ervaringen gevraagd met petrie laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

ervaringen gevraagd met petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:33

Ik wil pertrie laarzen aan gaan schaffen maar twijfel over welke. Heeft iemand hier ervaring met het model oxford en oxford zip?

En wat zijn de voor en nadelen van rits en veters?

Ik heb namelijk een hoge wreef dus lijken mij die veters wel fijn zitten.


Afbeelding
Afbeelding


Naar welke laars gaat jou voorkeur?


__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:42

wil ze zoiezo elke dag gaan dragen dus ze moeten wel slijt vast zijn Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:48

die bruine zijn lelijk Scheve mond

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:49

haha ja klopt, wil donker blauwe of zwarte, daar zit ik nog over te twijfelen, vind donker blauw erg mooi met donkerblauw jasje en zo'n zacht gele rijbroek Schijnheilig maar aan de andere kant me zadel enz is zwart Bloos! dus ik weet het niet haha

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:57

Ik heb ook een hoge wreef (en daarbij erg brede voeten, kleine maat 37/38 en normale kuit maat), maar heb verleden keer de Petrie Winner of Windsor gekocht. Die zitten erg goed. Tijdens het inlopen 1x een kopje water erin, en dan met zakjes om je voeten erin, paar uur aanhouden en ze zitten perfect naar de vorm van je voet. Daarna kranten erin en dan drogen ze weer op van binnen. Zitten nu Super.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:06

Ik zit dus met het probleem dat ik ook dikke kuiten heb, ik moet zoiezo in de winkel dan eerst maar is wat gaan passen, maar wil eerst weten welke gewoon echt goed zijn, van goede kwaliteit. Vind die oxford wel echt super mooi Haha!

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:07

Breitling schreef:
haha ja klopt, wil donker blauwe of zwarte, daar zit ik nog over te twijfelen, vind donker blauw erg mooi met donkerblauw jasje en zo'n zacht gele rijbroek Schijnheilig maar aan de andere kant me zadel enz is zwart Bloos! dus ik weet het niet haha


Whaha.. Nathalie gaat ook een vanille kleur rijbroek kopen Tong uitsteken
Die heb ik ook

Stal Shetbende nu 10 pony's.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:08

voor wedstrijden dan he Haha! Ik ga nu voor het eerst leren laarzen kopen, moet alles zelf betalen dus wil het ook in 1 keer goed doen Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:09

zonder veters vind ik eerlijk gezegt mooier Bloos

petri's staan bekend om hun zware kwaliteit!
wel verstandig is om rundslederen te kopen, die gaan bij dagelijks gebruik veel langer mee als kalfslederen

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:11

zow en daar betaal je ook naar, haha. Weet niet of die oxford kalsleder is staat er niet bij

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:12

Breitling schreef:
voor wedstrijden dan he Haha! Ik ga nu voor het eerst leren laarzen kopen, moet alles zelf betalen dus wil het ook in 1 keer goed doen Haha!


Whaha oke, dan gaan we een pas du deux met Hercules en Breitling rijden. De 2 "hengsten".

Ik had ook donkerblauw of zwarte gedaan!!

Stal Shetbende nu 10 pony's.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:22

Breitling schreef:
Ik zit dus met het probleem dat ik ook dikke kuiten heb, ik moet zoiezo in de winkel dan eerst maar is wat gaan passen, maar wil eerst weten welke gewoon echt goed zijn, van goede kwaliteit. Vind die oxford wel echt super mooi Haha!


Zal je uit de droom helpen: Oxfort is gemaakt van Permair leer en dat is alleen in zwart verkrijgbaar.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:38

zie hier boven toch echt ook bruine en een meisje van onze manege heeft ze ook in het donkerblauw gehad

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:40

wat is eigenlijk Permair leer ? te vergelijken met rund of kalfs leer?


__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:41

IloveShets schreef:
Whaha oke, dan gaan we een pas du deux met Hercules en Breitling rijden. De 2 "hengsten".

Ik had ook donkerblauw of zwarte gedaan!!


de grote en de kleine Knipoog

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 16:56

Afbeelding

Petrie Fieldboots
Luxe kalfslederen laars met vetersluiting. Jachtkap optioneel. Eventueel mogelijk met ritssluiting. Maatwerk mogelijk.

Prijs: € 363,00


Dit zijn dan de kalfs lederen maar die zijn een stuk duurder als de oxford

Petrie Oxford
Luxe lederen rijlaars met vetersluiting voor een betere pasvorm. Jachtkap optioneel. Kleur zwart. Leverbaar in een ruim maatschema. Maatwerk mogelijk.

Prijs: € 290,00

Pff daar moet ik nog even een tijdje voor sparen Schijnheilig

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:01

ik heb de petrie Derby besteld. ik zou voor de standaard en daar een rits in laten zetten, maar de rits kon dan niet helemaal tot het end gemaakt worden in de contrefor
dus nu heb ik de derby met smalle enkel, maar wel met rits van top tot teen...dus ben benieuwd, alles is wel op opgemeten(voet en kuit enz)
maar het duurde iets van 6 weken, want ze waren eerst op vakantie>>>???
ik hbe er ook zo'n zweep ding op, of hoe je dat ook noemt, zo'n lipje aan de zijkant, deze krijg ik over mijn ritssluiting heen

dit model
Afbeelding

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 11:13

Die vind ik ook wel mooi, is dat kalfsleer? Want er is me aangeraden kalfsleer te nemen Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:31

kalfsleder zit idd lekkerder en hoef je minder lang in te lopen
maar voor dagelijks gebruik vind ik ze niet robuust genoeg!
ze slijten veel meer omdat het leer zachter is
voor concours zijn ze ideaal omdat ze heerlijk zitten en je ze niet zo lang hoeft in te lopen..

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 11:33

owwwwwwww ik had gelezen dat ik kalfslederen moest nemen inplaats van rundsleer haha(lees soms de zinnen niet helemaal goed). dat komt mooi uit want ik vond ze al verschrikkelijk duur.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 11:34

dan denk ik dat ik voor de oxford ga, alleen weet ik dan niet of ik met of zonder rits zal doen, volgens mij is zonder mooier

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:34

Voordelen van een rits, het is niet alleen makkelijker maar ook veiliger. Als je een ongeluk hebt gekregen hoeven ze namelijk niet je laars open te knippen. Of bij een schop tegen je been wat een zwelling veroorzaakt scheelt je dat héél veel ellende *spreekt uit ervaring*. Daarbij is het snel aan en uit getrokken. Wat je bij de meeste laarzen zonder rits niet kunt zeggen.
Nadeel is misschien dat het onderhoud van de rits wel belangrijk is. Wanneer je met een natte spons met wat zeep het zand er niet tussenuit haalt na het rijden dan gaan de ritsen snel kapot.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:35

geen idee eigenlijk. ik heb van alles over me heen gehad, maar ben het nu vergeten!! was ook zo'n gedoe met die laarzen! ben blij als ik ze heb!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 11:49

ja dat is zo, maar dan heb je wel sneller dat als je kuit iets dikker is dat je de rits niet helemaal dicht krijgt. bij zonder rits kun je je nog er in perse haha, naja ik ga wel in de winkel eens wat verschillende aan doen, maar was benieuwd naar de kwaliteit van de laarzen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:52

Dat lukt wel, die rits krijg je wel dicht Knipoog Mijn laarzen heb ik namelijk 2 cm smaller laten maken, toen zaten ze me even krap maar kreeg ze gewoon dicht. (Nu kan ik ze weer smaller laten maken, denk dat ik toch maar aan een nieuwe laars moet denken Scheve mond )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kyno, Lynn_Nikita, Noor17, YandexBot en 37 bezoekers