Na de dood...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ziekie
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-04

Na de dood...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 12:42

Volgens jullie, wat is er na de dood?

Worden wij weer gewoon terug op aarde geplaatst?
Worden wij opgenomen in de hemel? En zo ja, hoe ziet die eruit? En de hel? Hoe kom je daar en hoe ziet die eruit?
Is er helemaal niks hierna?
Of... wat anders???

Zijn jullie bang voor de dood? En willen jullie begraven of gecremeerd worden? En waarom?

Wow, wat een confronterende vragen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door ziekie op 13-08-04 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:44

Bang voor de dood ja omdat ik geen idee heb wat er daarna is en hoe ik aan mijn einde kom.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 13-08-04 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:46

Ik denk wel dat er 'iets' is na de dood, maar ik zou niet weten wat Scheve mond

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:48

Ik denk dat hierna gewoon niets is, net als dat je was voordat je 1 cel was in de buik van je moeder.
Maar ik hoop op niets, dan kan het ook niet tegenvallen. Haha!
Maar ik hoop toch niet dat ik in een volgend leven zon 3de wereld kindje word. Jeetje he dat lijkt me toch niets. Maar als je goed hebt geleefd lijkt me dat wel onwaarschijnlijk?

Maar dan zouden die doodsbange uitgemergelde kindjes in een vorig leven een seriemoordenaar geweest moeten zijn? Onwaarschijnlijk lijkt dat

Maar ik denk er niet te veel over na, dat heeft toch geen nut. Iedereen komt er vanzelf wel achter ooit.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:49

Ik ben er niet zo bang voor, ik wil nog graag een hoop meemaken voor het zo ver is maar ik heb ook al veel leuke dingen gedaan en absoluut mijn leven "geleefd".
Niemand weet natuurlijk wat er daarna is. Ik denk daar ook niet zo over na want als iets als een paal boven water staat dan is het wel dat iedereen een keer antwoord krijgt op die vraag.

Ik sta natuurlijk niet te springen want ik geniet van mijn leven, maar ik ben banger om dierbaren te verliezen dan voor mijn eigen dood.

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:50

tja bang voor de dood ben ik wel ... vooral aan hoe ik aan me einde zal komen ...
zoals gouda ook al schreef ...
ik denk wel dat er hierna wel iets als een hemel is ofzo ..
er is in elk geval meer tussen hemel en aarde... en ach de hel...
ik denk dat dat als je dood gaat en je gaat nar de hel dat je weer terug op aarde komt Tong uitsteken

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:54

Ik hou niet van onzekerheid, dus ik ben er wel bang voor... Bij de dood heb ik nergens geen grip op, dus vandaar dat ik er niet zo van houd...
Wat er na is, ik heb geen idee, dat zie ik tegen die tijd wel weer


Over het begraven of cremeren, ik wil begraven worden. Dat alles heeft te maken na het zien van de film en het lezen van het boek: de Gouden Ei van Tim Krabbé. Mensen werden levendbegraven....En het is natuurlijker dat ik weer opgegeten word door alle wormen en maden

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:08

Ik denk dat er niets is. Geen bewustzijn, helemaal niets. Ik vind dat zelf ook wel redelijk geruststellend. Het lijkt me verschrikkelijk om op de een of andere manier nog mee te maken wat er hier op aarde met je dierbaren gebeurd. De hemel lijkt me veel te saai. De hel geloof ik al helemaal niet in, dat is gewoon verzonnen om mensen onder de duim te houden. Reincarnatie, tja, ik zou het hopeloos vinden om tot in die eeuwige cyclus van leven en dood keer op keer te doorlopen. Maar ik ben wel een beetje een hedonist, want ik geloof gewoon in datgene wat het makkelijkst is en mij het beste uitkomt. Dat de rest ongeloofwaardig is, komt voor mij op de tweede plaats.

Ik denk dus dat het een vraag is die je nooit beantwoord krijgt, omdat je er je gewoon niet van bewust bent als je eenmaal dood bent. Eenvoudig he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:31

Ik ben niet bang voor de dood, wel om nu al te gaan. Want ik heb het hier nu nog veels te goed naar mijn zin.

Verder denk ik dat wij hier op aarde te zijn om te leren.
En dat onze ziel na de dood weer verder gaat.
Verder naar een hiernamaals, een tussenstation, waar het ook heerlijk en vredig is om te zijn.
Van daaruit kunnen we ook mensen helpen, als begeleider/gids.

Als het er tijd voor is komt onze ziel opnieuw naar de aarde in een nieuw leven.
Om daar verder te leren.

Als we al onze lessen met een goed gevolg hebben beeindigd gaan we naar de hemel.

Ik geloof dus in reincranatie

verder maakt het me niet uit of ik begraven of gecremeerd word
Mijn ziel gaat verder, mijn lichaam was maar een omhulsel

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:31

Ik ben niet bang voor de dood. Het is een onderdeel van het leven. Als de tijd daar is, dan zal ik sterven. Dat kan over 10 minuten zijn, of over 50 jaar.
Ik wil na mn dood gecremeerd en uitgestrooid worden. Ik zal er altijd zijn voor zij die mij nodig hebben, dus ik hoef niet in een potje waar mijn geliefden naartoe moeten komen. Ik ben om hen heen, leef in hen voort.

Ik geloof in reincarnatie, over dat elk leven een leerproces is en dat je elke keer opnieuw op aarde komt, om uiteindelijk je taak te vervullen. Dus: I'll be back klopt!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:48

Bang voor de dood nee
Het had niet veel gescheeld of ik was er niet meer geweest
Het klinkt raar maar ik ben wel benieuwd wat hierna gebeurd
Ik wil nu nog niet gaan maar als het moet moet het
Graag wil ik het liefst in mijn slaap dood gaan

Begraven of cremeren aan de ene kant begraven aan de andere kan cremeren

Net als runningkawa zegt mijn ziel blijft bestaan mijn lichaam is maar een omhulsel

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:06

Niet bang voor mijn eigen dood, wel bang voor de dood van andere waar ik veel om geef.
Begraven of cremeren maakt me niet zo veel uit.
De hemel stel ik mij voor als een rustige grote tuin (ik geloof overgens niet in god) Hel doe ik niet aan, na de dood wordt iedereen lief Lovers Knipoog

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:10

Ik interesseer me altijd heel erg voor de dood en wat er daarna komt (niet dat ik het léuk vind Bloos! Ik ben gewoon.. tja, je zou het nieuwsgierig en geïntresseerd kunnen noemen..)

Bang voor de dood ben ik niet. Ik geloof dat het leven slechts het begin is, dat er daarna iets van eeuwig leven komt. Ergens. In hemel of hel geloof ik denk ik niet, ik geloof wel in andere werelden.

Zoals RK zegt; ik ben wel bang om nu te gaan. Ik heb nog een taak te voltooien, mss is het mijn levenstaak, ik weet het niet, maar ik zou geen rust kunnen hebben voor ik dit heb voltooid.
(weet niet hoe ik het uit moet leggen)

Ik denk dat ik gecremmeerd wil worden, maar dat weet ik nog niet zeker.

Ik geloof wel dat een ziel altijd blijft bestaan. waar komen geesten dan vandaan? Ik weet dat ze bestaan, ik kan hun aanwezigheid voelen, en persoonlijk denk ik dat geesten de zielen van mensen / dieren zijn die niet weten dat ze dood zijn, of geen rust kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:13

Persoonlijk denk ik dat zielen ook van mensen/dieren zijn, die wel weten dat ze dood zijn, maar je willen helpen.
Begeleiders/gidsen

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:28

Ja, die was ik vergeten

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:40

ik ben niet bang voor de dood,alleen op de manier hoe!!
ik denk wel dat er iets na dit leven is!
dit pietluttige leven hier,kan toch niet ons enoge doel zijn!!?
een hel,daar geloof ik niet in!ik denk wel dat je nog een keer met je neus op de feiten word gedrukt,door iets of iemand!!

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:48

Ben niet bang voor de dood, maar heb nog een lang "to do" lijstje, dus liefst niet te snel Knipoog

Mijn werk is eigenlijk om (dodelijke) ongevallen te voorkomen, dus ik wordt veel geconfronteerd met de meest uiteenlopende manieren om om te komen, zo ben ik me er terdege van bewust dat als er een alarm gaat (en geloof me, dat doen ze alleen als het ECHT foute boel is) en de fabriek wordt ontruimt, ie ieder moment "boem" kan zeggen en dan heeft rennen, je helm en brandvertragende kleding geen enkel nut meer Haha! Op mijn laatste project zijn er 2 mensen omgekomen door hartaanvallen en je voelt je behoorlijk moedeloos als zo iemand niet bijkomt met hartmassage en beademing, toch gaan we daar ook zo luchtig mogelijk mee om en worden er na verloop van tijd zelfs grapjes over gemaakt, keuze kist etc. en het verschepen van de lijken, je wilt niet weten hoeveel papierwerk dat met zich meebrengt (ze moesten naar Frankrijk en Engeland) dit klinkt heel erg hard voor buitenstaanders, dat snap ik, maar het is de enige manier waarop je er mee om kunt gaan, ander kun je dit werk niet doen, slaap je niet meer, en heb je geen leven meer. Wij vangen natuurlijk ook de directe collega's op in zo'n situatie + mogen wij het de vrouw en kinderen vertellen Scheve mond en da's niet leuk ! Je moet die spanning wel kunnen ontladen.

Dus nee, ben niet bang, als mijn tijd gekomen is dan merk ik dat wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:52

Bang, nee. Ik denk altijd maar aan wat er in mijn onderschrift staat.
Ik denk ook dat we weer terugkomen. Ik geloof heel zeker in reincarnatie. Voor mij valt daar ook niet aan te tornen.

ziekie
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 15:00

Ik ben er echt onwijs bang voor... Zal vechten tot het laatste eind en hoop diep in mijn hart dat ik het eeuwige leven heb... Verdrietig

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:03

Ik ben niet bang voor de dood zelf, alleen voor de manier waarop ik zal sterven.
Ik geloof niet dat er iets is na de dood, hemel, hel of reincarnatie.
Verder wil ik graag gecremeerd worden, ik vind dat een prettiger idee dan dat er allerlei vieze beestjes aan je eten en je langzaam verrot.
Wat er met mijn as gebeurd mogen mijn nabestaanden bepalen.
Als het nog mogelijk is wil ik na mijn dood alle mogelijke organen en weefsels afstaan voor donatie, om anderen te helpen overleven.

ziekie
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 15:05

tinkerLuna schreef:
Als het nog mogelijk is wil ik na mijn dood alle mogelijke organen en weefsels afstaan voor donatie, om anderen te helpen overleven.


OK dan! aan dat soort mensen heb ik heel veel te danken!!! Party!!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:21

Sannuh schreef:
Ik denk wel dat er 'iets' is na de dood, maar ik zou niet weten wat Scheve mond


Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Ik ben niet bang voor de dood. Ik kan alleen wel verdrietig worden als ik denk aan wat ik achterlaat als ik er niet meer ben.

Maar voorlopig kan ik nog heel wat jaartjes mee dus moet ik er maar niet te veel aan denken.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:37

Ik ben niet bang voor de dood, ik ben wel bang voor de manier waarop ik doodga. Bang dat ik heel veel pijn zal krijgen, of in doodsangst verkeer vlak voor ik doodga. De dood zelf, hoe het is, wat er na de dood is... het enige wat je kan doen is afwachten, bang zijn heb je niks aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:39

Ik houd me hier heel erg mee bezig en heb een tijdje terug eens wat geschreven in een topic. Helaas werd dat niet zo gewaardeerd door sommige mensen dus hou ik het nu maar voor me. Knipoog

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:39

ziekie schreef:
Ik ben er echt onwijs bang voor... Zal vechten tot het laatste eind en hoop diep in mijn hart dat ik het eeuwige leven heb... Verdrietig



wil je vertellen wat voor ziekte je hebt?
als je dat niet kunt begrijp ik het ook hoor,maar uit je topicvraag begrijp ik dat je behoorlijk ziek bent en veel met dit soort vragen/gedachtes bezig bent.
wat denk jij dat er na de dood nog is/gebeurt?