Anilin? En meer!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Anilin? En meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 12:18

Hoewel het me in het begin echt geen zier kon schelen dat er "een papier" bij mijn pony zat, begin ik zo langzamerhand steeds nieuwsgieriger te worden naar informatie over haar ouders én kinderen. Op de een of andere manier wil je steeds meer weten, als je eerst al toevalligerwijs dingen aan de weet bent gekomen...

Mijn NRPS-merrie is een nakomeling van de hengst Anilin ox. Ik heb wel wat informatie over deze hengst en ben via internet pas zelfs iemand tegengekomen die een 7-jarige zoon van deze hengst heeft. Maar ik zou ook graag bijvoorbeeld een foto van dit paard hebben, zodat ik weet hoe de paps van mijn paardje eruit ziet en of 'ie nog leeft. Hij zou in 1981 geboren moeten zijn in Oostenrijk en ergens in de jaren 90 is 'ie naar België verhuisd. Ik verwacht dus dat hij nu in België of Nederland woont.

Verder zou ik ook graag weten hoe de moeder van mijn pony eruit ziet, wat het overige bloed is naast het arabische deel (gezien haar bouw vermoed ik Welsh, maar weet dat niet zeker) en hoe het met haar veulens gaat, daarom nu even wat "droge" info Gaaaap :

Naam: Monica
Geboren 15 juni 1993 te Maasbommel
Fokker: G. van Eck
Vader: Anilin ox
Vader vader: Aswan ox (vader: Nazeer ox/ moeder Yosreia ox)
Moeder vader: Nemezida ox (vader Arax ox/ Neposeda ox)
Moeder: Rugge's Fleur (NRPS/ NPA)
Vader moeder: Weidezicht's Achmed (vader: Djinn ox/ moeder Wernfrank Eunice)
Moeder moeder: Arabelle H (vader: Djer ox/ moeder Mona)

Ze heeft 2 veulens gehad: van de één weet ik niets, behalve dat het geboortejaar 1996 of 1997 geweest moet zijn en ze moet nog bij G. van Eck gestaan hebben. Het andere veulen is een hengstje, geboren in 1999 in Cothen. Ik heb dit veulen 1 keer gezien toen het tussen een half en 1 jaar oud was toen ik Monica kocht. Het was een donkerbruin veulen met een bles, maar ik moet zeggen dat de 5 minuten die ik toen gezien heb in een donkere stal alleen de indruk heeft achtergelaten "lijkt vreselijk veel op z'n moeder", maar of 'ie nou nog bijzondere kenmerken had... geen idee Verward . Maar nu zou ik dus graag weten hoe het met deze veulens gaat en van welke hengsten ze zijn.

Een enorm verhaal, nu maar even stop dus... Lips are sealed ,. Ik hoop dat iemand leuke/ interessante info voor me heeft! Ook halfbroers en -zusjes zijn vanzelfsprekend zeer welkom!

Mandy


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:26

Hee Mandy, leuk je weer eens op Bokt te zien! Afijn, de gegevens van Anilin ox uit het hengstenboek heb ik je laatst al een keer toegestuurd, die hoef ik dan niet nog eens over te typen (tenzij anderen hier op Bokt er ook in geïnteresseerd zijn natuurlijk). Hoop dat je nog meer info over de voorouders van Moon vindt, ik vond het zelf erg leuk om bij de fokker van Ret langs te gaan en daar vier halfbroertjes en -zusjes aan te treffen. Wat me eraan doet denken dat ik hem vandaag eindelijk maar eens de foto's ga toesturen die ik toen heb gemaakt... Ik zag iig duidelijk gelijkenis!

Misschien een idee om toch de fokker van Moon (nog) eens te bellen?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:40

ik heb ook een pony van anilin aleen heb ik als moeder marieke.
Mijn pony heet aladin. Wil je misschien meer weten?

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:18

ik heb fotos van Anilin! hij komt uit Rusland. wil je die hebben? ook van Aswan

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:08


mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 14:44

Dat er na zo lange tijd toch nog reacties komen, leuk!

Van Aswan wist ik nog niet zoveel, ben zo langzamerhand al wel een stuk wijzer geworden over oma en grootoma aan vaderszijde (fotootjes, stukjes tekst).

Van Anilin heb ik alleen 2 kleine, vrij slechte foto's, meer info en mooiere foto's zijn zeer welkom.

En info over de moeder! Niemand die weet wie "Rugge's Fleur" kent, of haar ouders/ grootouders? Ben nog steeds erg benieuwd welk bloed er nog meer door de aderen van mijn pony stroomt!

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

mutopia
Berichten: 90
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:30

Hoi hoi ik heb een half zus van haar gehad:

Naam: Madelein
Geslacht: Merrie
Kleur: Vos met smalle bles 3 witbeen
NRPS nummer: NPA 921465*92
Geboortedatum: 29 juni 1992
Vader: Nut ox
Moeder: Rugge's Fleur
Fokker: G. van Eck te Maasbommel

Deze pony is in 1998 verkocht naar een spring/ handelstal in Belgie. Daar ben ik nog 1 keer geweest en daarna heb ik nooit meer iets van haar vernomen.

Zin in de lente!!


petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Anilin? En meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:43

Slotje. Topîc dateert al van 2003.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, xPabloBokt en 100 bezoekers