Rambo Sweet Itch Hoody of Bucas Buzz-Off-Full-Neck

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke zouden jullie nemen?

Rambo Sweet Itch Hoody
5 (38%)
Bucas Buzz-Off-Full-Neck
8 (61%)
Anders (met reden waarom)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Rambo Sweet Itch Hoody of Bucas Buzz-Off-Full-Neck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:59

Ik twijfel dus tussen deze twee voor mijn paard. Het gaat me niet alleen om de vliegen, maar hij heeft ook jeuk aan manen, staart en buik.

Ik bedoel zelf dus:
Afbeelding
De Rambo Sweet Itch Hoody.
Omschrijving:
A new rug specifically designed to alleviate the problem of Sweet Itch.
• Can help reduce the effects of sweet itch in 85% of cases
• Offers complete coverage from head to tail
• Features Horseware’s revolutionary Rambo Leg Arches™ and third surcingle
• Super tough, 1000 denier Polyester
• Offers excellent UV protection

With summer just around the corner, for many the battle with Sweetitch is a dreaded consequence of finer weather. But now Horseware is here to help!

The Rambo Sweetitch is made from tough 1000 Denier Polyester, making it extremely durable yet fully breathable throughout the summer months. It incorporates a silky mane & shoulder liner and Horseware’s revolutionary Rambo Leg Arches™ and third surcingle - this allows the rug to wrap around for added coverage. With a Fully integrated neck cover and Super Size Tail Flap the Rambo Sweetitch Hoody offers complete head to tail protection from biting insects.

WE RECOMMEND THAT YOU USE THE RAMBO FLYMASK OR A FIELD SAFE HEADCOLLAR TO SECURE THE HEAD PIECE TO PREVENT SLIPPAGE.

Of:
Afbeelding
Bucas Buzz-Off-Full-Neck
Omschrijving:
• Front closure system with padded front panel provides protection and extra room over shoulders
• The unique and detachable belly pad gives additional protection and also helps to stabilise the rug
• One piece neck and body for superior strength

Beide dekens zijn zo rond de EUR 150,-

Ze hebben beide UV-protectie. Vind ik wel belangrijk omdat Don dus nogal op de zon reageert (met regendeken op jeukt zijn staart lang zoveel niet).

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:05

Om je twijfel nog groter te maken, op de site www.paardenshop.nl staat ook een vliegendeken die UV werend is, maar wel stuk goedkoper dan de dekens die jij noemt.

Eigenlijk was ik van plan exact dezelfde topic te openen, want ik wilde ook wel eens weten wat de ervaringen zijn met deze dekens.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:12

Hai,

Ik zie welke deken jij bedoelt:
Afbeelding

Maar bij deze deken sluit het halsdeel zo te zien ook niet tot bovenaan. En dan ben ik bang dat hij gaat afzakken. Maar vanwege het grote prijsverschil is het misschien toch iets om te overwegen inderdaad!

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:40

maar als je paar djuik heeft aan zn buik is de bucas mis wel wat om dat daar een buik flap aan zit
Ik heb nu ook de de bucas en vind m super blijft perfect liggen ook met rollen en gekke bokkesprongen

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:54

Bij mij op stal hebben 4 mensen de bucas en 1 iemand heeft de Rambo (en die had voorheen de bucas). De Rambo heeft ook een bedekte buik al lijkt dat op de foto van niet. De Rambo is steviger, maar de Bucas oogt wat luchtiger....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:57

Ken iemand dus met een Bucas deken wat goed bevalt. Echter, mijn winter dekens zijn bijna allemaal Rambo wat mij goed bevalt. Ben eenmaal over de scheef gegaan met een Bucas, wat mij is tegen gevallen. Weet niet of dit ook gaat gelden voor dit soort dekens. Ik weet het dus ook nog niet. Ben nu ook in afwachting dat ze straks massaal in de aanbieding gaan.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 17:01

Haha, dat had ik nu ook. Ze lijken me beiden goed, dus ik had al bedacht dat ik het van de prijs (en dus aanbiedingen) zou laten afhangen.
Bij mij op stal zijn de mensen trouwens met beide dekens tevreden....

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:18

Ik heb een Bucas Buzz-off voor mijn eczeem-ijslander.
Ik vind dat de bilkoorden-sluitingen ver van elkaar zitten, zodoende zitten de koorden nogal eens gedraaid om de achterbenen..zodat ie nog maar net kan lopen.
Hij krabt zichzelf met achterhoef op de manen, gevolg: een winkelhaak om eng van te worden. Ook is de bevestiging van buiksingel al afgescheurd.
Hij heeft nu een eczeemdeken (a 80 euro) op. Heb daar de buikflap, welke aan 1 stuk zit, af gehaald omdat ie helemaal naar voren schuift. Deze blijft goed zitten, super pasvorm! Heeft kleine gaatjes van krabben, maar verder niks. Beiden bleven mooi zitten bij nek. Maar... door krabben is ie wel alle manen bij de oren kwijt, daar kunnen ze altijd bij.

Er zijn trouwens bedrijven die onder de standaardprijs verkopen..

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:20

Deken 1 lijkt mij prettig voor je paard...

Groetjes!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:24

Ik had, ja HAD, een Bucas Buzz-Off-Full-Neck
De Dazen/horzels steken er gewoon doorheen, en op de schoft schuurde de deken. Ook het bandje wat over het voorhoofd gaat, bezorgt bij bijna alle paarden wel een kale rand.
Ik ben er dus niet zo over te spreken, maar omdat ik dacht dat met deken toch beter was zonder (aangezien ze allergisch op de steken reageert) om gelaten. Alleen heeft ze hem 2 weken terug op nogal onlogische manier hem afgedaan :/
Maar het scheelt niks met de steken...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:03

Ik heb de bucas buzz of fullneck en ik ben er erg tevreden over!

De deken blijft echt perfect liggen terwijl die van mij toch echt niet stil blijft staan Haha!

De deken schuurt bij mijn paard helemaal nergens terwijl hij heel gauw kale plekken krijgt. Het elastiek voor over het voorhoofd heb ik gewoon losjes zitten en soms zit het dan gewoon achter de oren maar dat is geen enkel probleem.

Wat me ook positief opviel was dat hij heerlijk koel onder de deken bleef! De afgelopen weken met dat hete weer had hij alleen weleens een zweetplekje bij de borst waar de fleecevoering zit om de sluiting zeg maar. Verder geen enkel nat plekje!
Afgelopen week heb ik de deken afgehad omdat hij precies een grote bult had op de rand van de buikflap (toch net naast de deken gestoken Boos! ) en toen was hij veel zweteriger.

Ik heb verder geen ervaringen met de rambo deken, maar de bucas bevalt mij uitstekend!