Bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 11:31

Tot mijn grote spijt heb ik hier op bokt enkele foto's gezien van paarden en ponys met bandages om in het weiland of dat ze los gegooit werden met bandages. Dit is fout, dat weet iedereen eigenlijk wel.

Maar waarom doen jullie dat dan??

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:37

Ik rij ook helemaal zonder bandages of enkele bescherming om ook losgooien. Mijn mening is dat de pezen daardoor verzwakken. Alleen naar het bos en bij het springen doe ik peesbeschermers om. Maar volgens mij heeft iedereen daar een andere mening over....... Verward

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:43

Tadano schreef:
...Maar waarom doen jullie dat dan??


Omdat knalrode zo ontzettend leuk staat in een grasgroene weide?

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:45

Citaat:
Omdat knalrode zo ontzettend leuk staat in een grasgroene weide?


Dat zal het zijn *LOL*

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 11:48

En het was niet alleen knolrood

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:55

Nog nooit foto's van gezien. Heb je linken?

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:17

tadano had mij een foto laten zien.. idd van 2 paarden in het weiland met bandages om aan het galopperen maar ik heb die foto niet meer dus die kan ik jullie ook niet laten zien.. zelf is ze er nu niet dus denk dat de foto later komt

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:29

MarchaL schreef:
Dat zal het zijn *LOL*


denk ik ook *LOL* OK dan!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:46

Ik vind bandages die slecht zijn aangebracht erger..

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:50

Ach, liever goed aangebrachte bandages dan die neopreen kookhete krengen erom.....

Joh, waar maak je je druk om..

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:56

Boeie... Gaaaap

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:00

Tadano schreef:
En het was niet alleen knolrood


Geweldige typefout *LOL* Haha!
ik zeg: die houden we erin

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:03

Citaat:
Boeie... Gaaaap


Sorry dat kwam er ook zo l*llig uit. Maar laat die mensen gewoon lekker hun gang joh.
Laatst bijgewerkt door VValar op 13-08-04 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:32

Op de wei vind ik het persoonlijk ook wat overdreven om bandages aan te brengen. Wow! mss als je net je paardjes op een nieuwe wei zet,dan kan ik er nog inkomen omdat ze dan soms wel gek gaan doen,maar dan nog doe je beter peesbeschermers om,want bandages en vochtig gras=1 klodder natte stof die afzakt en gevaarlijk wordt!Maar inderdaad velen doen het voor de foto of omdat ze het leuk vinden ofzo...(ik ben ook een klein beetje een setjesfreak,maar alleen tijdens het rijden en alleen omdat mijn paardje zowiezo vooraan beschermingnodig heeft ...en als het in een leuk kleurtje kan... Tong uitsteken )

suusiejjj
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:42

heeeey haha ik ben opok zow iemand die aleen met rijden ze om doen en het mooi staad ik heb haast alles gelijk grijse bandages en grijs sjabrak enzv.!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:43

Tadano schreef:
Tot mijn grote spijt heb ik hier op bokt enkele foto's gezien van paarden en ponys met bandages om in het weiland of dat ze los gegooit werden met bandages. Dit is fout, dat weet iedereen eigenlijk wel.

Maar waarom doen jullie dat dan??

Leg jij dan maar eens uit waarom dat fout is...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:52

Weer wat geleerd........ waarom is dat fout dan? En is het een vaststaand feit dat het fout is of is het jouw mening?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:13

Ja inderdaad, je opent een topic met een feit ( volgens jou), maar geeft geen enkel voorbeeld of toelichting? Verward

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 14:33

In het [VMR] Faq. (bandages en zadelmarkt) topic had ik het volgende gevonden.

Marliesje schreef:
Ik heb namelijk gelezen dat dit slecht is voor de pezen, die worden dan te warm.


Ook komt er zand tussen de bandages en gaat het schuren, tegen bandages zelf heb ik niks, maar tegen een paard met bandages in de wei en/of los in de bak wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:36

uhhmm
rij jij nooit op zand dan?
Dan kan er toch ook zand tussen komen?

Ik rij verder nooit met bandages en ook niet in de wei
Maar als je bang bent dat je paard zich stoot kan ik het enigsinds begrijpen
Beter met bandages in de wei, dan helemaal niet buiten

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:46

Ik rijd ook nooit met bandages.. Ten eerste te veel werk, en ten tweede vind ik het onnodig. Er is betere bescherming dan bandages..

Maar misschien doet men bandages in de wei ook wel alleen even om voor de foto Verward Dat dat mooier lijkt volgens die mensen?
Weet niet of dat waar is, heb geen foto's of links kunnen ontkennen tot nu toe..
Verder ben ik het met RK eens..

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:49

Ik ben ook geen voorstander van bandages om in de wei, niet zozeer vanwege het zand wat erin kan komen of het oververhitten van de pezen (want dit kan ook gebeuren met peesbeschermers en tegen die dingen heb ik zowiezo een aversie!) Het gevaarlijke aan bandages om in de wei vind ik toch eigenlijk wel dat wanneer de bandages losraken door gek doen, rennen of spelen dat de bandages af kunnen rollen en dat je paard dus verstrikt kan raken in zijn eigen bandages. Tevens kunnen andere paarden erin verstrikt raken en zo kun je nog wel een paar dingen bedenken die kunnen gebeuren met een bandage!

Dit is ook de reden waarom ik mijn paard nooit met bandages de wei in zal doen, wil je hem perse beschermen dan zou ik persoonlijk voor dunne neopreen beschermers kiezen of eventueel peeskappen. Tevens gebruik ik ook nooit bandages voor een buitenrit, de kans dat een bandage loslaat en dat je blijft hangen in een paar takken is mij een te groot risico, overigens vind ik het maar irritant dat als je een lange buitenrit maakt en het is nat weer dat je bandages dan verschuiven en mochten ze toch afzakken dat je ze maar met veel moeite weer om dat been heen krijgt!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:54

bandages vind ik ook vreselijke dingen, vind ze zooo onhandig..
en verder kan ik me goed vinden in napoleon's uitleg.

als je je paard met bescherming in de wei zet zou ik ook eerder kiezen voor peesbeschermers... gaan toch wat minder makkelijk los in de wei..

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:09

Waterkippie schreef:
bandages vind ik ook vreselijke dingen, vind ze zooo onhandig..


Ik vond ze in het begin ook heel onhandig maar nu rij ik er eigenlijk dagelijks mee Zoals ik al zei heb ik weer echt een hekel aan peeskappen, mijn paard zijn benen zijn door toedoen van iemand anders daar echt door beschadigd. Wel gebruik ik neopreenbeschermers als ik naar buiten ga of tijdens de cavaletti-les, vind ik gewoon fijner.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:20

Ik heb ook een foto in mijn profiel staan met Pris los in de bak... met bandages om Haha! . (Ze kwam namelijk recht van de trailer, vanaf haar oude stal)

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat die mensen net gereden hebben en de bandages nog om hebben zitten en even het paard in de wei laten om mooie foto's te maken. Ik laat mijn paard meestal rollen na het rijden. Dan ga ik echt haar bandages niet eerst af doen en dan weer naar de bak. Meestal zadel ik haar dan bij de bak af, laat haar even haar ding doen en ga zelf vast mijn zadel etc opruimen. Dat zou bij meerdere zo kunnen gaan... Moet toegeven dat ik haar dan niet loslaat in de wei, maar het zou kunnen.

Er zijn trouwens ook genoeg mensen die ze met bandages op stal zetten...