Opbouw na kreupelheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Opbouw na kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 17:51

Vandaag ben ik terug geweest na de dierenarts nadat mijn paard is ingespoten in zijn hoefgewricht en hij is nu weer goed, dus ik mag weer gaan opbouwen! OK dan!
Ik heb alleen de instructies meegekregen van rechtdoor, over de hoefslag en stappen, draven en galopperen om weer conditie op te bouwen. Weet iemand ook of er ook een soort opbouwschema is?

Vandaag heb ik er een half uurtje op gezeten en na 10 minuten instappen 2 rondjes draven, 2 rondjes stappen, weer 2 rondjes draven, weer 2 rondjes stappen, een rondje galop links, stap, een rondje galop rechts, stap en uitstappen. Leek me mooi zat voor de eerste keer. Maar hoe snel kan ik het verder uitbouwen? En kan hij nu tussendoor ook nog wel eens een dag vrij krijgen, (bijv. alleen stappen, of wandelen) of zou dat juist de opbouw van zijn conditie verminderen? Heeft iemand een idee??

lady007
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:27

Gewoon weer gaan rijden langzaam aan. Eerst rustig opbouwen en na een paar weken gewoon volledig aan het werk zetten.

[edit:Antoinette]Caps uit titel en leestekens[/edit]

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:26

Misschien is het handig om samen met je instructeur te kijken hoe je dat bij jouw paard het beste kan doen. Rustig aan en veel succes!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 03:16

heel veel rechtdoor stappen en draven , zo weinig mogelijk cirkels rijden want cirkels zijn heel belastend voor de benen !
als je cirkels rijdt neem dan in het begin grote cirkels en pas als hij terug wat conditie heeft begin je de cirkels te verkleinen!
je kan hem gerust een dagje vrij geven door alleen te stappen , bv een lange buitenrit in stap is zeer goed voor zijn conditie en is ontspannend voor jezelf en je paard !

veel succes ermee !

groetjes