Wedstrijden rijden met een hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Wedstrijden rijden met een hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 19:48

Ik zou graag weten welke eisen er zijn voor het rijden van een hengst op wedstrijden?
Welke leeftijd daaraan verbonden is? of welk niveau?
Het is een ponyhengst en het meisje dat hem rijdt is 16 maar hebben beide nog niet eerder wedstrijden gereden.
Weet iemand toevallig wat het KNHS voor eisen stelt? kan het nergens vinden???

Alvast bedankt
gr Nadezda

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:52

Laatst bijgewerkt door Guess001 op 12-08-04 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:52

je moet voor je een hengst uitbrengt minstens L2+ 1wp of L springen + winst dus dat meisje zal eerst op een andere pony of paard wedstrijden moeten rijden, erg veel topics over trouwens met de zoekfunctie kun je er wel een aantal vinden!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:10

sophie_kurk schreef:
je moet voor je een hengst uitbrengt minstens L2+ 1wp of L springen + winst dus dat meisje zal eerst op een andere pony of paard wedstrijden moeten rijden


Of ruinen Vork

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 20:17

Bedankt voor de informatie Lachen

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:18

ja, hakkie takkie weg zakkie Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:46

frunnik schreef:
ja, hakkie takkie weg zakkie Haha!


Nee aguttie... Scheve mond Haha!

Juist stoer joh, beetje macho-man in de ring! OK dan!

Maar ja als je hem geen baas kunt is het niet stoer...

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:23

Ik was M1 dressuur met wp met mijn pony dus ik mocht starten met mijn hengst.Ik ben in het vorig jaar L2 begonnen met hem.
Het is inderdaad stoer vooral als ze het op een brulle zetten dan krijge ze helemaal een speknekkie. Haha!
Maar tis alleen leuk als je veilig er mee weg kunt anders nie hoor Scheve mond

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:12

He wat grappig, ik zou de New Forest hengst Brandy XIII in de wedstrijden rijden, maar ik wist helemaal niet dat daar regels voor waren.. Maar ik dressuurde op dat moment B met m'n pony en L of M springen, dus dan had het gelukkig wel gemogen. Het is inderdaad wel super om met zo'n showbink te rijden, maar wel ontzettend druk. Je mag m geen moment uit het oog verliezen, want als hij bijvoorbeeld los komt ,ben je mooi de klos! En omdat ik hem dan zou rijden, moest ik eigenlijk ook telkens goed presteren omdat het een populaire dekhengst is, dus er lag wel redelijk wat druk op me.. Gelukkig rij ik nu met 2 merries! Haha! Tong uitsteken Je hebt trouwens mensen die helemaal geen respect voor je hebbenals je op een hengst rijdt.... Ik was namelijk 's met Brandy op oefenparcours en toen zouden we de rijhal binnenrijden, maar daar stond een man met een pony voor, we konden er dus niet langs. Dus wij vragen of ze een beetje aan de kant wilden gaan, omdat het een hengst was(zouden we ook doenals het een merrie of ruin was, want we konden er gewoon niet normaal langs..). Zegt die man: ja rot op, castreer m dan.. Boos!. Dat vond ik zo enorm asociaal, en daar moest ik ook erg aan wennen. Ik hoop dat het daar bij jullie wat anders is..

He veel succes met de hengst, is het een bekende?