, YandexBot en 130 bezoekers