Kanker.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Kanker.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 13:16

Het is nu 4,5 jaar geleden dat mijn moeder hieraan is overleden.
Daarvoor was ik er eigenlijk nooit zo mee bezig maar het lijkt wel alsof je het de laatste tijd steeds meer tegenkomt.
Op ieder forum lees je er weer over.
Op straat hoor je mensen erover praten.
Het ergste, je hoort mensen elkaar met deze ziekte voor weet ik het wat uitmaken.
Ik snap zulke mensen niet
Kanker is echt een van de vreselijkste ziektes en ik snap niet dat mensen daarmee schelden, pff ik doe er al een uur over voordat ik het uit mijn mond kan krijgen.
Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil bereiken maar ik wilde het gewoon even kwijt.

<3 Galanto <3


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:18

hier bijna hetzelfde... mijn oma heeft het gehad, mijn tante is er aan overleden en mijn moeder heeft het gehad (godzijdank nu weer helemaal goed)
ik word altijd vreselijk kwaad als mensen met dat woord gaan schelden... zoiets doe je toch niet.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:18

Ik vind het idd een rot woord, met een rot klank...
Ik heb ook het idee dat je er steeds meer over hoort, je kijkt om je heen of iemand heeft het al...

En idd, schelden met ziektes hebje helemaal niks aan. Je doet er alleen mensen onnodig mee pijn...

sterkte verder Verdrietig

:){

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:19

t is een vreselijke rotziekte, ik word ook enorm boos als mensen het woord kanker als scheldwoord gebruiken.
mijn hele familie wordt door deze ziekte getroffen, iedereen van mn vaders kant komt tussen zn 60e en zn 65e eraan te overlijden...

sjalalala....twiedeliediedie!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 13:25

LiSSy schreef:
hier bijna hetzelfde... mijn oma heeft het gehad, mijn tante is er aan overleden en mijn moeder heeft het gehad (godzijdank nu weer helemaal goed)
ik word altijd vreselijk kwaad als mensen met dat woord gaan schelden... zoiets doe je toch niet.


Mijn moeder was ook "genezen" verklaart na 5 jaar kankervrij te zijn geweest.
Maar een jaar is het toch weer terug gekomen.
Ik hoop voor jou dat dit niet zo is

<3 Galanto <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:27

nee dat hoop ik idd ook niet... ze wordt gelukkig altijd heel goed gecontroleerd (eens in het halfjaar)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:30

Mijn oma is zo'n 15 jaar geleden overleden aan kanker en mijn (stief)vader is 2,5 jaar overleden aan de gevolgen van kanker... ik vind het ook een vreselijke ziekte en kan heel erg boos worden als mensen deze ziekte als scheldwoord gebruiken!!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 13:40

Ik wil er ook altijd wat van zeggen als mensen ermee schelden.
Maar ik weet dat het toch geen zin heeft omdat die mensen totaal geen benul hebben van wat voor lijdensweg het is.
Als je er wat van zegt staan ze je vaak nog raar aan te kijken ook!
Erg jammer dat er zulke mensen zijn, ze zouden eens iets beter na moeten denken.
Hier kunnen we er in ieder geval over praten, jullie begrijpen het "probleem" allemaal

<3 Galanto <3

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:41

Ik (zus van taaclover) heb hetzelfde, sinds een half jaar ga ik met nieuwe mensen om, die niet wisten dat mijn moeder kanker had en gebruikte het woord regelmatig als scheldwoord, ik heb ze gevraagd om het woord niet meer te gebruiken en uitgelegd waarom.
Nu een half jaar later zeggen ze het allemaal niet meer, ja heel soms schiet het r nog wel is uit. En als we dan op dorp lopen en een vreemde scheld ermee dan worden ze toch kwaad.
Ach sommige mensen snappen niet dat het voor bepaalde mensen
niet leuk is om te horen.
Als ik wel is iemand het hoor zeggen, zeg ik keihard: ik hoop dat je het krijgt, en dan zijn ze gelijk stil. (ik hoop dat natuurlijk niet echt)

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:54

Ik ben m'n moeder op 04-06-2004 eraan verloren.
Nu woon ik in een regio waar het woord aan de lopende band als scheldwoord gebruikt wordt.
M'n vrienden letten er gelukkig heel erg op, en als we ergens zijn en iemand blijft het gebruiken zegt m'n vriend er meestal iets van.

Toch, mensen zijn wat dat soort dingen betreft ontzettend vervelend.
Als je al een paar keer hebt aangegeven dat je het heus wel heel zielig vindt voor de buurvrouw van de tante van je neef, maar dat je al die gruwelverhalen nu gewoon even niet wil horen, dan kijken ze aan of je gek en egoistisch bent..

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:58

Mijn vader heeft het anderhalf jaar geleden gehad. Nog steeds ben ik ziek van de spanning bij zijn half jaarlijkse controle. Scheve mond

Ik praat er meestal niet over, dus omgeving weet het meestal ook niet. Maar als iemand het als scheldwoord gebruikt vraag ik ze wel dat nooit meer te doen (en gelukkig gebeurd dat dan ook niet Lachen )

17 mensen vinden dit leuk

Leo

Berichten: 50098
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:03

M'n plaatsvervangend Oma (vriendin van m'n Opa, m'n oma heb ik haast niet gekend..) is gestorven aan Leukemie. Vreselijk, de lijdensweg van kanker.. Verdrietig

Een jongen uit m'n klas van verleden jaar riep op alles 'Kanker dit, kanker dat' kreeg hij bijvoorbeeld een cijfer terug 'kánker man!' Scheve mond Iedereen zei hem te stoppen, eerst geduldig maar later werden mensen er steeds kwader om.. En hij voelde zich maar wat mans..
Tot een keer een meisje uit m'n klas vreselijk is uitgevallen toen de lerares even de klas uitwas. Oftewel; gaf hem een klap, en hij viel op een tafeltje en viel met tafeltje en al om.

Hij heeft het er alleen niet van afgeleerd Gelukkig is hij blijven zitten Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Aira
Berichten: 17
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:03

Zucht..
Ik vind het erg moeilijk om hierover te pratne, maar gisteren heeft mijn moeder aan mij verteld dat ze waarschijnlijk kanker heeft.
Ik weet echt niet hoe ik hier mee moet om gaan..
het dringt ook gewoon nog niet tot me door..

Kijk positief naar het heden en niet achterom.
Wat geweeest is, is verleden..

Leo

Berichten: 50098
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:04

Oh god...

Heel veel sterkte..... Vriendjes zijn?

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Aira
Berichten: 17
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:06

Dank je wel ..

T komt van een moedervlek. Miss is het een kwestie van weghalen en klaar.. Maar..
Ik weet het niet.. ik ben erg op d'r gesteld en ben gewoon bang dat het misloopt... Huilen

Kijk positief naar het heden en niet achterom.
Wat geweeest is, is verleden..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:09

Op vakantie in Renesse werd ik geregeld 's ochtends vroeg wakker door de achterburen "kanker-dit, kanker-dat" Je kon het zo gek niet bedenken of ze associeerde het met kanker, walgelijk gewoon Boos! Boos! Boos!

Dat mensen niet begrijpen wat voor vreselijke ziekte het is. Mijn oma is er aan overleden en mijn tante heeft het. Ik denk dat sommige mensen geen naasten hebben die het hebben/hadden.

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 14:09

Wat verschrikkelijk voor je Aira.
Wordt je moeder nu verder onderzocht op korte termijn?
Weten ze al of het behandelbaar is en wat voor soort?
Ik hoop dat je hier een beetje je verhaal kwijt kan want het is erg moeilijk om erover te praten met mensen die hier geen ervaring mee hebben.
Hoe lief ze het ook bedoelen ze kunnen niet begrijpen hoe je je voelt.
Heel veel sterkte.

<3 Galanto <3

Aira
Berichten: 17
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:11

Dank je wel Taaclover.
Ik weet niet precies wat ze nou gaan doen..
Maandag moest ze naar de dokter.
En dan huidarts en operatie denkik..

Kijk positief naar het heden en niet achterom.
Wat geweeest is, is verleden..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:18

getver het is een rotziekte en scheld zelf ook niet met dat woord.
sterkte Aira zal duimen dat je moeder het niet heeft of dat het over gaat Ach gut

Aira
Berichten: 17
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:20

Dankje wel gouda..

Kijk positief naar het heden en niet achterom.
Wat geweeest is, is verleden..

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:28

zo'n 23 jaar geleden is mijn moeder er ook aan overleden,en ook na een 7 jaar lange lijdensweg.
nu heb ik er nog moeite mee als mensen het woord roepen,mijn kinderen weten het wel,zijn 7 en negen jaar,zitten op een school waar dit woord gemeengoed lijkt te zijn,maar ze weten wat er gebeurd als ze het maar proberen te zeggen,het blijft een beladen woord,krijg het ook niet voor elkaar om het hier te schrijven typen.
een ieder die er mee te maken heeft krijgt sterkte er mee,uit de grond van mijn hart!!!

ps dit is de eerste keer dat ik er over schrijf, gek he

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 14:40

Ik heb het er ook nooit veel over.
Blijft ook gewoon super pijnlijk.
Daarom heb ik dit topic ook geopend om er zo toch over te kunnen "praten".
Je kan zo je hart luchten en niemand die er raar van opkijkt.
Daarbij zal je de meeste mensen uit dit topic ook niet kennen of niet herkennen dus niemand die je aankijkt op hetgene wat je hier zegt.

<3 Galanto <3

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:43

er is ook een topic over doodgaan,daar heb ik geantwoord,dat ik niet bang ben voor de dood,maar wel voor de manier HOE je dood kan gaan!
en deze gemene mensonterende ziekte is mijn grootste angst!
godzijdank ,heb ik in mijn naaste famillie dit nog niet mee hoeven te maken!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

ziekie
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:45

Ik ben jong en ik zal niet oud worden namens mijn ziekte. Om me heen heb ik veel mensen dood zien gaan. Het snappen lukt nooit, maar je zult het moeten accepteren, helaas...

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:49

Ik vind het vreselijk als mensen er mee schelden. zo'n 3 jaar geleden zijn wij op de manege een meisje aan kanker verloren...14 jaar pas, veel te jong, iedereen was er kapot van en nog steeds als ik een liedje hoor wat op haar begravenis is gedraaid krijg ik kippenvel en springen de tranen me in de ogen

* Dream As If You'll Live Forever *
~ Live As If You'll Die Tomorrow ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, chocky84, Eleeke, Emmaa_92, Eve_16, Maliboe en 183 bezoekers