waar rijd je liever op een paard of pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

waar rijd je liever op een pony of paard?

Poll eindigt op

paard
35 (100%)

Totaal aantal stemmen: 35


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

waar rijd je liever op een paard of pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 17:28

Wat vind je fijner rijden een paard of pony?
Ik persoonlijk pony's

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:29

Dat is verschillend. Over het algemeen liever op een paard, maar vaak ook wel een pony omdat die zo lekker eigenwijs kunnen zijn. Er van door gaan e.d. Dat zie je bij paarden veel minder (maar ik sluit het zeker niet uit!! Knipoog ). Maar niet echt een reden om er een topic voor te openen vind je wel?

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:30

mwoh weet niet echt, de ene pony is fijner dan de ander, maar nix gaat boven mijn eigen paardje Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:33

ik rijd een paard en een pony vind het allebei even leuk kijk de ene dag gaat het minder en is het misschien eens wat minder leuk ik denk dat het gewoon ligt aan het karakter van het paard ofvan de pony..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:39

Ik ben en blijf een ponymeisje Haha! Een heeeeeeele ouwe... *LOL*

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:42

Sonja schreef:
Ik ben en blijf een ponymeisje Haha! Een heeeeeeele ouwe... *LOL*


Ik ook Haha!
Sterker nog..... ik kan niet eens meer op "paarden" rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:46

Hihi, ik "moet" af en toe wel om Leonardo te rijden... maar ben altijd erg blij als ik weer op m'n kleine meissie kan stappen! *LOL*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:52

Ik blijf ook eeuwig een ponymeisje. Vind ze gewoon een stuk eigenwijzer en leuker om te rijden

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:56

Ik ben een paardengek die het geweldig vind om pony's te rijden. Helaas ben ik er te groot voor geworden grinnik. Geef mij maar een paard en ter afwisseling een pony!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:59

Yep, same here: Ik hoef geen knoerten van paarden waar je "op" zit en zo van af gelanceerd kunt worden. Geef mij maar een pony. Lekker eigenwijs, en je kunt je benen ergens omheen sluiten als ze maf gaan doen.
Voor de rest heb ik een kleine maat Quarter (1.45m) en zou niet anders willen. Ik ben zelf 1.65m groot en niet echt lenig, dus mij doe je geen plezier met een paard van 1.70m of groter...Erger nog, als ik ernaast sta schrik ik me naar. De grootste bij ons op stal is 1.50m ?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:38

Ik heb veel ervaring met het rijden van grote paarden, maar ik vind ze zo lomp af en toe...geef mij inderdaad ook maar een pony'tje. Lekker eigenwijs Lachen

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:51

Geef mij maar een paard, het liefst ook nog een hele grote. (moet niet al te lomp zijn hoor, een belg is niks voor mij *LOL* )
Dat gevoel dat je met zo'n groot en sterk beest zo veel kunt doen, prachtig vind ik dat.
Toch heeft ook een pony wel zo zijn charmes, dus nou ja, eigenlijk vind ik die af en toe ook wel leuk. Ligt een beetje aan de pony zelf. *LOL*
Dus voor mij een paard.

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:52

Ik ga het liefst voor een pony. Is de grond niet zo ver weg Clown . Nee hoor, zonder gekheid, meestal hebben pony´s meer het karakter waar ik van houd. Ze moeten eigenlijk een shet van ong 1.45 of 1.50 fokken. Dan heb je de PERFECTE pony voor mij. Ik heb meer gekozen voor het shet dan voor de 1.45 of 1.50.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:58

Ik vind een paard voor mij beter, omdat ik zelf niet zo klein ben (1.73 m) en ook niet zo weinig weeg als ik zou willen (.. kg Knipoog ) vind ik het altijd een beetje zielig voor een pony als ik er op zit. Mijn paard (Dikke) is ook niet zo héél groot (zo ong. 1.55 m - 1.58 m) en dát vind ik prima Lachen !
Beer (hafi) rijd ik ook graag, maar zoals ik al zei, ik weet niet of HIJ er wel zo blij mee is Bloos !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:04

Ik meet ongeveer 1.70 en daarmee ben ik gewoon te groot voor een pony. De pony's waar ik van hou zijn trouwens echte paardjes. Ik zag laatst nog een schitterende welsh K Kwijl en het NRPS heeft ook super mooie pony's.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:25

Geef mij maar een paard! Niet TE groot, maar zeker niet zo'n klein beestje. Vind het wel leuk om een keer op een kleine pony te zitten, maar ik vind dat ik dan een kilometer met mijn benen onder zijn buik uit kom en van dat "gedribbel" daar hou ik ook niet zo van! (in omgang zijn ze gewoon even leuk! Alleen met rijden heb ik liever een paard)

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:47

Ik ben ook een echt ponymeisje. Grootste beestje bij mij op stal is mijn NF van 1.48m. Ik en 1.68m en ik rijd ook nog af en toe op mijn shetten als ze mijn verzorgers er weer eens af lanceren.
Ik vind het karakter van een pony gewoon veel leuker, lekker pittig en ondeugend.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 19:53

Ik rijd eigelijk alleen maar op pony's, alleen vorig jaar heb ik even op een heel groot paard gereden en dat vond ik ook wel heel leuk, maar grote paarden vind ik al snel eng.. dus ik hou het bij de pony's Haha!
Gelukkig wordt m'n tinkertje ook geen groot paard, maar gewoon een (kleine) E-pony, en daar ben ik tevreden mee Pling

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:15

Ik heb bijna nog nooit op een paard gereden maar ben ook niet zo groot. Ik vind pony's onwijs gaaf zeker sinds ik mij welshcob heb. Pony's zijn meestal net iets eigenwijzer en dat vind ik erg leuk.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:41

Ik vind pony's leuker, zijn niet zo groot, dus kom ik er veel gemakkelijker op Tong uitsteken en tja van die reuzen...ben ik een beetje huiverig Bloos

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:48

Hoi,
Ook ik ga voor een paard,ik heb mijn pony ook nog maar toch geef ik de voorkeur aan een paard.
Ik vind een paard veel relaxter in zijn beweging dan een pony.
Ook vind ik houding technisch gezien het beter om op een paard te rijden.
Dit is trouwens geen aanval op de pony hoor ! Ik wil de mijne ook nooit meer kwijt.
Groetjes Jacqueline.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:01

PAAAAAAAARD Abslouut een paard!!! Dan zit je tenminste op iets... Je hebt iets onder je en als je aandrijft, drijf je ook echt tegen iets.. Ze kunnen me echt niet groot genoeg zijn!! Lekker stevig en dan bij voorkeur een fries!!
Ik weet niet.. heb het niet zo op pony's.. ze zijn zo iel!!

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:10

Fred Lover kom eens op mijn haflinger rijden Haha! Wedden dat je op iets zit Haha!

Ik geef de voorkeur aan de robuuste pony omdat ik zelf niet de slankste ben(ook zeker niet de dikste Haha! ) wil ik wel wat onder mijn kont.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:13

In de bak rijd ik het liefst op mijn paard (1.64) buiten rijd ik lekker op mijn pony (1.43). Het leukste vond ik vroeger altijd die kleine b ponies. Maar daar kan ik nu niet meer op en shetjes vond ik ook altijd geweldig rijden. Gingen we bijvoorbeeld springen waren we net over de hindernis heen kreeg je daarna een vette bok. Ben er wat van afgevallen. *LOL* *LOL*

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:52

Meestal een pony, wel een grote maat. De grotere paarden zijn meestal wat aan de sterke kant voor mij. Ik rijd liever niet met kracht. Ben niet zo sterk in mijn benen en kan vooral dan die manege paarden waar ik les op had niet bijelkaar houden. Ik zou wel graag een kleine maat paard willen hebben later voor wedstrijden. Gangen zijn soms ook makkelijker dan die van mijn huidige pony. Maar ik moet zeggen dat ik een pony in het bos wel lekker handzam vind, en ook minder eng als je er af (dreigt) te vallen.