Geld terug vragen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

geld terug vragen?

Nee, laten rusten. Je hebt immers geen 'bewijs', omdat het zadel nu wel goed is.
8 (100%)

Totaal aantal stemmen: 8


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Geld terug vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 14:12

4 maanden terug heb ik m'n nieuwe (8 maanden oud toen) dressuurzadel laten opvullen bij Vrielink. Dat koste 80 gulden. Ik deed dat gewoon om het zadel weer stevige kussens te geven. Heel normaal, dat moet bijna altijd bij een nieuw zadel.

Nu keek ik er van de week naar, en zag dat de kussens er echt waardeloos uit zagen! Ik ben met het zadel naar een andere zadelmaker gegaan, namelijk naar Hulsebos (senior, niet junior). Die schrok zich ook kapot. Het opvullen was de vorige keer zeer onvakkundig gedaan. Het zadel drukte voornamelijk vlak bij de ruggegraat, en niet over de gehele kussens. Er zaten overal bobbels en kuilen, en de vulling was helemaal aan elkaar gaan plakken. Dit is de schuld van Vrielink.
Hulsebos is nu bezig om het zadel helemaal opnieuw op te vullen. Alle oorspronkelijke vulling moet eruit, en het moet helemaal opnieuw gedaan worden. Dit gaat me 100 Euro kosten, en ik ben m'n zadel 1,5 week kwijt.
Als Vrielink het in één keer goed had gedaan, dan was het nu niet nodig geweest om het zadel helemaal opnieuw op te vullen.

Maar wat zullen jullie doen? Geld terug vragen bij Vrielink? Of is het daar nu te laat voor, omdat het zadel nu wel goed gemaakt wordt? Ik heb dus geen 'bewijs' meer dat het verkeerd is gedaan. Ook kom ik nog vaak bij Vrielink over de vloer, omdat dat de enige goede ruitersportzaak in de buurt is.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:18

Je hebt inderdaad weinig poot om op te staan omdat je hem nu door een ander laat maken. Hij zal daar geen boodschap aan hebben. Hij kan het nu zelf ook niet zien doordat je het zadel al naar Hulsebos hebt gebracht (overigens een hele goed keus!!! Prima zadels en aardige deskundige mensen)
Ik weet dan ook niet of je geld terug kan vragen, maar ik zou het iig wel even laten weten dat je het waardeloos vond. Als hij dan zelf met een waardebon over de brug komt is dat mooi meegenomen.
Maar ik zou zeker laten weten dat je het er niet mee eens bent en de kwaliteit strerk te wensen overlaat!!

Succes!!

Op zoek naar de zon!!!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:28

Ik zou het laten rusten, omdat je geen poot hebt om op te staan, maar ze inderdaad duidelijk te kennen geven dat je er absoluut niet tevreden over bent, en dat je er nooit meer een zadel heenbrengt voor opvullen...

Als je ook zegt dat je duidelijk aan iedereen die het wil horen negatieve reclame over hen doorgeeft wil dat ook nog wel eens helpen. Een goede naam is eerder stukgemaakt dan opgebouwd...

Je suis Charlie.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:01

Jammer dat je niet eerst naar Vrielink toe bent geweest, misschien had je dan tot een compromis kunnen komen, nu heb je geen bewijs...

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:08

ik zou het zowiezo proberen, en ze anders even flink de waarheid vertellen!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:14

Ik heb voor de laatste gekozen.

wel terugvragen, maar ook accoord gaan met een 'compromis' van bijvoorbeeld een waardebon ofzo.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 17:23

Ludo schreef:
Jammer dat je niet eerst naar Vrielink toe bent geweest, misschien had je dan tot een compromis kunnen komen, nu heb je geen bewijs...



Ja, inderdaad... Vorige week had ik zoiets van 'laat maar', maar nu gaat het toch steeds meer knagen aan me. Ik ben ook maar een arme (en sinds kort werkloze) student en voor mij is het best veel geld.
Ik ben alleen niet zo'n held in het teruggaan naar een winkel om te klagen. Helemaal niet als er een bekende achter de kassa staat of als het heel druk in de zaak is.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:27

Dan zou je juist wel moeten gaan: als het druk is zullen ze sneller met een compromis komen om te laten zien aan de andere aanwezigen dat ze heel netjes met problemen omgaan. En juist als het een bekende is weet die persoon dat je geen zeikerd bent, dus gewoon gaan! Het liefst zou ik dan willen dat Vrielink de extra onkosten voor mij zou betalen.....

Succes iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:33

Laten rusten, want je hebt geen poot om op te staan. Je moet een leverancier altijd de kans geven een fout te herstellen en je hebt als koper geen recht het door een derde te laten herstellen zonder schriftelijke toestemming van de eigenlijke leverancier, en dan aanspraak te maken op teruggave van je geld.

Jammer, verkeerde keuze gemaakt. Even slikken, en weer doorgaan....

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 17:54

hier nog 1! mijn zadel zakte naar rechts vulling eruit laten halen en helemaal opnieuw laten vullen want dat was al een aantal jaren niet gebeurd.
alleen het zadel ging weer zakken en idd zagen de kussens er niet meer uit hobbels etc.
dus naar hulsebosch gegaan en die zei het zelfde als zijn vader tegen jou zei. weer nieuwe vulling erin en ik weer een stuk armer.
Idd vrielink is de enige ruitersportzaak waar ze alles hebben en waar mensen werken die zelf druk in de wedstrijdsport bezig zijn. ze staan altijd voor je klaar met goed advies etc. reparatie's zijn altijd erg snel en goed gedaan maar kussens vullen hebben ze geen kaas van gegeten.
helaas moet ik daarvoor toch ergens anders heen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 19:18

BBL: een echte bekende is het niet van me, maar ik kom ze toch regelmatig tegen, ook buiten de winkel om.

En Kim: ik laat echt nooit meer een zadel daar repareren ofzo, echt verschrikkelijk zoals het daar gedaan was. Hulsebos heeft me heel goed en netjes uitgelegd wat er allemaal aan mankeerde, en ik ben me echt kapotgeschrokken. Het verklaarde ook voor een groot deel dat Ed de laatste weken z'n rug weer steeds meer ging wegdrukken, terwijl het daarvoor juist zo goed ging. Ik schaam me dood dat ik het niet eerder heb gemerkt.

Ik denk dat ik niet persé m'n geld terug wil, maar ik ga er zeker wat van zeggen. Een waardebon ofzo van hun kant zou ik dan wel netjes vinden, want ze hebben me hevig teleurgesteld. Kim: hoe heb jij het opgelost toendertijd? Ben jij bij Vrielink verhaal gaan halen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:40

Ik zou het zeker tegen Vrielink zeggen, als niemand iets zegt weet hij het ook niet.
Ik weet niet of hun het zelf doen of bij een ander uitbesteden.
Als je gewoon op maandag om 13:00 gaat is het zeker lekker rustig Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:46

Citaat:
Ik ben alleen niet zo'n held in het teruggaan naar een winkel om te klagen. Helemaal niet als er een bekende achter de kassa staat of als het heel druk in de zaak is.


Brief schrijven, aangetekend tnv de Manager Haha! Trust me, werkt altijd. Gewoon erin zetten dat je absoluut ontevreden bent over het zadel en dat je hoopt dat je een compensatie kan krijgen 'voor de geleden schade' (paard last van de rug, jij geen vertrouwen meer in Vrielink en naar een dure zadelmaker gegaan) en dat je anders 'andere stappen zal ondernemen' (wat maakt niet uit gaat even om het idee)

Zo heb ik al iets van 500,- terug weten te krijgen van diverse instanties Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, IASCrawler, laran, linoleum, LISA_L, marschwood, Niicolee_, Niika, Poekkie, prugelpiet, Roosch, roosjenat, SemrushBot, xSuuzerd, Zick_Zack, ziechriet, zuperzmoker en 149 bezoekers