Voor de derde keer hengstig!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Voor de derde keer hengstig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 00:38

Mijn merrie is nu (denk ik en hoop ik ) dus een week of 6 drachtig maar blijft dus tussendoor hengstigheid vertonen op de 18 dagen is ze gescand en was ze dus drachtig nu moet ze over een week dus weer gescand .
Haal ik haar vanavond op van de wei (heeft ze 5 weken gestaan) zegt de eigenaresse van de wei dat ze weer super hengstig stond omdat er een nieuwe ruin bijkwam naast haar in de wei. Dit is nu dus de 3e keer vanaf dat ze geinsemineerd is telkens gebeurt dit dus als er een nieuwe ruin bijkomt wordt er echt een beetje nerveus van. heb al gelezen dat dit vaker voorkomt dat merries hengstigheid vertonen tijdens de dracht zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben ik vind het echt raar gedrag.
En ondanks de uitspraak van de da zit het me toch niet lekker.

feincera

Berichten: 89
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:05

Mijn merrie vertoonde hetzelfde gedrag: gedekt en gescand op 18 dagen en op 6 weken, en drachtig. Toch toonde ze zich regelmatig super hengstig als ze met mijn ruin op de wei ging. Voor alle zekerheid hebben we ze dan nog eens gescand, maar alles was in orde. Het kan dus blijkbaar...
Het kan natuurlijk dat je merrie tussen die 18 dagen en 6 weken nog verworpen heeft, maar er bestaat ook een grote kans dat je je ongerust maakt om niks.

Er is hier nog een topic over, daar kan je ook eens gaan kijken.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=260009

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 18:22

feincera schreef:
Mijn merrie vertoonde hetzelfde gedrag: gedekt en gescand op 18 dagen en op 6 weken, en drachtig. Toch toonde ze zich regelmatig super hengstig als ze met mijn ruin op de wei ging. Voor alle zekerheid hebben we ze dan nog eens gescand, maar alles was in orde. Het kan dus blijkbaar...
Het kan natuurlijk dat je merrie tussen die 18 dagen en 6 weken nog verworpen heeft, maar er bestaat ook een grote kans dat je je ongerust maakt om niks.

Er is hier nog een topic over, daar kan je ook eens gaan kijken.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=260009


het zat me toch niet lekker vandaag stond ze alleen los en begon weer dus toch maar even gebeld ze moest uiteindelijk toch volgende week gescand hebben we dus nu een weekje vervroegd en idd miep is nog gewoon drachtig en zeker niet hengstig dus heb me ongerust gemaakt om niks (gelukkig) Zo zie je maar weer dat het niet altijd gaat zoals het hoort enne bedankt voor de link ga ff neuzen. Ik ga in ieder geval weer blij het weekend in.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:34

Gelukkig zorgen voor niets gemaakt!!
Maar ik kan mij dat wel voorstellen hoor...in ider geval een goed weekeinde en houd ons op de hoogte he!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:28

Ik zou me ook zorgen maken hoor, maar gelukkig is ze nog gewoon drachtig!! OK dan!

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:28

gekke paarden allemaal ze proberen je continu in de maling te nemen >;) Haha!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:40

Stephany schreef:
Gelukkig zorgen voor niets gemaakt!!
Maar ik kan mij dat wel voorstellen hoor...in ider geval een goed weekeinde en houd ons op de hoogte he!



Doe ik zeker voor nu ben ik weer gerust Haha!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 17:44

ophrah schreef:
gekke paarden allemaal ze proberen je continu in de maling te nemen >;) Haha!


Nou als ze de komende maanden zo vaag blijft doen hoop ik in ieder geval dat er net zo een gezond en leuk veulen uitkomt als er bij jou merrie uit is gekomen heel leuk veulen