Hoe kom je aan een betrouwbare ruiter/amazone

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marcs
Berichten: 254
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: rossum (ov)

Hoe kom je aan een betrouwbare ruiter/amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 07:29

Ik zoek me te barsten naar een betrouwbare ruiter/amazone, maar het wil maar niet lukken. Boos!

de meeste reacties zijn van mensen die nog moeten leren rijden (ik zoek iemand met B+ ervaring op een paard, dit is toch niet teveel gevraagd)

'k heb al een advertentie geplaatst op marktplaats, maar dat haalt ook niet veel uit, in het westen zijn ruim voldoende ruiters/amazones (zo lijkt het) maar hier in rossum/weerselo wil het niet lukken

kan iemand mij een tip/suggestie geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken

't is maar hoe je 't bekijkt


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 07:39

Rijvereniging, bij de pony's naar wat grotere meiden zoeken. Het komt vaak voor dat de overstap pony-paard niet genomen kan worden b.v. door de financiën. In onze club zijn er vanaf vorig jaar 3 meiden overgestapt op een leen paard.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 07:42

Dat is een hele goed tip, zo ben ikzelf ook aan een paard gekomen toen ik van de pony's afkwam. Verder misschien een advertentie plaatsen in een huis aan huiskrantje ofzo.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:43

Heb je niet in je naaste omgeving een heel lief iemand zitten? Pak de ledenlijst er eens bij en zoek! Bij bekenden weet je hoe die mensen zijn en hoe ze met paarden omgaan. Lijkt me wel zo vertrouwd!

:){

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:56

Plaats een advertentie op Bokt!
Heb ik ook gedaan en ik heb Noek gevonden! OK dan!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:04

Ik ben juist op zoek naar een leuk paard om in de (spring)sport uit te brengen en kan weinig naar mijn zin vinden. Of er zitten teveel haken en ogen aan...

Tip van Amondi is een goede

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:05

En waarom niet iemand met minder ervaring.
Toen ik bij Kas kwam was ik een manegeruiter.
Ik kon stappen, draven, galopperen. Geen idee hoe je een paar nageeflijk moest laten lopen.
Ik heb begeleiding gehad, maar ook veel geleerd van het paard. Stop er een paar weken/maanden energie in en je hebt een bijrijder naar de hand van jou en je paard.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:23

ik heb ook mn verzorgster door bokt gevonden, of ik er nog zo blij mee ben Scheve mond
sorry, geeft je slechte moed, gewoon door zoeken!!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:30

Heel veel geduld hebben. Lachen
Eventueel naar een manege in de buurt gaan en daar eens rondvragen.

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 06:58

het blijft een kwestie van geluk hebben of je als je iemand vindt het de juiste is. Ik heb mijn bijrijpaard hier in het dorp ook via marktplaats gevonden. Ze zochten iemand die hem wat dressuurmatige dingen kon bijbrengen. Ik heb nooit wedstrijden gereden maar wel veel ervaring opgedaan en goede les gehad. De eigenenaren vonden ondanks dat dat ik het paard wat verder kon opleiden. Zo zie je maar dat je niet perse iemand hoeft te hebben die gestart heeft.

De wat oudere op een ponyclub rijden vaak ook leuk.

springen is passie, dressuur is een kunst

marcs
Berichten: 254
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: rossum (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 07:05

ligt er denk ik ook een beetje aan welke eisen je stelt,

we hebben nu een merrie die echt apart kan springen (1 halfbroer uit zelfde moeder gekwalificeerd voor 5 jarige hengsten in lanaken, 1 halfbroer nationaal 1.40 parcours)

deze merrie is nu al zes (eigenlijk al te oud voor sport cariere, als de ruiter/amazone dan ook nog vanaf 0 moet beginnen is de merrie bejaard eer ze aan springen toekomt

wat ik eigenlijk zoek is iemand met een beetje ervaring die bere fanatiek is en zelf ook graag een (heel eind) verder in de sport wil komen

volgens mij zijn er dan voor beide partijen mooie kansen weggelegd, maar 'k kan maar niks vinden, zulke zware eisen stel ik nou toch ook weer niet vind ik zelf

zou al mega blij zijn als ik iemand kon vinden die een kans maakt om haar naar de Z toe te tuffen

't is maar hoe je 't bekijkt

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:48

Ik denk dat je misschien in zou moeten leveren op de ervaring met een paard. Genoeg serieuze ponyruiters met ervaring die wel een paard willen rijden hoor!
Ik start nu ook met een pony tussen de paarden en zou op termijn graag over willen stappen op een paard. Bij mij op stal zijn meerdere meiden van een jaar of 16 die niet eens meer op een pony passen...

Inderdaad bij rijverenigingen en ruitersportzaken en op internet adverteren en dan goed kijken of het wel wat is!

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:30

Als ik dichterbij zou wonen had ik wel gewild hoor Tong uitsteken haha!

Tja, ik zou idd ook bij ponyclubs zoeken enzo!

Succes!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:12

Bij ponyclubs heb je meiden genoeg met wedstrijdervaring lijkt me! En bij de pony's kun je ook Z springen Knipoog Of je nu op een E-pony Z springt of met een paard, lijkt me niet zo'n groot verschil toch? Vaak hebben die jonge meiden ook meer tijd over voor een paard erbij...
Tegenwoordig zijn meiden van 14 jaar al vaak 1.70 lang, of zelfs nog langer! Die passen echt kwa lengte op een paard.
Maar goed, nu staat je paard stil en dat schiet toch ook niet op?

Succes met zoeken!

Vragen bij goede springinstructeurs bij jou in de omgeving wil ook nog wel eens leerlingen opleveren die wel een paard erbij kunnen rijden!

SuUsS

Berichten: 8
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:20

je kan altijd een advertentie plaatsen op www.marktplaats.nl en daar zijn ook genoeg advertenties van mensen die een verzorgpaard ofzow zoeken....dus misschien wil dat wel lukken Haha! succes!!


gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:57

Verhuis een eind richting het noord-westen, dan is het probleem meteen opgelost Knipoog

Ik kan me voorstellen dat je op een apart springend paard een ervaren ruiter wil hebben. Dat zijn ook vaak de voorzichtigste(en lastigste) dieren en die maak je snel aan het schrikken en daar worden ze niet beter van (ik vind B-niveau trouwens niet zo'n gekke eis hoor, ik zou zelf al naar minimaal L/M-niveau zoeken...)

Joyce, het verschil tussen springen met een pony en een paard is juist wel vrij groot. Dat is iig mijn ervaring en dat zie ik om me heen ook heel vaak.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:17

Omdat de parcoursen technisch moeilijker zijn Gomir?

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:19

Het hangt zeker ervan af wat je wilt dat er met het paard gebeurt. Ik heb nooit de kans gehad om te starten maar kan zo een netjes L-proefje en ook een net B of L parcours rijden. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je je niet blind hoeft te staren op het feit dat mensen niet gestart hebben. Als ik jou zo hoor zou ik ook een ruiter van minimaal B-niveau zoeken. Zeker omdat het gaat om een paard met veel mogelijkheden.

Als ik iets meer in de buurt zat had ik het wel geweten!
Rijdt er in de buurt op de rijvereniging niet iemand die leuk kan rijden en de rust heeft om met dit paard te gaan werken? en idd via instructeurs in de omgeving? Wat je ook zou kunne doen is een kleine advertentie in een regionaal huis aan huiskrant.

succes ermee!
Laatst bijgewerkt door samirah op 12-08-04 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

springen is passie, dressuur is een kunst

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:20

marcs schreef:
ligt er denk ik ook een beetje aan welke eisen je stelt,

we hebben nu een merrie die echt apart kan springen (1 halfbroer uit zelfde moeder gekwalificeerd voor 5 jarige hengsten in lanaken, 1 halfbroer nationaal 1.40 parcours)

deze merrie is nu al zes (eigenlijk al te oud voor sport cariere, als de ruiter/amazone dan ook nog vanaf 0 moet beginnen is de merrie bejaard eer ze aan springen toekomt

wat ik eigenlijk zoek is iemand met een beetje ervaring die bere fanatiek is en zelf ook graag een (heel eind) verder in de sport wil komen

volgens mij zijn er dan voor beide partijen mooie kansen weggelegd, maar 'k kan maar niks vinden, zulke zware eisen stel ik nou toch ook weer niet vind ik zelf

zou al mega blij zijn als ik iemand kon vinden die een kans maakt om haar naar de Z toe te tuffen



tja in die omgeving wordt het wel lastig, ik ken daar ook niemand die een paard zoekt. als je het paard nou op een andere stal zou willen zetten (in notter) dan weet ik wel een goede ruiter

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:06

joyce B schreef:
Omdat de parcoursen technisch moeilijker zijn Gomir?


Dat is per concours wisselend, maar het verschilt heel erg of je een paard of een pony rijdt in het parcours.

Ik dacht altijd dat dat grote onzin was, maar met een paard moet je bijv. veel preciezer rijden.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:08

Bij jou in de buurt zitten toch zat stallen waar je het dier in de africhting kan zetten Verward

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 23:27

Maar dat kost een hoop geld Pipo Knipoog Ik zou zelf een echt goed paard ook naar een prof doen, maar niet iedereen heeft daar een honderdje of 5 in de maand voor over

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:35

Met een lasso naar de ponyclub dan maar en er daar 1 van de pony afplukken. Hier aan de rijvereniging zijn er een heleboel die op een paard van een ander rijden.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 14:11

bij ons ook Haha! Zowel bij de pony's als bij de paarden en vele ruiters die nu zelf leuk meerijden of reden op hun eigen paard (L/M niveau) rijden daarnaast nog paarden van anderen en brengen die uit... Een aantal krijgen daarvoor betaald of in elk geval alle kosten vergoed. Maar dat is altijd nog veel minder dan het paard in training zetten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, pillow, Slmt9, Yavanna en 42 bezoekers