"Mannenpaard" - "Vrouwenpaard"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

"Mannenpaard" - "Vrouwenpaard"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 15:04

Je hoort het wel vaker: "dit paard is een vrouwenpaard", "dat paard is een echt mannenpaard", en dan zie je idd dat er een man beter mee overweg kan, of in het andere geval een vrouw.

Wat bestempelen jullie als een mannenpaard? Wat maakt een paard een vrouwenpaard? Is het alleen maar de massa van het paard, de benodigde kracht om hem te hanteren? Of ook het character wat er bij komt kijken?

Ik zou zeggen: fire away!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:13

Ik vind een mannenpaard een groot, sterk, dominant paard.
Een vrouwenpaard juist een kleiner, elegant paard. Of eentje die bang is voor mannen.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:27

Lisa_Melody schreef:
Ik vind een mannenpaard een groot, sterk, dominant paard.
Een vrouwenpaard juist een kleiner, elegant paard. Of eentje die bang is voor mannen.


Dan heb ik een kruising Tong uitsteken

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:29

Lisa_Melody schreef:
Ik vind een mannenpaard een groot, sterk, dominant paard.
Een vrouwenpaard juist een kleiner, elegant paard. Of eentje die bang is voor mannen.



Hahaha moest wel lachen om jouw opmerking dat kan ook andersom : dan zie ik in een mannenpaard eentje die bang is voor vrouwen Lachen

Ik denk dat een mannenpaard een paard is wat niet echt van getut houdt en gewoon zijn werk doet zonder klagen.

Een vrouwenpaard gewoon iets flegmatieker, dol op aandacht en vooral in het middelpiunt staan!

Nee ik denk dat het qwa paard geen verschil maakt tussen een typisch mannenpaard of vrouwen paard maar aan de eigenaar of eigenares lig t wat hij zoekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:30

Ik ben nog nooit een mannenpaard of een vrouwenpaard tegengekomen dnek ik. Haha!

Wel een paard waar de eigenaar alleen mannen op wilde laten rijden. Scheve mond Waarom? Geen idee, het had geen echte reden. Later reden er steeds vaker vrouwen op maar de eigenaar blijft het een mannenpaard vinden. Raar hoor, het paard is zo mak als een lammetje. Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 15:33

Ik zie bij ons op stal een paard dat duidelijk naar mannen toetrekt, en waar mannen gewoon beter mee overweg kunnen. Het betreffende paard is een iele merrie, NRPS. Houdt van grapjes (af en toe lekker neus de lucht in en rennen maar) , maar doet dat niet bij mannen. Het gaat hier om een manegepaard. De mannen die er op rijden, rijden op verschillend niveau. En ze vind tutten heerlijk.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:34

Een mannenpaard vind ik zo'n paard die heel consequent behandeld moet worden. Niet dat een vrouw dat niet kan en dat zo'n paard niet lief kan zijn, maar zo'n paard dat met enige regelmaat flink op zijn plek gezet moet worden. En dan is een beetje spierkracht en een flinke zware bulderstem wel handig Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:34

Mannenpaard: groot lomp paard. Haha! Op de pensionstal staat ook zon paard (van zeker 180) en dat vind ik echt een paard voor kerels. Haha! Haha!
Wil trouwens niet zeggen dat er geen vrouwen op kunnen hoor! De eigenaresse is zelfs een vrouw. Schijnheilig Tong uitsteken

Vrouwenpaard: Wat kleiner ielig nerveus paardje. Een arabiertje ofzo vind ik echt een meisjes paard. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:36

Elles schreef:
Een mannenpaard vind ik zo'n paard die heel consequent behandeld moet worden. Niet dat een vrouw dat niet kan en dat zo'n paard niet lief kan zijn, maar zo'n paard dat met enige regelmaat flink op zijn plek gezet moet worden. En dan is een beetje spierkracht en een flinke zware bulderstem wel handig Haha!

Nou je het zegt. Haha! Als je het over een bulderstem hebt ken ik wel degelijk een mannenpaard. Haha!

Kallista (zware gelderse merrie) luisterde enórm goed naar haar eigenaar (man met hele zware stem). Deed ze iets wat niet mocht dat hoefde hij maar te zeggen: 'Donders Kallista!!! Boos! ' en ze was weer superbraaf! *LOL*

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:03

)Volgens mij heb ik een vrouwenpaard.
Hij is i.i.g. wel een womanizer Haha!
Echt een hartenbreker,iedereen die hem ontmoet loopt weg met hem (figuurlijk dan he Clown )
Qua bouw past ie denk ik wel goed bij een vrouw(althans ik hoop het maar Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:05

Lisa_Melody schreef:
Ik vind een mannenpaard een groot, sterk, dominant paard.
Een vrouwenpaard juist een kleiner, elegant paard. Of eentje die bang is voor mannen.


Inderdaad, zo zou ik het ook ongeveer beschrijven Haha!

Magic is qua bouw een typisch vrouwenpaardje. Niet zo groot en vrij elegant.
Maar qua karakter kan zij met zowel vrouwen als mannen opschieten.
Mijn vorige pony kon qua karakter absoluut niet met mannen samen.

Is dus paard afhankelijk waar dat aan ligt, zoals bij alles Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:07

Ik vind een vrouwenpaard een paardje van 160/162, fijn gebouwd
Een mannen paard een breed groot paard.

Maar ik heb op bokt begrepen dat sommige dat ook gebruiken voor verwend tuttel paardje als vrouwenpaard
en een consequent opgevoed paard een mannen paard is.

Dan heb ik ook een mix Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:37

Een vrouwenpaard heeft niet alleen met formaat te maken,
maar ook met opvoeding.
Vrouwenpaarden zijn vaak zeikknollen, ook met rijden. Ze zijn snel op hun staart getrapt omdat ze niet gewend zijn op meerdere fronten aangepakt te worden omdat de meeste vrouwen daar lichamelijk wat kracht en techniek voor tekort komen.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:02

conclusie:
ik ben een vrouw met een mannenpaard Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:19

Je hebt geen mannen of vrouwenpaarden.
Je hebt ruiters die van hun paard een mannenpaard maken: gewoon werken zonder gezeur en getut.
Je hebt amazones die van hun paard een vrouwenpaard maken: lekker tutten, knuffelen, uitgebreid borstelen en iets flegmatieker doordat vrouwen over het algemeen minder consequent zijn.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:51

Ga helemaal met Sjonniej mee. Maar toch is mijn paard neit zo gemaakt, maar het zit echt in hem... Hij heeft gewoon een vriendelijk en rustig iemand met geduld nodig (en die zijn "humor" begrijpt). Ik was in het begin ook te streng voor hem maar nu ik echt veel minder streng ben, rustiger, enz. is hij gewoon heel erg verandert, hij uit het nu als hij iets lekker vind ipv stram te blijven staan. Hij komt vrolijk naar me toe in de wei.
Ik vind zelf dus dat ik echt een vrouwenpaard heb...
En nu ik lees wat Sjuimpje schrijft; die van mij is ook snel op zijn teentjes getrapt als hij eens op zijn kop krijgt (verder is ie voorbeeldig hoor). Bijv. dinsdag met een buitenrit, hij stond stil en wilde niet meer lopen ik was het zat en geef hem een schop. Meneer pikt het niet en geeft een paar bokken en sprongen. Als ik hem daar dan voor straf is het wel over maar hij moet gewoon áltijd laten merken als hij het er niet mee eens is.... Maar dat is verder niet erg, als hij het maar nooit meer flikt mij eraf te gooien (wat hij 1x heeft gedaan toen hij kwaad werd, gevolg was een gekneusde rug en hersenpudding)

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:08

mannenpaard -> paard waar mannen beter mee overweg kunnen, paard wat meer naar mannen trekt
vrouwenpaard -> zelfde als een mannenpaard maar dan met vrouwen Knipoog .

Zo is het met alles wat leeft wel, je hebt mensen die liever alleen met mannen omgaan en je hebt mensen die liever alleen met vrouwen omgaan, maar er zijn ook mensen wie het niets uitmaakt.
Zelf heb ik een kat die bij een wildvreemde man meteen op schoot springt terwijl ze dat bij een vrouw nooit zal doen.
Zelfde geld voor paarden, sommige paarden trekken gewoon meer naar een bepaalde sexe toe, je kan er een vrouwelijke topruiter op zetten en het paard loopt voor geen meter maar zet er elke willekeurige man op en het loopt super.

Heeft (voor mij) niets met de bouw van het paard te maken maar alles met het karakter .

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:25

Ik denk dat het veel in karakter zit, maar ook vooral in de opvoeding. Nu weet ik even niet meer wie het hier zei (of dat het uberhaupt iemand heeft gezegd Haha!) maar ik denk wel dat veel mensen hun paard 'maken' zoals ie is zegmaar.

Dat is bij kinderen ook zo, ons oppaskindje bijv. is een heel flink kind. En dan bedoel ik niet flink in de trant van groot, maar flink in de trant van niet-flauw. Als hij valt en je zegt: ah joh gekkie, wat doe je nu weer? Haha!
Dan begint hij ook te lachen, terwijl er even later een grote bult op zn hoofd staat.
En ander kind hoeft dr kleine teen maar te stoten bij wijze van spreken en zet het al op janken...

Voor mij heeft mannen/vrouwenpaard dus ook meer te maken met karakter en opvoeding, dan met uiterlijk Lachen

Zelf heb ik een vrouwenpaard in de omgang, kan lekker met dr tuttelen en zelf staat ze daar half bij te slapen. Maar als we iets doen, dan blijft ze doorgaan totdat ik wil dat ze stopt en ze zeurt dan eigenlijk nooit Lovers

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:30

Lisa_Melody schreef:
Ik vind een mannenpaard een groot, sterk, dominant paard.
Een vrouwenpaard juist een kleiner, elegant paard. Of eentje die bang is voor mannen.


Ik niet Haha!

Mijn oude verzorgpaard was een gigantische tuiger, een ruin, groot en sterk en een ontzettend heethoofd. Een vrouw (nou ja, niet iedere vrouw, je moest bij hem passen) kon er zo mee weg rijden, maar een man Bij mannen vertikte hij het gewoon om normaal te lopen.

Ik vind dus ook niet dat je op het uiterlijk (klein en smal of breed en hoog Verward ) van je paard moet bepalen of het een mannen- of vrouwenpaard is, maar het gaat er hierbij om bij wie het paard zich het makkelijkst voelt. Sommige paarden dulden nou eenmaal geen mannen en sommige paarden geen vrouwen. Gewoon een stukje psyche van het paard denk ik.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:28

ik heb een mannenpaard en ben zelf ook man, mijn paard is 1.65 en ik ben 1.88 ze is zeker geen lomp paard maar de combinatie klopt helemaal, ze houd niet van tutten, gewoon aan het werk en niet zeuren, dat ze consequent moet worden aangepakt spreekt voor zich, maar dat moet je met alle paarden vrouwen of mannenpaard.
Qua rijden zou ik het neit weten als ze warm word wil ze nog wel eens doordouwen zeg maar, en moet je haar wel eens flink op de rem zetten en is dan weer gewoon aanspreekbaar en niet beledigd
ik denk toch wel dat het ook met de bouw van het paard te maken heb, en hoe mijn paard reageerd als er en vrouw op zit zou ik eigenlijk niet weten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:31

Grappig dat je zegt, niet tutten gewoon aan het werk.

Ik heb een tijdje bij een man gereden, die ook geen knuffelpaarden had.
Maar toen ik er een maand kwam, waren het bij mij knuffelpaarden en bij die man niet.
Verder luisterde ze wel gewoon goed hoor.
Knuffelen en niet consequent zijn kan zeker los van elkaar staan Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:24

Qua type is Nes absoluut een mannenpaard, groot, zwaar, sterk en bij vlagen lomp. In de dagelijks omgang heeft hij zowel met een man als met een vrouw te maken en hij lijkt geen duidelijke voorkeur te hebben, gaat met allebij best.

Wel ben ik veel meer van het teuten en knuffelen dan Daniel, dus dat komt hij ook meestal bij mij doen Haha! Maar als er *ECHT* geluisterd moet worden, dan is hij weer meer onder de indruk van Daan. Normaal luisteren doet hij wel gewoon naar mij hoor.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30625
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:42

Lisa_Melody schreef:
Ik vind een mannenpaard een groot, sterk, dominant paard.
Een vrouwenpaard juist een kleiner, elegant paard. Of eentje die bang is voor mannen.

Ik heb dan ook een kruising.
Mijn pony is dan wel een ponymaat, maar hij is sterk en dominant. Hij houd wel van aandacht, maar al dat geborstel hoeft niet zo van hem.
Wel houdt hij niet zo van mannen, die vindt hij een beetje eng. Vrouwen is hij veel rustiger bij. Hij houdt eigenlijk van geen enkele vreemde, maar een vrouw krijgt eerder wat gedaan met hem.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:44

Offspring is echt een mannepaard. Vrouwen neemt hij vaak in de zeik. hahah alleen zijn berijdster van 16 niet echt. Hij is super sterk. en echt alleen rich kan hem echt aan en houden. ( hij is super mak dat wel) maar hij probeert vrouwen echt uit.. ach ja.. gelukkig hoef ik ner niet zo vaak mee te rijden/ het klikt niet en dan vechten we alleen maar..

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:32

Ik heb duidelijk een vrouwenpaard, Gillian is snel schuw bij mannen, en moet er weinig van hebben, heeft denk ik meer met haar, niet al te gemakkelijke, verleden te maken dan met haar karakter. Voor mijn eigen vent is ze gelukkig niet bang.