manege of eigen paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

manege of eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-02 13:00

hoi allemaal, ben eigenlijk wel nieuwschierig of iedereen die hier op bokt zit een eigen paard heeft? of ook net als ik op een manege rij? Zelf wil ik heel erg graag een eigen paard, maar wegens mijn rugklachten. en een dochtertje van bijna drie zit er helaas niet in. Heb nu een hele goeie manege gevonden in Sleen, ( ben daar verschrikkelijk kritisch in) met hele leuke paarden. Echter nu het weer beter begint te worden begint het wel te kriebelen. (zucht, zal toch voorlopig nog even moeten wachten tot mijn dochtertje helemaal op school zit). was puur een zeer nieuwschierig vraagje. groetjes Margaret.


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:01

ik heb geen eigen paard maar een verzorg/bijrijd pony, die neem ik mee naar les op een ponyclub en ik ga binnenkort wedstrijden met haar rijden...

Nu ik dit gewent ben zou ik nooit meer op manegepony's willen rijden...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:04

ik heb een aantal verzorgpony's, rij bij een manege en werk op een dressuurstal. tuurlijk zou ik wel een eigen paard willen, niets liever!! maar wel pas als ik t kan betalen en dat kan ik nu nog niet. Ik zit nog op school en doe dit jaar eindexamen. Hierna ga ik nog een opleiding doen die 4 jaar gaat duren, en daarna dus werken. Dan hoop ik tegen die tijd genoeg tijd en geld te hebben om een paard te kunnen kopen en onderhouden.
Van mijn ouders zou ik trouwens wel een paard mogen (aanschaf vinden zij geen probleem) maar ik moet dat paard dan zelf kunnen onderhouden en dat lukt me simpelweg niet

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:07

Ik heb 2 eigen paarden. Het is best belastend, qua tijd en ook financieel. Maar ik wil niet anders meer. En ik ga nooit meer op een manegepaard. Dit is zoveel mooier.

De hond is de betere mens

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:15

Na een aantal verorgpony's en paarden was ik dan eindelijk groot genoeg om mijn eigen paard te kopen.
En ik ga helemaal mee met desiree "dit is zoveel mooier"

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:22

Haha! Haha! Haha! Eigen paard is goud waard Haha! Haha! Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:36

Heb zelf een paard, en het is inderdaad ontzettend mooi. Zou niets liever meer willen, wat niet wegneemt dat maneges ook gezellig kunnen zijn. Ik heb altijd les gehad op de stal van mijn opa (privéles), maar vond het een ontzettende leuke ervaring toen ik in Nederland op een manege wat lesjes ging nemen. De sfeer op die manege was goed, er werd een hoop lol gemaakt maar ook serieus gereden. Lol onder de les had ik toen nog nooit ervaren. Daarbij is het financieel ook gunstiger om op een manege te rijden. Weeg de voor en nadelen eens tegen elkaar af, een paard is wel heel intensief en een gezonde rug is ook niet geheel onbelangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:51

Wij (Dick en ik) hebben twee paarden (omdat we niet willen delen en lekker met ze op vakantie willen Haha! ). Maar ik ben ook jaren gelukkig geweest met manegepaarden en bijrijdpaarden; het doet aan je paardengeluk niks af (ALS je een leuke eigenaar treft). Dus voel je aub nooit minder ofzo omdat je geen eigen paard hebt, is absoluut niet nodig, en hier op Bokt al helemaal niet.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:51

Heeft allemaal zo zijn voor- en nadelen.
Een eigen paard is duur, kost heeel veel tijd, is af en toe ook nog eens ziek, kan aardig op je emoties inwerken maar is bovenal Lovers FUN Lovers !

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 13:58

ik heb een eigen paard sinds 4 jaar. Eigenlijk wilde ikhelemaal nooit een eigen paard, omdat ik een verzorgpony heb waar ik echt alles mee mag doen. Ik mag haar mee op vakantie nemen, mee op ponykamp, mee op wedstrijd nemen en zo. Echt alles; ze was meer van mij dan van de eigenaar.

DAarnaast reed ik ook nog op een manege, op een eigen paard wat ik de lessen mee mocht rijden. Na een jaar ben ik hem gaan verzorgen en na weer een jaar zou hij worden verkocht. hier was ik toen zo kapot van dat mijn ouders hem voor me hebben gekocht. Ik helemaal happy natuurlijk!!!
omdat het vrij duur is en ik ook nog een broertje heb, heeft remy toen nog 2,5 jaar meegelopen in de manegelessen (ivm korting). toen ik een baan kreeg en verhuisd ben naar het noorden, is remy met me meegegaan en loopt hij niet meer in de lessen mee.
Wel heb ik een meisje die hem 3 keer in de week verzorgd en ontzettend lief voor hem is. Ik ben echt gigantisch blij met haar, en zij met remy.

sorry voor het lange verhaal !!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:15

Ik heb nu sinds anderhalf jaar een eigen paard. Eerst heb ik altijd op een handelsstal gereden, en daarna op een manege. Sinds 2 jaar woon ik samen en hebben we stallen aan huis. Vandaar dat ik dus geen 2x na hoefde te denken of er een paard zou komen. Het eerste paard was Linke Loedje en die was zo weer pleite en nu heb ik (zaterdag precies een jaar) mijn lieve Imker en ik ben dolgelukkig met hem!!!!!!!!! Lovers

Toos paardloos

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:39

Ik heb ook een eigen paard. Een welsh cob die drie is. Ik rijd er nog niet op. Net mijn rugje gebroken en het duurt nog wel even voordat ik kan rijden. geeft niets want zo heeft mijn paardje tijd om uit te groeien. Ze wordt nu trouwens wel gereden door de stalhulp. lekker rustig aan.

Daarna ga ik eerst op manege paarden rijden. Mijn gevoel weer even terug vinden en dan pas weer op mijn eigen paardje. Wat dus echt een hittepetit is.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:41

Gail schreef:
:D Haha! Haha! Eigen paard is goud waard Haha! Haha! Haha!


Dat vind ik dus ook. Maar als het er niet inzit is een manege of verzorg/bijrijd paard een prima optie.(ik heb ook pas 2 maandjes mijn eigen pony)

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:53

hey
ik heb een eigen paard, een veulen, en op zoek naar nog 1 paard
ik heb op het moment een drachtige merrie als verzorgpaard, en vaak nog meer paarden als mensen ziek zijn of op vakantie zijn
groetjes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 14:55

ik heb een verzorgpaard op een pensionstal, ik mag hem als mijn eigen paard beschouwen! ik krijg ook priveles op die stal op mijn vz-paard! Manegelessen heb ik al een 1.5 jaar niet meer!

....

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:01

Ik heb een aantal jaren zelf paarden gehad (draver en Tinker) Maar helaas heb ik de draver moeten laten inslapen. De Tinker paste qua karakter iets minder goed bij me. Tevens ben ik naast mijn 40-urige werkweek nog aan de studie.

Ik rij nu een super lief en gaaf paard voor iemand die er zelf niet zoveel tijd voor heeft. Ik vind dat ook erg prettig, aangezien ik dan nog zo'n 4x in de week rij (en soms nog meer) Waar ik wil moeite mee heb is het feit dat ik soms anders met mijn paard zou omgaan als zij dat doet. Zeker omdat ik zelf paarden heb gehad, heb je een hele eigen gedachten hoe je met paarden wilt omgaan. Daar heb ik soms best moeite mee.

Er staat wel tegenover dat ik de eindverantwoording niet heb voor het paard. Dat ervaar ik wel als makkelijker. Word niet s'nachts uit bed gebeld als er iets is, geen afspraken meer met de hoefsmid of dierenarts (en bijhorende kosten!!) Maar goed, de zorgen, het verdriet en de vreugde worden daardoor niet minder. Ik ben echt heel gek met hem.

Mocht ze hem verkopen?? Dan moet ik maar eens heel goed gaa nadenken!!! Haha!

Op zoek naar de zon!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:16

Ik rijd momenteel nog op manege paarden, maar ga binnen nu en een maand of 2 een eigen paard kopen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat! Ik weet ongeveer hoe het is een eigen paard te verzorgen, heb 5 verzorgpaarden (tegelijk!) gehad. En dat beviel me erg goed.
Ik zal nog wel een tijdje op manege paarden blijven rijden omdat ik een jong paardje ga kopen (jaar of 2). En daar kan je natuurlijk niet meteen op rijden Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:22

Ik heb er zelf 2 (nou ja, eentje in bruikleen voor onbepaalde tijd). Ik heb het nu reuze druk met die hengst. In de zomer komt mijn merrie dan er nog bij. Dus het wordt druk druk, maar het is het waard. Ben heel erg blij met hun... Lovers

Galactica Wadim X Gemini

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:27

na 8 jaar rijden op een manege had ik het echt gezien de manege ging ook sluiten en ik had geen zin om naar een andere manege te gaan, toen kwam ik via mijn buurmeisje aan een verzorgpony, daarna is het heel snel gegaan. in de zomervakantie was ik toen wezen kijken voor een paard dat was een super paard maar toen kwam het weer met de stallings kosten. dus daarom is het niet doorgegaan maar toen het in november nog niet verhoogd was ben ik weer verder wezen kijken en toen heb ik mystery heel snel gekocht. en ik ben hier zo veel blijer mee. het kost veel geld (ik moet hem zelf betalen) maar je krijgt er zo veel voor terug. echt ik zou nooit meer op een manege willen rijden

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 15:55

Ik heb geen eigen pony maar wel twee hele schattige verozrgpony's (ook nog van de manege en al 26 en 29 jaar) Misty en Nikkie

Dit zijn: Misty, ikke (linda), Nikkie:


Afbeelding


xxxxies Linda

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 16:14

ik heb m'n paard al bijna 10 jaar hij is met pensioen en ik dacht dan rijdt ik wel op een manege om te blijven rijden maar dat valt tegen al dat dresuren had ik helemaal geen zin meer in dus ben ik maar gestopt en rij nog af en toe hier en daar.ik verzorg nu een haf veulen van 8 maanden van mijn vriendin en dat bevalt me wel maar als ik de kans krijg koop ik weer een paardje.kan je alles zelf beslissen al kost het wel wat

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 16:15

De tussenweg. Zit niet bij de manege en heb geen eigen pony,
maar een huurpony (Lex). Was eerst trouwens mijn verzorgpony.
Ik heb ook nog iets van 4 jaar op maneges gereden.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 16:39

Sonja schreef:
Dus voel je aub nooit minder ofzo omdat je geen eigen paard hebt, is absoluut niet nodig, en hier op Bokt al helemaal niet.


Erg mooi verwoord, Sonja... Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Ik heb zelf 2 paardjes. Een oude NRPS merrie, die ik nu al 8 jaar heb maar waar ik al lang niet meer op rij. En een 6 jarige Volbloed Arabier. Ik heb hem nu een jaar, en ga dit jaar beginnen met endurancewedstrijden met hem.
Ik ben erg blij dat ik eigen paarden heb; eigen paard is goud waard.
Maar kritiek of 'minachting' tegen mensen zonder eigen paard vind ik erg onnodig, en heel zielig als mensen (met eigen paard) dat wel doen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 16:47

Ik heb jammer genoeg geen eigen paard, maar ik rij op een manege en het is er heel erg gezellig, vooral in onze les is het errug gezellig Haha!

Je kan echt hartstikke lachen met iedereen enzo...
Al zou ik Spirit wel heel graag willen kopen Lovers *LOL*

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 17:51

misschien een oplossing?

Ik rij op een manege drie keer per week een prive-paard. Reed eerst gewoon een keer in de week op manegepaarden en toen hing er een advertentie van een man die iemand zocht om de kosten en het rijden mee te delen. Ik mag hem zo vaak als ik wil rijden maar op dit moment heb ik drie keer in de week les. Het bevalt heel goed, de band die je krijgt is prettig, je leert veel meer jezelf te verbeteren, en je hebt toch niet die extra verantwoordelijkheid van een eigen paard. Ik neem ook waar als hij op vacantie is. Gewoon voor een vast bedrag per maand.
Zo is het ook goed te combineren met mijn gezin (man en drie kids 2,5,7 jaar).

Een hoefje van Gamble


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers