Het roer om (gister rtl 4)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Het roer om (gister rtl 4)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 14:42

Wat een leuk programma zeg! Ik had er wel van gehoord maar nooit gezien. Gister ging het over een stel dat een heel groot vervallen landhuis in Toscane had gekocht en dit ging opknappen om er te wonen en gedeeltelijk vakantiewoningen van maken.

Lijkt me net een droom. Zoiets zou ik ook ooit nog wel eens willen Maar ik vond wel dat die mensen enigszins risicovol te werk gingen wat betreft hun financien....
En verhuizen naar een bouwval in een ander land met twee kleine kinders die de taal niet spreken en ze op een lokaal schooltje gooien zou ik ook net zo snel doen Scheve mond

Maar verder heel cool. Hebben jullie ook stiekum zo'n droom; je boeltje pakken en ergens in het buitenland een bedrijfje beginnen?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:44

Een kennis van mij was dit van plan in frankrijk. Die wou een camping overnemen, was bijna rond, kinderen zaten op franse les al een tijd en werd het een paar weken van te voren afgeblazen.. best wel sneu.

Maar ik zou het zelf niet kunnen, ik ben iets te gehecht aan dit kikkerlanddje, een paar weken weg vind ik al te lang eigenlijk..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:48

ja hoor wij wel
als iemand onze twee chalets koopt zouden we zo vertrekken (hup paarden mee en foetsie) Dit alles natuurlijk voor een leuk plekkie met wat grond (hoe hypocriet kan je wezen he)

ben helemaal niet gehecht aan Nederland

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:50

Als ik jonger was deed ik het ook.
Nu zijn we gesetteld en hebben ook een mooi plekje (oude boerderij uit 1830 en 6 ha. land)

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:51

ja,ik vind het echt een mooie serie!
ik zou zelf mijn famillie echt niet achter kunnen laten!
heeft iemand die aflevering gezien,van dat gezin wat een tropisch eiland kocht?
dat is minder goed afgelopen,die man is overleden aan ellende !
ze werden gekidnapt en al!!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:06

Ik heb altijd opgepast bij mensen in NL die ruim 2 jaar geleden een hotel hebben gekocht in Belgie aan de kust.
Ze hebben twee meisjes van toen 7 en 8.
Het scheelt wel dat ze in Vlaanderen zitten en er dus Nederlands wordt gesproken, maar dat is ook een enorme wending geweest!
Heel leuk, ik heb er net 3 weken in het hotel gewerkt en ga komende donderdag er weer heen om te werken en het laatste weekend van augustus op te passen.

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:06

Wij volgen dit soort programma's al een tijdje (op NL en engelse zenders). Ik vind dat ze zich soms zeer slecht voorbereiden, bijv de taal spreken is toch wel belangrijk. Het lijkt me geweldig om zoiets te doen. Maar ik ben tot op heden nog niet tegen zoiets aangelopen, dat ik dacht: dit is het!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 15:09

Ja Italie of Frankrijk of Spanje lijkt me heel idyllisch om naar toe te verhuizen als ik wat ouder ben.
Alleen de taal is dan een aardig struikelblok. Ik zat daarom nu al spontaan een taalcursus te overwegen Bloos , je kan niet vroeg genoeg beginnen voor als je ooit... Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:11

Ik heb die serie ook gezien. Ik snap alleen niet wat veel mensen bezielen.
Heel vaak heb ik al gezien dat de mensen (engelsen) zelf de taal van het land waar ze heen gaan nauwelijks spreken! Alles gaat met handen en voeten enzo.
En mensen die een hazelnootboomgaard kopen, maar helemaal niks van de teelt van hazelnoten weten, tja, dan had ik me denk ik toch wel beter voorbereid.
Op zich wel leuk als het uiteindelijk wat wordt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:35

Ik had deze aflevering al een keer gezien, dus ik ben overgeschakeld naar een andere zender. Tja... voorbereiding, voorbereiding, voorbereiding, meer kan ik niet zeggen eigenlijk. Ik kijk regelmatig naar dat bereiding, en ik bijna alle gevallen is dat het probleem. De mensen bereiden zich niet voor, romantizeren het wonen in een ander land en vergeten ook nog dat ze daar echt moeten werken en niet rentenieren. Vorige week ging het over mensen die in Frankrijk appartementjes wilden bouwen, bleek er ook niet eens een vergunning te zijn voor dat huis wat ze gekocht hadden. Verder hadden ze eerst 2 maanden lang te beest uit gehangen en flink geld uit zitten geven en puntje bij paaltje hadden ze veel te weinig geld en kwam het niet op tijd af.

Op zich zou ik ook wel zoiets willen, maar dan zou ik het wel goed voorbereiden.

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:54

Lijkt me echt geweldig om te doen ! alleen zou ik me inderdaad wat beter voor bereiden als de mensen in die serie. die spreken de taal nog niet eens.. hoe kan je dan ooit daar wat beginnen Verward lijkt me dan erg lastig.
maar met goede voorbereidingen lijkt het me super ! Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:08

Als ik een boerderij had in Onstwedde of zelfs zo'n kleine arbeiderswoning daar in de omgeving zou ik ook niet verkassen Fenneke!
Ik volg de serie ook, had een aantal afleveringen al gezien maar het blijft leuk. Vaak zie je dat één van de volwassenen daar toch moet gaan bijverdienen omdat de kosten zo uit de hand lopen tijdens de verbouwing. Ik weet niet of ik die stress zou aankunnen als er geen vergunning wordt afgegeven of als de bouwvakkers een maand niet komen opdagen...

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:01

Ik kijk het ook vaak, leuk programma.
Ikzelf wou daar niet graag wonen....
Als je ook ziet in wat voor een huizen de meesten terecht komen, niet echt luxe te noemen....

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:07

tuurlijk ik denk dat iedereen daar wel eens van weg droomt. laatst had ik het nog met iemand daarover, die zei ook *daar* is het niet altijd alles.

...dat is natuurlijk ook wel waar.

Amor Vincit Omnia

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:17

Daar is het zeker niet alles. Je moet de taal beheersen. Ook al begin je daar vroeg mee, dat zegt niet alles. Plaatselijk dialect wijkt af. Buitenlanders worden gepakt doordat ze de taal niet voldoende spreken. Hou rekening met hogere kosten. Hou rekening met de bureacratie in de zuidelijke landen. Land kopen/verkopen er kunnen behoorlijke haken en ogen aanzitten. Mijn oom en vader hebben 2 jaar geleden land in Italie verkocht en al bij al zijn ze 2 jaar bezig geweest voordat het definitief niet meer van hun was. ze zijn zowel in Italie als in Nederland bij het consulaat bezig geweest.
Aan de andere kant is de behulpzaamheid, zeker op het platteland, erg groot. Mijn gezondheid houd mij tegen. Mijn vriend zou zo vertrekken.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:34

Soxje schreef:
Als ik een boerderij had in Onstwedde of zelfs zo'n kleine arbeiderswoning daar in de omgeving zou ik ook niet verkassen Fenneke!
Ik volg de serie ook, had een aantal afleveringen al gezien maar het blijft leuk. Vaak zie je dat één van de volwassenen daar toch moet gaan bijverdienen omdat de kosten zo uit de hand lopen tijdens de verbouwing. Ik weet niet of ik die stress zou aankunnen als er geen vergunning wordt afgegeven of als de bouwvakkers een maand niet komen opdagen...

Doen we ook niet Soxje, we zijn dik tevreden. Ken jij de omgeving van Onstwedde?
Kampioenschappen, Endurance?

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:44

mijn buren hebben in zuid frankrijk een oud klooster gekocht, helemaal opgeknapt en geven er nu lezingen etc(hij is professor)
voor het gemak hebben ze hun luxe huis in Nl ook maar gewoon gehouden, hun zootn woont in de errug luxe verbouwde garage/bibliotheek aast hun huis, en hun zijn zelf af en toe thuis(als ze echt vertrekken koop ik een deel van hun wei, grenst aa mijn wei Knipoog )

maar ik zou het zelf echt niet doen, behalve als ik mn paarden mee kan nemen, en het een land is waarvan ik de taal spreek en aan het klimaat kan aanpassen(dus geen afrika ofzo Clown ) ik ben niet gehecht een nederland en mn familie zie ik toch al bijna nooit
helaas is mn vriend wel errug gehecht aan zn familie, die vond het al erg om 15 km buiten het dorp waar heel zn familie woont te wonen, nu wonen we dus weer in dat dorp waar zn familie ook woont Knipoog dus denk niet dat we alles zullen verkopen en naar t buiteland gaan Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:00

Ja is echt een leuk programma, echt alles zat die mensen gisteren tegen zeg... Ben trouwens wel heel nieuwschierig hoe het afgelopen is met die verhuur van de verkantiewoningen...


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 19:06

Heb ook een film gezien in dit genre: Under the Tuscan Sun. Ook erg mooie sfeerplaatjes.
Ik denk alleen dat ik óf een hele handige vent nodig heb (ik kan wel een gat in de muur boren en laminaat leggen, dat vind ik al heel wat, maar een hele badkamer installeren zou me nog wat studie kosten Knipoog ) of heel veel geld om vaklieden in te huren.

Nouja, wieweet, eerst maar eens flink carriere maken, appartementje in NY, en dan tegen de tijd dat ik aan kinderen wil gaan beginnen naar Toscane oid. Groeien ze daar op. Best leuk. Óf zo rijk worden dat ik een hus in NL, een appartement in NY én een vakantiehuis in Toscane kan houden.
Ehm, nog iemand die mijn sollicitatie wil nakijken in het andere topic? Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:08

Ik vind het leuk om te zien.
En echt al die mensen die komen meestal in financiele nood te zitten. Want die hebben alles al uit gerekend maar komen er altijd bovenuit. En dat idee alleen al, je hebt helemaal niks, kent de taal weinig tot slecht en dan gaat het meestal nog mis ook

Maarja het lijkt me wel super om in zulke omgevingen te wonen!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 19:14

Ik snapte van die mensen van gisteren niet dat ze de eerste maanden er niet gewoon naast gingen werken. Ik bedoel, de máánden dat je daar aan het klussen bent heb je toch gewoon geld nodig voor de boodschappen en het klus-materiaal? eEn zoveel hadden ze niet gespaard. Toen zij eindelijk engelse les ging geven dacht ik echt 'joh, dat je daar nu pas opkomt' Rolleyes
En zo'n huis kopen en niet hebben nagekeken of je het uberhaupt mag verbouwen en of het beschermd is of niet is ook wel een beetje dom.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:14

Er is minstens 1 bokker die dit ook heeft gedaan: Huertecilla
Hij zit in Spanje en heeft daar ook een bed&breakfast

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:03

FennekeR schreef:
Doen we ook niet Soxje, we zijn dik tevreden. Ken jij de omgeving van Onstwedde?
Kampioenschappen, Endurance?


Ja, de endurance dit jaar in Onstwedde heb ik gereden. Ik vond het er prachtig! Heel anders dan de bossige omgeving hier en een groot voordeel is al dat jullie daar geen dazen hebben, of in ieder geval een stuk minder. De luchten vond ik ook bijzonder. Ik was meer met de omgeving bezig dan met mijn paard geloof ik Lachen. Die vond het er trouwens ook super, langs die kanalen en over de bruggen OK dan!
HC heeft het prima naar zijn zin in Espana, hij is wel heel handig en doet veel zelf qua onderhoud. Ik denk wel dat je een goed startkapitaal nodig hebt wil je het redden en je moet handig zijn (of genoeg geld hebben om voor ieder wissewasje een vakman te laten komen).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 11:36

De fokkers van mijn jaarling zijn vorig jaar naar Portugal vertrokken, zij hadden al wel een behoorlijke voorsprong. De vrouw kende de taal al, de kinderen kregen thuis al les. Een gedeelte van hun eigen Lusitano's ging mee om daar verder te gaan met hun fokkerij. Ze hadden een enorme lap grond daar gekocht met een olijvenkwekerij erbij en ze wilden graszaadhooi daar gaan kweken, omdat ze dat daar helemaal niet schijnen te hebben. Hoe ze het daar vergaat in Portugal weet ik niet. Het zal niet al te makkelijk zijn geweest.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:02

Mooi programma is dat! Ik heb ook een keer een aflevering gezien met een gezin die vanuit een stad in Engeland naar het platteland van Frankrijk vertrokken.
In het begin echt wennen. De vrouw was behoorlijk stads, maar na een tijdje ook niet meer. Ook behoorlijk wat problemen met het opstarten van een eigen bedrijf, maar uiteindelijk gelukt.
Je zag die kinderen daar helemaal opbloeien, veel buiten spelen. Super!

Ik zou het ook best willen, maar ik denk op een wat oudere leeftijd. Niet echt om te gaan werken denk ik.