Herinneringen aan liedjes (Brok in de keel)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Herinneringen aan liedjes (Brok in de keel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 21:35

N.a.v. het TV-programma Brok in de keel waarvan ik net toevallig ontdekt heb dat dat over herinneringen aan liedjes gaat, leek het mij leuk om hier een topic over te starten.

Is er een liedje waar jullie een bepaalde herinnering aan hebben?

Bij mij zijn het er verschillende. Voornamelijk komen er herinneringen boven bij liedjes uit de jaren '80. Bijvoorbeeld "Everything counts" van Depeche Mode. Die werd van de week gedraaid op Yorin FM en ik moest daarbij denken aan een schoolkamp op Texel. Dat was in de tijd dat dat liedje vrij regelmatig op de radio gedraaid werd.

Geen onderschrift.


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:36

Wanneer komt dat programma en op welke zender? Het klinkt geweldig!!

Ik barst van de herinneringen aan liedjes... Ik koppel bijna elke gebeurtenis/periode wel aan een liedje Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 21:38

Het programma draait op dit moment, is om 21.00 uur begonnen en is nu alweer bijna afgelopen. Volgens mij is het elke week. Op Nederland 1.

Geen onderschrift.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:38

ja heb dat erg vaak. Liedjes die me herinneren aan stages, eerste zoen met Roy Knipoog, tja zoveel!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:39

Gevonden en opgezet!! Nederland 1!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:41

Ja ik heb dat wel dat ik herinnering heb aan bepaalde liedjes... Aan mn 14de verjaardag, toen kreeg ik te horen dat Schimmeltje definitief weg zou gaan Huilen .... Daar heb ik wel als ik 1 bepaald liedje opzet ik spontaan weer ga janken Bloos Dat liedje stond ook aan toen ik te horen kreeg dat ze iemand voor haar hadden gevonden. (als je het verhaal van schimmeltje wilt weten...ik wil het wel vertellen)

toumie Ach gut

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:52

ja het liedje van Celine Dion.Titanic ( me ex wilde niet naar de film en rich was een collega van me ex. en toen stond hij achter me dat hij wel mee wilde naar de film Bloos Lovers ( hebben rich en ik elkaar op ontmoet waarnaar de film gekeken) tijdens ons trouwen het liedje Wonderfull Tonight van Eric Clapton.
Het liedje van Puff Daddy en ft evans. ( every stap i take) was toen ik me eerste kindje verloor. daar krijg ik nog steeds kippevel van

En marco borstato Waarom nou jij..Toen mij ontvoerde en vermoorde vriendin Nicole van de Hurk 1995( uit eindhoven) werd begraven Huilen
Laatst bijgewerkt door Caye op 12-08-04 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:52

Er zijn verschillende liedjes waarbij levendige herinneringen heb, meestal zijn dat nummers waar ik op gedanst heb (streetdance) en waar onwijs goeie herinneringen aan vast zitten, de kick die het gaf om die dansen op te voeren, de sfeer, het oefenen... Dan heb ik overal kippevel!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:53

tears in heaven
werd gespeeld op de begrafenis van een vriendin van me
my girl van nirvana, het favo liedje van een overleden vriendje
dat zijn nummers daar ga ik van janken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 22:04

Ja, ik heb ook herinneringen aan liedjes die wij spelen met de muziekvereniging en bijbehorend dweilorkest. Toevallig zat er vanavond een in de uitzending Brok in de keel: "Moonriver" van Henry Mancini. Die heb ik nog eens als beltoon gehad. Heb er nu trouwens ook een als beltoon die we met het dweilorkest spelen: "Triomfmars van Aïda".

Geen onderschrift.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:06

the rolling stones - angie

Leo

Berichten: 50044
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:44

When you Believe van Mariah Carey... Was op de stalradio toen ik 's morgens in het donker naar stal was gegaan om in alle rust afscheid te nemen van m'n pony...
Laatst hoorde ik 'm in m'n kamer, sinds tijden weer... En had het echt zó slecht. Hartverscheurend gejankt, is een klein woord.. Verdrietig

'Waarom nou jij' van Marco op de begravenis van m'n 'plaatsvervangend Oma' die overleden was aan Leukemie

There you'll be van Faith Hill.... Herrinnerd me aan het overlijdenvan m'n hond, m'n maatje... Huilen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:56

Leo_ke schreef:
When you Believe van Mariah Carey... Was op de stalradio toen ik 's morgens in het donker naar stal was gegaan om in alle rust afscheid te nemen van m'n pony...
Laatst hoorde ik 'm in m'n kamer, sinds tijden weer... En had het echt zó slecht. Hartverscheurend gejankt, is een klein woord.. Verdrietig

jeetje.. Verdrietig Ach gut

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:07

ja, when you say nothing at all van ronan keating...

Dit liedje zongen we altijd op de fjord van een hele goeie vriendin en daar hebben we een ongeluk mee gehad en nu is de fjord dood...

info over het ongeluk staat in mn profiel...
Mis hem wel..moet ook altijd huilen op dat liedje

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:22

ik weet alleen hoe die aat;

all you've gotta do, is have a little faith in me.

heel mooi.
doet me denken aan vroeger toen ik nog samen met mn moeder en broer op de vlucht was voor mn vader

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 23:23

Bij "When you say nothing at all" moet ik denken aan een trompetsolo van iemand bij onze muziekvereniging. Die speelde dat.

Geen onderschrift.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:26

Piu bella cosa, Eros Ramazzotti. Zong mijn vriendje die nu in Italië zit altijd voor mij......
Dan moet ik altijd wel even slikken en mis ik hem enorm als ik dat hoor!

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:35

Ik weet niet wat voor lied het was, hoe die heette. Maar toen ik mijn 1ste dressuurproef moest rijden, was heel vrolijk en heel die proef ging fout Scheve mond Tong uitsteken Ik kon dat lied wel vermoorden Stoom uit je oren

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 00:12

Ja, net of het aan dat lied lag Tong uitsteken
Misschien als je hem weer op de radio hoort, je er dan weer aan moet denken. Maar ging het verder wel goed met die dressuurproeven?

Ik heb er trouwens ook nog een. Alweer van een paar jaar geleden toen ik op weg was naar de boktmeeting in Artis werd op de radio "Never marry a railroadman" van Shocking Blue gedraaid. Ik had toen net wat blikjes cola gehaald.

Geen onderschrift.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 05:07

Ik koppel mensen aan bepaalde liedjes... En als ik dan dat bepaalde liedje hoor, dan moet ik meteen denken aan de persoon die ik aan dat liedje heb gekoppeld Scheve mond Natuurlijk heb ik ook dat ik aan bepaalde momenten moet denken als ik een liedje hoor, maar lang niet zo sterk als aan een persoon.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:41

ik heb ook bepaalde liedjes waar herinneringen aan vast zitten, maar dat weet ik vaak pas als ik het liedje hoor.

.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:52

Het liedje in Ja zuster, nee zuster (oude en nieuwe) van M'n OPA werdt op zijn begravenis gedraaid. Elke keer als ik die weer hoor dan moet ik toch ff slikken hoor!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:53

Angels van Robbie Williams, dan schiet ik vol..

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:54

Een vriend van mij heeft ooit een oude filmcamera op de kop getikt, en er een stukje mee gefilmd. Niks bijzonders, gewoon hemzelf terwijl hij over een bouwterrein slentert.
Later hebben we het geprojecteerd op een kast, en opgenomen met de video. Hij heeft er het liedje "whiter shade of pale" van Procul Harum onder gezet.

Nou, de eerste keer dat ik die film zo zag, kreeg ik helemaal kippevel. Het leek een soort herrinnering, zo op een ouderwetse manier afgespeeld, maar door het langzame slenteren en rommelige omgeving leek het heel triest... en dan zo'n gevoelig nummer eronder...

Gaaf dat je dat met zulke effecten kunt bereiken, terwijl er eigenlijk niks achter zit!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:00

Water hights van Kate Bush.. (weet niet zeker of ik het zo goed schrijf) dat nummer werd gedraaid op de begravenis van mijn beste vriendin haar broer (ook eigenlijk mijn broer). Ik vind het een verschrikkelijk mooi nummer, maar kan er ook bij janken.. ligt aan mijn stemming.. kippenvel is standaard..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Dennenboom, Flubberboot, Flying_Angel, IASCrawler, Lestria, loowny, Nancy__, RoronaZorro, Zebrastreep en 59 bezoekers