Vakantie bij Punktur

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Vakantie bij Punktur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 10:34

Mijn vriend en ik zijn sinds eergisteren terug van een reis naar Polen en tijdens onze reis hebben we o.a. een klein weekje doorgebracht bij Punktur. Een Nederlands koppel dat vroeger een IJslanderbedrijf in Nederland had is enkele jaren geleden naar het westen van Polen vertrokken. Ze hebben toen 45 paarden meegenomen, ondertussen zijn er heel wat paarden verkocht en veulentjes geboren en staan er enkele paarden van andere mensen bij hen in opfok, wat maakt dat ze nu ongeveer 65 paarden in de prachtige omgeving van hun boerderij hebben lopen. Ze hebben drie gastenkamers en je kan er ook je tentje in een weide zetten. Mijn vriend kreeg een beginnerscursus, ik heb een aantal zitlessen gehad en heb vooral buitenritten gemaakt, en heel interessant, heb er de beginselen van het dubbel longeren geleerd.

Ons geweldig uitzicht als we ’s morgens het gordijn van ons slaapkamerraam opendeden:

Afbeelding

Nog even veulentje voltanken voor mijn eerste buitenrit. Op het einde van de week waren mijn stijgbeugels maar liefst drie gaatjes langer! Tevens de enige foto van mij op een IJslander, mijn vriend is niet zo’n fotograaf Haha!

Afbeelding

Mijn vriend zijn eerste stapjes te paard (allez ja, toch op Poolse bodem, hij had nl al eens een les gehad hier in België):

Afbeelding

Mijn vriend dag 2 of 3:

Afbeelding

Mijn vriend één van de laatste dagen (stoer hé Haha! ):

Afbeelding

Afbeelding

Les dubbel longeren, wat een gedoe was dat in het begin zeg, alles zat constant in de knoop, arm paard Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor hield ik mij bezig met:

Poesjes knuffelen:

Afbeelding

Afbeelding

Jack Russel knuffelen:

Afbeelding

Thee drinken terwijl een van de kuddes het onkruid op het erf "wiedt":

Afbeelding

Veulentjes knuffelen:

Afbeelding


Sfeerbeeld:

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot, hun knappe dekhengst Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:37

Super! Het ziet er echt geweldig gaaf uit. Wat zal je genoten hebben! En leuk dat je vriend ook wil rijden..(de mijne absoluut niet)

SuuSkeBaB
Berichten: 195
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:38

wo0ow.. Kwijl die hengst.. en de ander paardjes anders ook hoor! super man.. lopen ze daarlos rond in de tuin? waar jullie aand e tafel zaten??

^,,ChrisJee NEWLY!!,,~*

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:18

ohhhw dat ziet er leuk uit kan je daar gewoon naartoe of moet je dan reserveren ofzo?? ziet er egt leuk uit


xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:20

zow mooie paarden Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Kwijl

SUMMY IS BEVALLEN!!! OP 16 MEI 2006 IN ME viewtopic.php?f=145&t=590646 VOOR FOTO'S

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:21

trouwens leuk dat ze daar loslopen op de foto

SUMMY IS BEVALLEN!!! OP 16 MEI 2006 IN ME viewtopic.php?f=145&t=590646 VOOR FOTO'S

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:29

het gaat er steeds beter uitzien daar OK dan!

Ik was nog op de laatste cursus die ze in nederland gaven en krijg zo nu en dan nog eens een nieuwsbrief.

Ik zou afgelopen voorjaar naar polen gaan maar toen mocht ik niet van mijn baas want ik had net een jaar thuis gezeten met een hernia dus al genoeg vakantie gehad volgens hem.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:33

Leuk daar, he.
Ik ben in mei nog geweest. Jouw vriend rijdt op die foto op Hetta toch? Fura en Toppa zie ik op de foto's ook nog voorbij komen. Toen ik er was waren er jammer genoeg nog geen veulens. De eerste werd 2 dagen na mijn vertrek geboren Oh, wat zijn die kittens al groot, die werden geboren toen ik er was.

Nonni is gewoon om te Kwijl

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 12:03

Wat leuk, Puntur-fans op Bokt Lachen

Ik moet bekennen dat ik de namen van de paarden waar mijn vriend op gereden heeft niet echt ken, maar Hetta, dat zou wel kunnen ja. En dat knuffelig veulen is van Fura...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:54

wat gaafff
ik wil er ook naartoe
heb al zoveel foto's gezien
tis daar echt zo mooi he

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers