ijzers in de wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

ijzers in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 10:39

ik wil mijn pony zomers overdag in de wei zetten. hij heeft voor ijzers. hierdoor kan hij sneller uitglijden. ik zet hem alleen in een droge wei, kan het dan geen kwaad? ik kan de ijzers er niet afhalen, want dan gaan zijn hoeven voor meteen stuk!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:40

Volgens mij is het zo goed hoor, mijn vorige paard stond ook altijd met ijzers in de wei, omdat haar hoeven ook heel snel afsleten....

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 10:45

oke, maar ik moet wel voorzichtig doen vanwege die peesblesure. ik vind alleen niet dat hij daarom niet op de wei mag, hij moet ook plezier hebben, toch?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:53

Lijkt me niet verstandig om een paard los te zetten met een peesblessure vooral als hij bv een tijd gestapt heeft. Je moet dit rustig opbouwen en vooral geen risico nemen. Veel paarden gaan rennen en bokken als ze uit stal in het land gaan je kan begrijpen dat dat niet echt bevordelijk is voor de pees.

Met ijzers het land is is absoluut geen probleem als je zlef voelt dat je het eng vind moet je het gewoon niet doen. Straks is de blessure nog erger geworden en dat wil je ook niet.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 18:09

ik doe het pas als het goed genezen is (voor zover mogelijk). morgen wordt hij in de uithof geopereerd, dan zal ik het daar nog eens vragen.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 20:15

Mijn paard staat dag en nacht, zomers en swinters buiten met ijzers (op het weiland).

gizmo5
Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:35

Ik zou miastro (weet alweer niet hoe je het schrijft) gewoon in de wei zetten hoor, hij heeft toch alleen voor ijzers dan heeft ie altijd nog achter grip en het is ook een droge wei zeg je. en wat die peesblessure betreft die is dan toch al over (hoop ik)