weiland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 14:39

ik had vandaag af gesproken met iemand die een landje in egmond had Haha! ik heel blij nnaats de stal waar ik eigelijk volgend jaar een pony zou stallen (om dat het nu te duur was om en een duure pony te kopen en duur stalling te betalen ik bedoel we hebben het geld wel maar moet zelf de helft betalen Haha!) dus nu heb ik de kans om naast die stal met een heleaardige vrouw met een ijslander mijn toekomst paardje te stallen Haha! dus nu kan ik een ijslander kopen (wat anders een haflinger zou worden) ik ben dus vandaag daar geweest Haha! en het was 1 hectaare ofzow egt heel groot Haha! dus ik in de zevende hemel Haha! hihihi ik heb afgesproken maandag naar een paard te kijken (een 3 jaarige ijslander)ik weet waar ie staat best wel een stukie fietsen Tong uitsteken maar ik ben dus wezel kijken al vast niet het land in hoor maar wel even kijken Haha! en hij is zoooooooo leuk Haha! binne kort meer Tong uitsteken

eva

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:08

huh...moet je een ijslander kopen om daar je paard te mogen stallen...of begrijp ik dat nu verkeerd?
Fijn dat je er zo blij mee bent!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:50

Leuk voor je!! Alleen ik begrijp je verhaal niet 100% om eerlijk te zijn... maar wel heel fijn dat je zo blij ermee ben!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:53

ik snap het ook niet helemaal?
maare veel plezier, en succes met je aankoop!

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:09

Haha vaag verhaal...
Maar veel plezier in ieder geval met je paardje en de wei Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:22

veel pelzier met de wei en veel suc6 met het szoeken van een apardje

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:22

haha ik snap t ook niet helemaal. maar succes! Haha!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:18

haha!
Sorry, misschien flauw, maar je koopt nu een ijslander omdat dat bij deze wei hoort, maak je er dan over een paar jaar een haflinger van als je per ongeluk een andere wei moet zoeken?

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:22

Nee ze houd nu volgens mij meer geld over ofzo zodat ze een ijslander ipv een haflinger kan kopen Clown (beetje meer leestekens zou je verhaaltje wel wat begrijpelijker maken)
Maar gefeliciteerd, komt er nog een weidemaatje bij?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:25

Ik begrijp dr verhaal wel geloof ik. Ze moet de helft van alles betalen dus ze kan OF een goedkoop paard in een dure stalling zetten OF een duur paard in een goedkopere stalling. Maar een haf is goedkoper dan een ijsco. En ze wilde liever een ijsco. Nu heeft ze een goedkope stalling gevonden dus ze kan WEL een ijsco kopen. Dit begreep ik eruit.

Nou hopen dat het wat voor je is allemaal en veel succes verder Haha!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:40

Ik denk inderdaad ook wat Lintjuuuh zegt dat ze dat bedoelt. Haha! Als je in de toekomst wilt gaan rijden met je ijslander, houd er dan wel rekening mee dat ze pas op hun 5e worden ingereden! Dus als je een 3-jarige koopt moet je wel nog twee jaar wachten met het rijden. Nog veel succes met je zoektocht naar je ijsco. Haha!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:58

ja succes met rhapper, en waarom reageren jullie zo dom (de meeste) ze wilde óf een ijs óf een luxe haf. Toen vond ze een ijsco, die ook nog leuk was! Toen moest ze een landje hebben (ijslanders kunnen natuurlijk het hele jaar buiten) en dat heeft ze. Van een vrouw die toevallig óók een ijslander heeft!

Snappie?
Roskur, ik denk wel dat ze snapt dat ze bij hun 5e pas ingereden kunnen worden Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:53

Ze heeft toch al een ijslander? Een van 3,5 jaar ofzo? Maar komt hij nu alleen te staan of met vriendjes erbij? Iig leuk voor je.

Eh..Mithrandir, een beetje minder mag wel vind ik, je manier van reageren mag wel wat vriendelijker imo.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:55

ik geloof dat je het topic dan eens door moet lezen en dan eens moet kijken hoe hun reageren...

ja ze heeft een ruin van 3,5, komt samen te staan met een andere.

En wat is imo?

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:55

Ja, maar het was meer een, hoe noem je dat, tip ofzo? Verward In het topic schreef ze eerst dat ze ging kijken, en ik wist niet of ze een wilde waar ze meteen mee kon beginnen met inrijden of niet. Het kan nooit kwaad om te vermelden, toch? Lachen

Ik vind ook niet dat mensen dom reageren Verward, ben het wel met Pauline eens wat dat betreft.

En ja, ik las hierna ook dat topic waar staat dat ze het paard op proef heeft, ik nam eigenlijk al aan dat dat dit paard is. Knipoog

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:04

ja maar iemand gaat toch niet zomaar een paard kopen zonder iets te weten over het ras?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:18

imo= in mijn ogen Haha!
Overigens kun je best een paard kopen zonder erg veel te weten van het ras, als je je er maar in wilt verdiepen daarna.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:20

Er zijn denk ik zat mensen die een paard kopen zonder iets over het ras te weten. Knipoog Als bijvoorbeeld toevallig net dat ras paard op hun pad komt als ze voor een leuke pony zoeken, oid. Bovendien kan het nooit kwaad om te zeggen, zoals ik hierboven al zei, ik bedoelde het ook niet als kritiek dat zij er niks over zou weten, maar gewoon als tip voor het geval dat.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:43

naja, het zal wel denk?
Als zij graag een ijsco wil, moet ze die toch nemen??
tenzij ze er geen leuke kan vinden.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:14

Nou, veel plezier dan, ik wacht met smart op foto's!

Overigens is het een vrij lastig te lezen stukje, duurde even eer ik doorhad wat er precies bedoeld werd.
Mithrandir schreef:
en waarom reageren jullie zo dom (de meeste)

Ik lees alleen maar reacties waarin men haar feliciteert of dingen zegt als "fijn dat je zo blij bent"
Het is jammer dat jij dit als 'dom' interpreteert.