Angst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilma

Berichten: 1119
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Barneveld

Angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 13:34

Gisteravond: voor de 4e keer op mn verzorgpaardje
Steeds ging het heel goed, al is ze best wel een zenuwachtig typje
gisteravond, los draven, schoot mn beugel ietsjes los, paard begon behoorlijk hard te bokken omdat het weer iets nieuws was en ENG
ik vlieg er af, val op mn rug, hou er nix aan over, behalve : Angst...
Ik ben er weer op gegaan, het ging wel goed, maar de angst blijft..
en ik betwijfel of ik de goede ruiter voor haar ben, we zijn haar nog aan het inrijden, zoals ik al zei: ze is een zenuwachtig typje, en ik dus ook, bij de manege ga k gelijk weer verder rijden als ik gevallen ben, om mn angst te overwinnen, maar dit is een ander verhaal.. ik denk niet dat het goed is om een paard dat voornamelijk rustig blijft als jijzelf ook rustig bent, zenuwachtig te gaan maken door zelf angstig te zijn, en mn angst kan ik niet zomaar opzij schuiven..
dit was nite de laatste keer dat ze hard ging bokken, dat weet ik, zodra er iets gebeurd wat zij als 'eng' bekijkt, zal het vaker gebeuren, en daar ben ik gewoon veel te onzeker en angstig voor, het is toch niet goed iemand als mij haar te laten beleren en rijden?
Laatst bijgewerkt door Wilma op 13-08-04 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:48

het kan idd goed zijn dat dat paard nerveus door jou word.
mischien is het idd beter om iemand anders het paardje te laten inrijden.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:26

Idd..als je echt bang bent is het beter om je paardje door iemand anders te laten berijden.
Maar ik ben ook altijd gelijk bang als er wat gebeurt...bv. een pony slaat je een keer of je valt of hij vliegt er met je vandoor. Ik ga dan altijd even iets doen waarvan ik zeker ben dat goed gaat...

Ik verzorg nu ook een zenuwachtig paardje...en hij schrikt vaak en is er nerveus. Maar hij probeert mij uit en hij gaat soms kei hard door de bak draven. Dan vindt ik het ook wel eens eng...
Ik vraag me ook wel eens af van kan ik dit nu wel aan of niet...

Ik snap wel wat je bedoeld

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:00

Aan de ene kant denk ik dat het niet verstandig is dat jij de pony berijd, maar aan de andere kant, als op een gegeven moment wel alles goed gaat ben je toch wel weer wat zekerder. Ik was ook altijd bang om te vallen en ik wou nooit op 'wilde' paarden, totdat ik een instructrice kreeg die mij op elk nieuw paard zette om uit te proberen. Toen ben ik zo zeker geworden van mezelf dat ik nu op elk willekeurig paard stap. Maar in elk geval veel succes ermee. En zorg wel dat je een goede hulp hebt met het inrijden.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:19

Pally schreef:
Aan de ene kant denk ik dat het niet verstandig is dat jij de pony berijd, maar aan de andere kant, als op een gegeven moment wel alles goed gaat ben je toch wel weer wat zekerder. Ik was ook altijd bang om te vallen en ik wou nooit op 'wilde' paarden, totdat ik een instructrice kreeg die mij op elk nieuw paard zette om uit te proberen. Toen ben ik zo zeker geworden van mezelf dat ik nu op elk willekeurig paard stap. Maar in elk geval veel succes ermee. En zorg wel dat je een goede hulp hebt met het inrijden.


Ja hoor helemaal mee eens.Maar je moet het ook niet tegen je zin in gaan doen hoor.Maar jullie moeten natuurlijk ook nog elkaar aftasten van wat wel kan en wat niet natuurlijk he.Misschien leer je over een tijdje wel je zelf zo rustig te houden dat ze er ook rustig van word.Ik denk dat als je eenmaal aan haar gedrag gewent ben dat je dan zelf veel relaxter word en dat ook weer over brengt op je paard.Heel veel suc 6
*LOL*