Westernpad in één kleur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Westernpad in één kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 16:47

Hallo Allemaal! OK dan!

Bennie rijd ik met een westernzadel... Bennie is een Tinker en door al die vlekken vind ik een egaal gekleurd pad mooier dan eentje met allerlei. Zijn er pads te koop in 1 kleur?? Zo jah, waar, en met welke kosten moet ik ongeveer rekening houden??

Alvast bedankt!
Kim *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:51


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:53

Je kunt ook een meerkleurig pad doen en daarover een eenkleurige blanket. Of je neemt een vilten pad, met daaroverheen een blanket.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:55

Voordeel daarvan is dat je nog eens een ander kleurtje kunt nemen ook Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:57

Yep, en zo krijg je setjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:06

Ik heb een Toklat, die is ook in effen kleur, heb nu een "navy" fijn ding

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:07

cornelie schreef:
Yep, en zo krijg je setjes Haha!

Yep en zo krijg je een laag saldo op je bankrekening. Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:21

@Sharlon: als je een éénkleurige pad wilt én je wilt toch af en toe eens een andere kleurtje zonder meteen arm te worden van de prijs van diverse pads Haha!
Koop dan een dikke vilten pad (of een oude 2e hands) en koop vervolgens een stuk fleecestof (of ander leuk stofje). Maak daar een soort van kussensloop van (sluiting kan ook met klitteband) en doe die om de pad.
Als hij vies is kan hij zo in de wasmachine. En een ander kleurtje is ook zo gemaakt (voor weinig). Haha!

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 13:01

Goh zeg jullie hebben goede ideeen! bedankt allemaal! Kan natuurlijk ook zelf een hoes maken om mijn bestaande pad(s)!?!?!?! Ik ga binnenkort eens ff op zoek!! Thanks!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:19

Gevaar van zelfgemaakte hoezen is natuurlijk wel dat er kreukels aan de onderkant kunnen komen te zitten, en dat de boel zo kan gaan schuiven dat je ineens de naad midden op zijn rug hebt zitten.
Ik zou persoonlijk niet aan die hoezen beginnen maar voor de vilten pads met de blankets gaan.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 07:48

Hoezen werk ik zelf ook niet mee maar je kan altijd een knoopsgat met knoop constructie erin ploppen tegen verschuiven etc. Je kunt dan wel heel veel leuke hoezen maken voor weinig geld.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:07

Ik snap die knoopsgat met knoop constructie niet helemaal. Haal je die knoop dan door de pad heen? Ook knoopsgat met knoop constructies die niet op een of andere manier aan de pad zijn bevestigd kunnen gaan schuiven, en dan heb je een groter probleem dan alleen met een naad. Stel dat het knoopsgat met knoop midden onder het zadel terecht komt?

Het is niet voor niets dat bij pads de geweven buitenkant of de bont binnenkant helemaal door de pad heen is vastgestikt...

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:38

Sugarmiss schreef:
@Sharlon: als je een éénkleurige pad wilt én je wilt toch af en toe eens een andere kleurtje zonder meteen arm te worden van de prijs van diverse pads Haha!
Koop dan een dikke vilten pad (of een oude 2e hands) en koop vervolgens een stuk fleecestof (of ander leuk stofje). Maak daar een soort van kussensloop van (sluiting kan ook met klitteband) en doe die om de pad.
Als hij vies is kan hij zo in de wasmachine. En een ander kleurtje is ook zo gemaakt (voor weinig). Haha!

Hihi, mag ik je uitleg op mijn site plaatsen? Heeft iemand toevallig een foto van zoiets?

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:06

Je kunt natuurlijk ook knopen op de pad maken, op de zijkanten en daar dan een lap overheen maken. Dan is er geen schuurgevaar omdat je de onderkant van de pad dan met rust laat.

edit: Wat een stomme zin. Haha!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:48

Cassidy schreef:
Het is niet voor niets dat bij pads de geweven buitenkant of de bont binnenkant helemaal door de pad heen is vastgestikt...

je hebt gelijk dat de boel wel strak moet zitten anders krijg je vouwen/rimpels op de rug en dat is niet de bedoeling.

Maar hoe verklaar je dan al die pads met een losse binnenhoes, zodat je de buitenhoes kunt wassen. De grote merken maken zich hier aan ook 'schuldig'.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:43

Ik heb eerlijk gezegd dit soort pads nog nooit goed bekeken, en kan me voorstellen dat er op een of andere manier een soort versteviging is aangebracht zodat er geen vouwen en rimpels inkomen. Van dat zelfplakkende spul, dat je ook in manchetten en kragen doet, ben de naam even kwijt...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:47

Ik ken ze wel en ik kan je verzekeren dat dat er niet in zit.
Het is een losse hoes, met aan de onderkant een wollig stofje en aan de bovenkant een mooi stofje soms met leer op de singelplek. Het geheel sluit met klitteband. Binnen in zit of een vilten pad of een fluttig stukje schuim overtrokken met dat netgaas om het erin steken te vergemakkelijken. Afhankelijk van de prijs Haha!

De truc is dat het goed strak moet zitten. Deze pads willen uit zichzelf al graag 'gebogen' staan. Hierdoor krijg je ook geen rimpels op de rug.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:06

Ik heb in het verleden geen hoezen, maar gewoon "bovenkanten" met klitteband rondom over een pad heen gedaan om "setjes" te creeren, dat werkte prima, moet er geen dagen mee gaan rijden, maar zo voor op show bleef het goed zitten!