Gestoken, duim 2 a 3x zo dik. Huisarts bezoekje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Gestoken, duim 2 a 3x zo dik. Huisarts bezoekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:19

Zoals de titel al zegt, ben ik gister door een horzel gestoken en mijn duim is nu al meer dan 24 uur 2 tot 3x zo dik, beetje rood en ietsje gevoelloos.

Ik vraag me af of het zinvol is om naar de huisarts of dat het ernstig is, want dat het beetje opzet is normaal maar 2 tot 3x?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:21

Misschien is het een allergisch reaktie, ik zou hem even bellen.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:23

In ieder geval kan het helpen om je duim te koelen, zeker als het ook nog wat jeukt. Ik zou even bellen met de huisartst, de assistente kan je vast vertellen of je beter even langs kan komen of niet.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:28

Claritine kan je bij de drogist halen, dat is voor kleine allergische reactie van stekende beesten. Ik ben ook gister gestoken en zwaar allergisch ervoor, en inmiddels moet ik met een hand typen, want hij is helemaal opgezwollen en stijf geworden. Ik ben dus wel bij de huisarts geweest maar hij kon niet meer doen dan koelen zei hij. Dus goed met ijszakjes en ik heb een paar tabletjes gehad van iets, maar dat werkt nog niet. Maar Claritine doet het goed bij mensen die niet meteen mega overreacten zoals mijn handje!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:33

Gekoelt heb ik al vollop gedaan maar helpt jammer genoeg niet Scheve mond
Een assixstente heeft mijn huisarts niet dus ik moet zeker weten langs, ookal minder Scheve mond

Kirsty dat zei mijn vriend ookal, dat hij er waarschijnlijk niets aan kan doen.
Dankje voor de tip, misschien dat ik zo meteen het ga halen

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:36

Sterkte ik heb er op het moment ook veel pijn aan en die tabletten die ik gehad heb, nou daarbij zie ik ook nog niets veranderen. Ik krijg ook allemaal vreemde rode kringen, dus ik ben bang dat ik straks nog een keer kan...

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:41

Hoi !

Helaas weet ik wat die krengen kunnen aanrichten.Ik heb een keer ontstoken enkels gehad omdat ik helemaal lekgestoken was, door mijn gekrabbel was het gaan ontsteken Boos! Schijnheilig

Het klopt dat je hele warme dikke rode bulten van die steken krijgt.

Maar goed..helaas kan je er weinig aan doen, maar van Azeron hebben ze een ''prikweg'' stick en dat werkt erg goed. Vorige week ben ik op mn schouder gestoken nml, en toen heb ik Azeron geprobeerd. De volgende dag was het stukken minder.

Goh op je duim... Scheve mond Wat een rotplek!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:56

Ik denk dat je gewoon even je huisarts moet bellen om te over leggen.
Ik ben gister gestoken in mijn oor en hij is dubbel zo dik en ben nu aan 1 kant echt flappie,zit nu dus ook te dubben of ik even langs moet gaan.
Maar aangezien ik normaal niet overdreven reageer zal dit gewoon zijn omdat het op zo'n rare plek zit.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:03

Volgens mij is het wel normaal, ik reageer ook altijd vrij heftig op dazensteken.
Maar als je normaal amper reageert zou ik gewoon even bellen of naar de drogist gaan om te vragen of ze er iets tegen hebben.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 13:01

Ik ga toch maar even langs ja, want het is nog steeds niet minder, het is juist iets erger geworden Boos! Jammer genoeg werkt het koelen nog steeds niet

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:20

oeh jeetje, ik was ook gestoken door een horzel ik hado ok een hele dikke bult. maar neit dat het 3x zo dik werd