reining op de spelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

reining op de spelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 21:46

nou gaat het in de ronde dat reining dit jaar een demonstratie sport op de olympische spelen is, maar wat houd dat dan in? gaat het nog door? is het te zien op tv?:)

ik ben benieuwd....


NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:29

Een demonstratie sport houdt in dat ze er over denken de sport olympisch te maken. Het wordt dan eerst een demonstratie sport (wel meedoen, geen officiele medailles) en eventueel 4 of 8 jaar later een olympische discipline.

Maar ik heb er nog niks over gehoord... Over endurance gaan ook eens in de zoveel tijd geruchten rond dat het demonstratiesport zou worden. Maar ik heb begrepen dat 'ze' geen hipische disciplines meer willen omdat het er al genoeg zijn.

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 19:35

pfff wat een onzin....maar 2 en er kunnen er nooit genoeg zijn toch? Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:08

Ik vind het sowieso vreemd dat de hele westernsport er niet inzit. Dat wordt wereldwijd toch flink beoefend.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:03

Het zou toch in 2008 demonstratiesport zijn en nu ook al ofzo? en dan vanaf 2012/2016 echt onderdeel?
Ofwel ik heb wel ergens iets erover gehoord maar geen jaartallen onthouden Tong uitsteken

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 09:10

cornelie schreef:
Ik vind het sowieso vreemd dat de hele westernsport er niet inzit. Dat wordt wereldwijd toch flink beoefend.



ik vind het ook raar dat het geen olympische sport is (althans, nog niet)
ik hoop dat het dan toch een demonstratiesport wordt dit jaar

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:16

Maar twee? Volgens mij zijn het er toch zeker 4! Knipoog

- Eventing
- Dressuur
- Springen
- Aangespannen

Maar van mij mag reining daarbij komen hoor. Bij mijn weten is het nog geen demonstratiesport, maar het feit dat het een deel uitmaakte van de wereldruiterspelen, is volgens mij wel een voorbode.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

RAGGIE
Berichten: 197
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:14

In 2008 is het een demonstratie sport en als het als het goed is 2012 een echte sport OK dan!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:21

Ja en waarom alleen reining??
OKee, ik weet ook wel dat de westernsport een stuk uitgebreider is dan
de rest, maar waarom gaat altijd alles om reining??
Ja, het is leuk om reining te zien, maar als iedereen dat blijft doen, dan
vallen daluk alle andere onderdelen weg.
Ik heb liever een koeienonderdeel Haha!

♥ Rewrite the Stars ♥

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:15

farichta schreef:
Maar twee? Volgens mij zijn het er toch zeker 4! Knipoog

- Eventing
- Dressuur
- Springen
- Aangespannen

ik zag vanmorgen in de krant alleen dressuur, springen en military, of heb ik scheef gekeken?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:11

Aangespannen hoort er niet bij.

Whoa

Berichten: 224
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:29

wij hebben thuis zo'n kalendertje met alle data van de olympische spelen, maar er staat geen reining op... of worden demonstratie sporten niet vermeld? Ik had er namelijk ook van gehoord, werd al helemaal blij maarja... Wat houdt eventing eigenlijk precies in??

* Lovin' Life *

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:51

Military denk ik dan?

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:15

ik ben even gaan spitten op internet en dit vond ik op de officieele site van de olympics:

The Equestrian disciplines are unique among Olympic sports, in the sense that men and women compete on the same terms and horse and rider are both declared Olympic medal winners.
Rider and horse are considered a team. Years of systematic efforts are required for the team to be able to perform adequately various exercises of skill, speed, endurance, and jumping of obstacles.

Description

There are seven Equestrian disciplines recognised by the International between two Summer Olympic Games. The last WEG was held in Jerez (Spain), in September 2002. The next WEG is scheduled to take place in Aachen (Germany), in 2006.

Only three of these disciplines are included in the Olympic Games competition schedule, and they include both individual and team events. The OEquestrian Federation (Fιdιration Equestre Internationale – FEI): Jumping, Dressage, Eventing, Reining, Vaulting, Endurance, and Driving. All seven are included in the competition schedule of the World Equestrian Games (WEG), which take place every four years, in the even year lympic disciplines are:

Dressage
Jumping
Eventing



jammer hoor,

(voor meer info, kijk op: http://www.athens2004.com/athens2004/page/legacy?lang=en&cid=b4ca470429149f00VgnVCMServer28130b0aRCRD )


NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:56

farichta schreef:
Maar van mij mag reining daarbij komen hoor. Bij mijn weten is het nog geen demonstratiesport, maar het feit dat het een deel uitmaakte van de wereldruiterspelen, is volgens mij wel een voorbode.


De WEG en de Olympische Spelen hebben niet zo veel met elkaar te maken hoor. Volgens mij worden (bijna) alle takken van paardensport verreden tijden de WEG (en dat is al heel lang zo).

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:55

8 jaar geleden zou twirlen (ok wel heel iets anders) ook een demonstratiesport zijn, voormalig twirlgenootjes zouden dan mogenlijk deelnemen, maar ik heb er nooit meer iets over gehoord.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 10:32

NienkeMulder schreef:
De WEG en de Olympische Spelen hebben niet zo veel met elkaar te maken hoor. Volgens mij worden (bijna) alle takken van paardensport verreden tijden de WEG (en dat is al heel lang zo).


nee misschien niet, maar het lijkt er toch wel een beetje op waarom zou het anders op de site van de OS staan?? Verward
maar ik volg het niet meer, wel of niet een Olympische sport.....ik weet wel dat de reining in 42 landen een sport moet zijn en we zijn nog maar bij 30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 12:45

De WEG zijn ontstaan door alle takken van paardensport samen te voegen op 1 wereldkampioenschapsevenement. Voorheen werden al die kampioenschappen apart georganiseerd namelijk, totdat de FEI besloot omdat allemaal op hetzelfde evenement te laten gebeuren.
Nu zijn alleen nog de wereldbeker finales van de verschillende disciplines apart.

Het IOC wil trouwens eerder van de hippische sporten af dan er nog meer bij gaan zetten op de Olympische kalender.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:02

horsea schreef:
nee misschien niet, maar het lijkt er toch wel een beetje op waarom zou het anders op de site van de OS staan?? Verward
maar ik volg het niet meer, wel of niet een Olympische sport.....ik weet wel dat de reining in 42 landen een sport moet zijn en we zijn nog maar bij 30


Het staat op de site van de OS om aan te geven dat er meer hypische disciplines zijn dan de drie die op de olympische spelen verreden worden. Verder zijn er nog wel meer eisen dan alleen die 42 landen... Voorlopig komen er echt geen disciplines bij hoe graag we dat ook zouden willen (we= ruiters in een andere discipline dan de bekende 3 Knipoog ).
Zoals Loverly ook al zei, ze willen er liever minder dan meer (eventing er af...).

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 16:45

misschien stomme vraag maar waarom willen ze dat dan?

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:04

Jammer, want er zijn toch wat sporten op de OS waarvan ik denk, moet dat?? iets van kleiduifschieten of zo, of handboog, weet ik veel. Doe daarvoor in de plaatst een paarden sport!!!

Maar ja, aan de andere kant, een roeiboot bv pleur je ergens in een loods. Nog meer paarden diciplines betekend nog meer paarden onderbrengen. En ik kan me voorstellen dat dat best moeilijk is.

Wel natuurlijk super jamer. Vierspan zou toch ook gaaf zijn om te zien, ook door niet-paarden liefhebbers.
Endurance (mijn tak) zal het wel helemaal niet worden....is geen "kijksport" (onzin, want als ze 225 km wielrennen in beeld kunnen brengen kunnen ze 160 km ook wel in beeld brengen)

Maar goed, reining is toch weer anders als de engelse kant van het paarden gebeuren. Dus ter afwisseling toch ook wel intressant??

Nou ja, blijven dromen en hopen allemaal.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-04 10:38

ja dat doen we zeker, zou er geen manier zijn om duidelijk te maken dat er toch veel mensen zijn die intressen hebben in de reining als olympische sport??

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:21

Ach, aan de andere kant hebben 'wij paardenlui' iedere vier jaar onze eigen 'Olympics': de WEG.

En de eerstvolgende editie (2006) wordt nog om de hoek gehouden ook, namelijk in Aken. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:36

Karin schreef:
Ach, aan de andere kant hebben 'wij paardenlui' iedere vier jaar onze eigen 'Olympics': de WEG.

En de eerstvolgende editie (2006) wordt nog om de hoek gehouden ook, namelijk in Aken. Haha!


Echt??? Nou, als we dan weer geen eventingteam hebben, weet ik er nog wel 1!!! Knipoog Haha!

Maar wel leuk om daar naar toe te gaan natuurlijk.....onthouden!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:38


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers