Oula Owl xx, Carneval, Drost info en foto's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Oula Owl xx, Carneval, Drost info en foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 13:26

De titel zegt het al een beetje, ik ben op zoek naar informatie over deze hengsten en als het kan ook wat foto's Schijnheilig . En wat zijn deze hengsten van waarde geweest in de fokkerij? Is dit bloed om mee te fokken Verward ?
Wij hebben een Oula Owl x Carneval X Drost merrie..

thnx

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:37

de namen komen me wel bekend voor oula owl is dacht ik een volbloed zal eens kijken of ik meer kan vinden

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 13:49

Oula Owl is inderdaad Engels volbloed en Carneval is een zoon van Cor de la bruyere. Deze hengsten hebben beide niet zo heel lang gedekt en zijn al overleden. Drost tenslotte komt uit de D - lijn zoals de hengst Duellant.
Dat is het enige dat ik weet... ook foto's zijn bijna onvindbaar

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:54

van een oude Belgische bloedlijn gesproken. Maar van een ding moet ik je tegenspreken. Carneval is niet hier gestorven maar na 2 jaar terug gegaan naar Duitsland en heeft daar zijn dekcarrière voortgezet. Zelf heb ik geen foto's van Carneval en Drost maar misschien vind je zelf wel terug op Allbreed of bij het BWP.

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:11

Carneval is moedersvader van Flemmingh, Oula Owl xx is moedersvader van Sibon W. Ik ken zelf een ruintje van Oula Owl xx dat Z dressuur loopt. Je kan eens de zoekfunctie proberen op horse-gate.com voor Carneval.

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 11:53

niemand die ook foto's heeft? zoekfuncties helpen me niet vooruit...
En is dit een mooie bloedvoering? welke hengst zou je hierop gebruiken puur op het papier afgaande?

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:23

Ik heb een 2e bez. hengst gereden Oula Owl x Goudsmid. OK dan! Er zijn nog maar weinig afstammingen van Oula Owl. Hij heeft geloof ik maar 2 jaar id dekdienst gezeten. Ik vond het iig een geweldig dier om te rijden. In Belgie zijn/ waren nog wat hengsten van Oula Owl in de dekdienst. Magic Owl geloof ik.

In ieder geval veel succes mocht je willen gaan fokken met je merrie. helaas is het seizoen ten einde. Je hebt wel genoeg tijd om een geschikte hengst uit te zoeken.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:00

Ik heb wel een foto van Carneval, moet je maar even een mailtje sturen (uploaden lukt op het moment even niet).

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:02

Kirsten Beckers heeft YR met Ouli B gereden, een Oula Owl gereden. Helaas is dit paard vroegtijdig gestorven.

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 18:49

ze is dit jaar gedekt door Special D, dressuur dus maar toch steunend op heel wat springbloed ( metall is ferro x ramiro z)!
Onze merrie beweegt heel goed en ik hou wel van wat bloed in een dressuurpaard ook en blijkbaar hebben er ook enkele oula owl's in de dressuursport gelopen dus dat komt wel goed!
dinsdag wordt ze gescand, ze was de eerste maal niet drachtig Boos!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:18

Ik heb van alle 3 de hengsten foto's, een beetje info maar de volledige afstamming heb ik zeker.
Mocht je de info willen hebben stuur me dan even een email want ander vergeet ik het zeker.
Wat ik van Oula Owl xx heb gehoord is dat hij in België goede springpaarden levert.

Oula Owl xx heeft 2 goedgekeurde zonen; Magic Owl & Next Owl, ook bracht hij 2 goedgekeurde kleinzonen; Mendel v. Contender (uit de Reina stam) & Rosire v. Darco.

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:46

finley schreef:
ze is dit jaar gedekt door Special D, dressuur dus maar toch steunend op heel wat springbloed ( metall is ferro x ramiro z)!
Onze merrie beweegt heel goed en ik hou wel van wat bloed in een dressuurpaard ook en blijkbaar hebben er ook enkele oula owl's in de dressuursport gelopen dus dat komt wel goed!
dinsdag wordt ze gescand, ze was de eerste maal niet drachtig Boos!



Nou, daar was ik dus wat voorbarig met de melding dat het dekseizoen voorbij was. Ik dacht dat je nog op zoek was naar een hengst.
Special D is denk ik geen slechte keus. Ben zelf ook een tijdje opzoek geweest naar een merrie van Oula Owl om mee te fokken.
Succes dinsdag, en laat weten of het gelukt is. Knipoog

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 11:38

als het dit jaar niet lukt, proberen we haar volgend jaar waarschijnlijk te verhuren (mocht je interesse hebben lucas?)
We hebben dit vorig jaar ook gedaan en dat is erg meegevallen, ze heeft een gezond hengstveulen staan nu, helaas niet voor ons...
Hopelijk hebben we morgen geluk!!!

finley

Berichten: 448
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 18:09

JA!!! joepie ! tis gelukt! onze merrie is drachtig van Special D!! Was niets te vroeg!!!

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Oula Owl xx, Carneval, Drost info en foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:14

Wij hebben Oulie B (stamboeknaam Intrade) (Oula Owl XX x Dirigent x Avenir) Gefokt, heeft int. dressuur met Kirsten Beckers gelopen.
En we hebben een Oula Owl XX x goudsmid x Rigoletto) Gefokt. Ik las hierboven dat een meisje een oula owl x goudsmid heeft gereden, ik weet niet waar deze hengst gebleven is, misschien is het wel dezelfde. Zijn stamboek naam is Hardwin.
Dus op zich fijne nakomelingen gehad, maar wij houden geen hengsten aan Knipoog

Christinaa

Berichten: 537
Geregistreerd: 27-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Oula Owl xx, Carneval, Drost info en foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:29