Ben ik een slechte verzorgster?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Ben ik een slechte verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 11:00

oké hier het verhaal...

een jaar geleden stalde mijn nicht haar paard bij mijn grootmoeder, die niet zo ver van mij woont. Dus mocht ik de verzorgster zijn, elke dag eten geven en 1 uur per week rijden, taakomschrijving: hij is voor de helft van jou dus je mag doen met hem wat je wilt. Hij is jong en staat op een weide, en zijn eigenaresse komt de afspraak niet altijd na om ons naar de manege te brengen om te rijden. Soms rij ik een maand niet, soms rij ik 2 keer per week maar dat is erg zeldzaam.
Nu nemen we beiden een halfuur dressuurles, eerst zij, dan ik omdat ik bang ben geworden toen hij deze zomer een paar keer in rengalop rond de bak ging... het gaat nu al beter ik heb mijn vertrouwen terug.
ik mocht hem meenemen op ponykamp maar ik ga het toch niet doen omdat ik niet weet hoe hij in een vreemde omgeving zou reageren, ik ben 15 en met een jonge KWPN-er bij me die niet altijd even goed luistert zou ik hem misschien niet onder controle kunnen houden (is dit al flauw van mij?).
Nu valt er met die eigenaresse helemaal niet af te spreken wat uur betreft. Als ze zegt we rijden zondag, en ik stuur een bericht hoe laat? stuurt ze niks terug en staat het paard met camion en al bij de manege en is ze razend omdat ik niet kom opdagen Verward
vaak heeft ze als excuus als ik een bericht stuur "gaan we rijden?" dat ze haar gsm op haar werk heeft laten liggen en dus niet kon antwoorden, of dit waar is weet ik niet...
er is ook zo'n gangetje naar de stal dat nogal smal is, groot genoeg voor een mens maar een paard zou er nooit doorheengaan omdat het op de eerste plaats niet KAN en hij het ook niet zou durven omdat paarden claustrofobisch zijn. Ik vergeet soms het dicht te doen en dan krijg ik van haar een hele preek dat het weer niet dicht was enzo en schildert ze me af als iemand die dom is, of toch dat gevoel krijg ik dan. Maar als ik dan kom staat het deurtje ook vaak open wat wilt zeggen dat zij het ook niet altijd correct sluit.
Nu was ik al eens 10 minuten te laat gekomen door slecht af te spreken, (zij was al eerder weg dan ik dacht dat ze zou gaan) en krijg ik weer zo'n preek te horen. Mss handig te weten dat we nog een uur hebben moeten wachten op onze les tot het onze buurt was Scheve mond
nu vanmorgen mijn grote blunder... echt dom van me, we zouden om half 10 les nemen dus om negen uur op stal zijn om sancho klaar te zetten, maar mijn wekker ging niet af Verward ik weet het, het komt over als het meest ordinaire excuus ooit maar het is zo, ik zonder ontbijt naar de manege gefietst en mijn verontschuldigingen aangeboden, zij zo "het is niks hoor", "je kan alleen niet meer rijden". Aan de ene kant vindt ik het wel logisch dat ze me niet laat rijden, ze was nl. al aan het rijden mss heeft ze wel een uur gereden ofzo maar dan dat leedvermaak, mss verbeeldde ik het mij omdat ik haar toch al niet mag maar ik voel mij zo tussen twee vuren zitten, aan de ene is er de eigenaresse waar ik helemaal niet meer mee kan opschieten, en dan is er Sancho, een paard dat ik supergraag verzorg...

wat vinden jullie hiervan? (sorry voor de lange moeilijk te lezen tekst)


Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:06

Ja lastig, ik denk dat je gewoon met haar om tafel moet gaan zitten (het is toch je nicht?) met bijvoorbeeld je ouders erbij en dan vaste afspraken maken en op papier zetten..

Als zij zich er dan niet aan houdt, dan kan je haar daar op aan spreken en andersom. Heldere afspraken, heb je het minste gezeur.. Succes!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:07

Ik denk dat er een communicatie stoornis bij jullie aan de hand is.
Maar bovenal: Als je er geen plezier aan hebt, moet je stoppen.
Ik weet niet hoe oud je nicht is?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:12

Huh dan ben jij toch geen slechte verzorgster!!!
Nee joh, jouw nicht houdt zich niet aan de afspraken en dan gaat er bij jou eens een keer iets mis en dat mag dan niet. Misschien gewoon eens met haar gaan praten en duidelijkere afspraken maken. En als het echt niet gaat gewoon stoppen want je moet er wel plezier in hebben vind ik.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:10

Handig trouwens om je nichtje te paard te laten voeren elke dag in ruil voor 1 uur rijden Verward (wat dus vaak niet doorgaat).

Ik zou maar eens een goed gesprek met haar aangaan. Zo gaat het niet toch. Afpsraken zijn afspraken, van twee kanten.

Probeer een nieuwe start te maken met haar.

:evaw:

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:42

En vergeet die smsjes, bel je nicht gewoon dan weet je zeker dat de afspraak ook gemaakt is!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:44

Denk niet dat jij hier de slechte verzorgster bent, helemaal niet als je haar elke dag (!) gaat voeren... denk meer een slechte eigenaar situatie. In ieder geval een die slecht afspraken maakt. Zoals al meer hebben voorgesteld zou ik eens met haar persoonlijk gaan praten. Geen sms, geen telefoon, maar face-to-face. Als je ook daar niet uitkomt, zou ik op zoek gaan naar een ander leuk verzorgpaard...


Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:46

Om te beginnen vind ik het knap als een paard in rengalop door de bak gaat Haha!
Hoe groot is die bak dan wel niet Verward
En als ik dit zo lees,heb ik een vermoeden dat er van twee kanten iets niet helemaal goed zit.
Jij bekijkt het van jou kant,en zij van de hare.
Het zou zomaar kunnen dat zij zich ook aan jou irriteert.
Tot slot vind ik het ook vreemd dat jij mede-eigenaar bent,en dan relatief weinig op het paard rijdt.
Eigenlijk vind ik het een beetje een vreemd verhaal Haha!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 19:17

nu ja mede eigenaar, niet op papier maar ik mag met het paard zogezegt alles buiten buitenrijden, maar hij staat op een wei met relatief veel bomen dus daar moet je niet gaan rijden...
en over die rengalop, hij hoort ganzen kwaken in de verte sprint weg tot aan het hek en stopt daar Haha!
Maar ze is ook zo wisselvallig, de ene keer keer wilt ze gaan rijden en gaan we wel 3 keer in de week en de andere keer hoor ik een hele week niks van haar...
ik weet zeker dat het van twee kanten dus ik ga eens praten in de hoop dat dan alles is opgelost.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:37

Jij niet. Vraag haar om haar keuze, niet via sms, gewoon direct: Duidelijke afspraken, of ik stop. Als zij geen duidelijke afsrpaken kan maken, zou ik ermee stoppen.
En dan: Jij een hele week verzorgen? en een uurtje in de week rijden? Kom nou, je kan heus wel wat beters krijgen!!! Laat haar een stalhulp nemen.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 23:05

Het komt op mij een beetje over alsof jij behoorlijk wordt gebruikt door je nicht en dat proef ik ook in reacties van andere bokkers...
Ik denk dat er in de communicatie ook iets niet helemaal goed gaat.
Ik vind je zeker geen slechte verzorgster hoor, hooguit een beetje verstrooid...

Faber quisque fortunae suae


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, DeGelukkige4, idje, jazzejam, MissyNr1, Ninaka, Pallatin, Pierus, Renkle, Sterre34, Zick_Zack en 92 bezoekers