Uitladen uit de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Uitladen uit de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:53

We hebben best wat problemen gehad om onze Tinker op de trailer te krijgen en dat gaat nu wel redelijk goed.
Het uitladen is nog een ander verhaal. Scheve mond Ze wil niet uit de trailer. Ze gaat tegen de voorstang aan.
De laatste tijd doen we het zo dat ik voor haar sta, en klopjes tegen haar geef en als ze dan zo ver is komt ze redelijk hard de trailer uit. Ik laat het halstertouw op tijd los zodat ze daar geen druk meer van heeft. Ze staat na het eruit gaan wel gelijk braaf stil.

Ik heb al van iemand de tip gekregen om veel achteruit door de voergang, uit de bak etc.. te doen. Iemand nog betere ideeën?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:10

Zo eentje hadden wij er ook, en hij schijnt het nog te doen, hoorde ik laatst van z'n nieuwe baas.

Wij hebben hem gewoon laten staan, hi jheeft het 24 uur volgehouden en is er toen uit gekomen, wel de auto ervoor laten staan natuurlijk Haha!

Een kennis van me had ook zo'n portret en die stapelde de trailer van voren af vol met kleine baaltjes stro zodat het paard wel achteruit moest, wel vermoeiend hoor... iedere keer weer...... Cool

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:04

Ze heeft het in het wel eens netjes gedaan. Alleen heeft ze haar hoofd eens gestoten bij het eraf schieten, toen ze er niet op wilde.
Ze heeft hier geen vertrouwen meer in, denk ik.

Als ik haar met auto + trailer in een wei zou kunnen rijden zou ze er misschien ook wel vanzelf af komen...
Wel slim van je kennis, Smurf.... Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:23

Citaat:
Wel slim van je kennis, Smurf


ik heb op een bedrijf gewerkt waar er wekelijks trailers met paarden uit Oostenrijk kwamen en later veel vakantiegangers met paarden in trailers, ik heb alles met laden en lossen wel gezien denk ik........ en nog heb ik een paar weken geleden 4 uur staan tobben met een paard dat er niet in wilde *doet ie anders nooooit*....... Scheve mond

Morrie krijg er met geen 10 zwepen de trailer in

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:42

heb je al eens geprobeerd om dat in- en uitladen een tig keer achter elkaar te oefenen? Dus zodra ze eruit gedenderd is, omdraaien en er weer in, even wachten en er weer uit? Net zo vaak tot ze rustig wordt?
Dan leren ze dat er vlug uit niet zoveel zin heeft omdat ze er toch weer in moeten en ze leren ook dat het eigenlijk geen bal voorstelt en ze zich niet druk hoeven te maken.

Zorg wel dat je alles in een veilige omgeving doet, ze zich niet kan bezeren dus bandages om etc. maar dat is logisch...
en vooral het belangrijkste : neem de tijd en ga niet pushen, laat haar het werk doen en blijf zelf laconiek en rustig.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:50

Wat ook een optie is, is om een veetrailer te halen. Daar hoeft je paard niet achterwaarts uit maar kan gewoon erdoor heen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:13

Klinkt alsof je paard onzeker is... heb je geprobeerd om aan beide kanten van de klep iemand (die het paard vertrouwd!) te zetten die beide handen op de flanken en kont zetten, en zo een beetje steun geven? Die van mij vond het ook eng omdat de klep afloopt, maar die heeft het nu wel onder de knie. Ik stuur hem overigens direct aan het halster (pak het bakstuk vast) achteruit, zodat ik hem bij kan sturen door z'n hoofd naar me toe te halen of juist van me weg te duwen.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:21

of een keertje een Ifor Williams of een Jean Luc Fautras trailer lenen van iemand, dan kan je voor uitladen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:25


Nulla tenaci invia est via

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 21:10

Ik zal zo dat topic ns lezen Margreet, bedankt!

ArwenLune, ze wil geen stap achteruit doen en als ze iets gaat komt ze gelijk met een noodgang (wel recht) achteruit. Ik denk niet dat dit zal gaan lukken.

Vooruit durft ze er wel van af maar dan pak ik nog het probleem van het achteruit gaan niet aan. En we hebben zelf een achterlader....

Cissy, meerdere x-en achtereen hebben we ook gedaan maar dan wordt ze steeds nerveuzer en wil er steeds minder makkelijk op...
Ook de stalhouder die hier goed in bedreven is, heeft ons geholpen maar we zijn er nog lang niet.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:09

Emmertje voer mee om het achterwaarts te vertragen?
Geen idee of het helpt, maar misschien kan je haar daarmee laten halthouden, of stapje voor stapje laten gaan. Zodat ze eraan went dat het niet eng is.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 23:21

Dat ga ik eens proberen! Dat kan de moeite waard zijn want eten is ze gek op....

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 07:39

idd misschien emmertje voer.
of een iforwilliams trailer lenen of kopen.
kan je voor uitladen
suc-6!!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 15:07

We hebben net deze trailer gekocht en helaas hebben we geen geld om weer wat anders aan te schaffen....
Hier moeten we het mee doen. Er in ging eerst ook niet en ineens heeft ze het te pakken en loopt er keurig op dus ik heb wel goede hoop dat eruit ook moet gaan lukken.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:59

Ik heb ooit eens een paard moeten verplaatsen dat ging liggen op de trailer. dat had ze op een gegeven moment(toen wij haast hadden) ook gedaan. ze was met geen zweep overeind te krijgen, dus hebben we de auto met trailer achteruit de wei ingereden, trailer afgekoppeld, laadklep omlaag, stang erachter uit, nog een keer geprobeerd (verrekte het nog). Toen dachten we "bekijk het maar" en hebben we het hek van de wei dichtgemaakt. de volgende morgen stond ze in de wei.... zucht..
Nu is het nog steeds een ramp op de trailer, met erop zetten loopt ze je onderste boven (makkelijk dat er domosedan bestaat, en dr eigenaar da is...) dus dat is grotendeels afgeleerd, en afladen gaat ook al beter.. (oefening baart kunst).... SOMS.....

Aut viam inveniam, aut faciam

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:01

Citaat:
We hebben net deze trailer gekocht en helaas hebben we geen geld om weer wat anders aan te schaffen....
Hier moeten we het mee doen.


dat idee heb ik ook een jaar gehad, maar nu gaat deze trailer toch echt in de verkoop, 29 aug. nog een ritje en dan gaat ie weg.
Morrie flipt er compleet van en wil er absoluut niet in, het enige dat ik doe is paarden van anderen vervoeren

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 22:00

Wij hebben het ook een poosje gedaan dat we alleen maar paarden van anderen vervoerden. Alleen de pest was dat als we weg wilden, we niet konden omdat we al iets hadden staan...
Dit doen we nu niet meer. Het meest gekke vind ik dat als er een ander paard in had gestaan, Flan er niet meer of nog moeilijker in wilde.
Ook al was de mest etc. eruit en vers stro erin gelegd.

Jammer dat jouw trailer weg gaat daardoor, Smurf Scheve mond maar als t echt niet gaat...dan is t zonde om hem voor anderen aan te houden.

Vandaag liep Flanna er gelijk op. We hoefden niet eens onze stem te gebruiken. Ik was echt supertrots, zo snel en zo braaf Lovers
Alleen eraf was weer racen.

Ben ook erg blij dat ze niet gaat liggen op de trailer. Als ze erin staat is ze heel braaf.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:34


BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Incroyable, Peggylee en 34 bezoekers