Geld lenen om paard te redden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Geld lenen om paard te redden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 23:31

Dat vraag ik me nu af:

Wie zou er geld lenen om zijn paard te redden,
ook als niet zeker is of de beoogde behandeling succesvol is?

Tot hoe ver ga je nu eigenlijk in de zorg voor een paard?
That's the question..

"Tel niet het aantal ademhalingen, maar het aantal keren dat deze stokt"


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:32

Ik zou geld lenen, zekerheid heb je toch nooit.

Wel ligt het eraan, als de kanzen dramatisch laag zijn dat het goed komt zou ik er misschien mijn eigen geld niet eens insteken.

Niet eens vanwege het geld, als het kans van slagen heeft heb ik het er graag voor over....maar we moeten soms wel een beetje realistisch blijven.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:35

ik zou zeker alles doen om mijn paard een kans te geven., ook al is die nog zo klein.
ik ben gek op dat dier en als je een dier hebt wat dat ook mag zijn, vind ik dat je daar ook alles voor moet doen.
wel vind ik het een ander verhaal worden als een dier ondraagelijke pijn heeft, op dat moment zou ik die keuze makkelijk kunnen maken om hem in te laten slapen.
een dier kan iets mankeren en zolang en geen vreselijke pijnen bij komen kijken zou ik er zeker voor gaan.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 01:16

Mijn eigen paard? (die ik niet heb, maar toch Haha!) Ik. Daar zou ik geld voor lenen, ja, ook al is de kans van slagen niet zo groot. Wanneer ik het niet zou doen, zou ik zou dan de hele tijd rondlopen met het idee van, 'wat nou als ik het wel geprobeerd had?'

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 02:28

Als er een kans van slagen is wel anders niet bij mij staat welzijn van mijn paard voorop is mijn paard te ziek om behandeld te worden dan houdt het op.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:30

Sily schreef:
Ik zou geld lenen, zekerheid heb je toch nooit.

Wel ligt het eraan, als de kanzen dramatisch laag zijn dat het goed komt zou ik er misschien mijn eigen geld niet eens insteken.

Niet eens vanwege het geld, als het kans van slagen heeft heb ik het er graag voor over....maar we moeten soms wel een beetje realistisch blijven.


ben ik het mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:42

Hoe ver ga je? Dat ligt een beetje aan je relatie met je paard.
Als je je paard ziet als een handelsobject ligt het vast anders dan wanneer je je paard ziet als een vriendje. Dat laatste geldt voor mij dus ik weet dat ik heel ver zou gaan.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:35

Natuurlijk,mijn paard is als mijn kind en zou daar alles voor over hebben!
Gelukkig ben ik helemaal rond om verzekerd en zal ik dus nooit voor deze beslissing komen te staan!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:41

Als het nodig is zou ik het meteen doen.
Ik heb er alles voor over om mn paardje te helpen Haha!

Rona, Linanda en Oackly

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:43

Tja een lening bij een bank zou ik niet durven afsluiten. Wel bij mijn familie.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:45

Als er een kans zou zijn als het paard na behandeling/operatie een paardwaardig (betekent voor mij pijnloos en weigang mogelijk) bestaan zou hebben dan zou het geld mij een rotzorg zijn. Moet er niet aan denken om voor die keus te moeten staan mijn volgende paard gaat uitgebreid de verzekering in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:46

Ligt helemaal aan het bedrag wat ik zou moeten lenen.

SuuSkeBaB
Berichten: 195
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:46

Rona: idd.. als je een paard/dierhebt moet je er ook goed voor zorgen.. maar als de kansen echt 10% is en het paard is al oud dan zou k het eigelijk niet doen.. maar k zou wel alles er voor over hebben

^,,ChrisJee NEWLY!!,,~*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:48

Ik heb een flinke pot voor onvoorziene dingen,maar mocht die pot dan toch niet groot genoeg blijken, dan zou ik er misschien wel geld voor lenen.
Maar het paard moet dan idd wel een kans hebben om een paardwaardig bestaan daarna te hebben.
Ander kies ik toch voor paardwaardig in laten slapen ipv langer laten lijden.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:49

Als het paard nog een paardwaardig bestaan zou kunnen hebben zou ik het doen. Gelukkig heb ik Sabiha net in de verzekering gezet dus die beslissing hoef ik niet te maken.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:18

In jouw geval zou ik er goed over nadenken; een paard moet geen bodemloze put worden, zonder dat daar een verbetering tegenover staat. Is het door die extra investering, naast alle kosten die je al hebt gemaakt, goed mogelijk dat je paard verbetert én beter blijft: doen! Maar wetende hoeveel geld dit geintje je al heeft gekost Huilen , zou ik bij een onzeker resultaat van nóg een financiële injectie toch eens heel goed achter mijn oren krabben...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:55

Wat is het verhaal achter deze vraag??

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:04

griebels schreef:
Wat is het verhaal achter deze vraag??

Vraag ik mij nu ook af.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:10

ik zou alles voor over hebben als mij paard ooit heel ziek zal worden

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:13

Dat wil ik ook wel eens weten,want dit wordt natuurlijk niet zomaar gevraagd.

Overigens is mijn antwoord dat ik heel ver zou gaan,maar dat het wel aan de situatie zou liggen.
Ik denk wel even verder dan lenen,want je zit er nog jaren aan vast Huilen
Dus als de kans op herstel nihil zou zijn,maakt dat de beslissing toch wel zwaarwegender.
Als hij er inderdaad beter uit zou komen,zou ik het beslist doen Haha!


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:21

ik ben rondom verzekerd voor Winnie, maar als hij te redden is en ik moet er voor lenen dan doe ik dat..

Je (mensen)kind laat je ook niet dood gaan omdat hij heel ziek is.. Toch?? Knipoog

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:34

Tallie1979 schreef:
ik ben rondom verzekerd voor Winnie, maar als hij te redden is en ik moet er voor lenen dan doe ik dat..

Je (mensen)kind laat je ook niet dood gaan omdat hij heel ziek is.. Toch?? Knipoog

Dit paard was verzekerd, maar is officieel al afgekeurd. Nu worden de alternatieve paden met hem bewandeld.

Als het puntje bij paaltje komt is een paard voor mij nog steeds niet gelijk aan een kind (ondanks dat ik een stuk beter met paarden dan met kinderen overweg kan Haha! ).
Als een paard (RUIN) na 'reparatie' met grote financiële injectie énkel nog maar geschikt zal zijn om een beetje op de wei rond te hangen, zou het wat mij betreft niet meer hoeven, hoe paard-waardig dit lui lekker leventje ook kan zijn... Kostenposten heb ik al genoeg en in dat geval zou ik liever mijn geld aan een paard spenderen waar ik wel wat mee kan doen.

Belangrijke toevoeging: TS zou haar paard ongetwijfeld dat lui lekker leventje wel gunnen dus dit hierboven is echt mijn bescheiden mening Bloos
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 12-08-04 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:59

griebels schreef:
Wat is het verhaal achter deze vraag??


Paard is idd zoals Barb77 beschrijft afgekeurd voor de verzekering.
Aangezien ik hem nog een tweede kans wilde geven, heb ik een hoop geld in een AdB training gestoken.

Dit kostte allemaal een langere tijd (en dus ook geld) dan van te voren voorzien. Als hij goed in training (door professional) staat is hij redelijk tot goed te noemen.

Op het moment dat hij niet meer (door professional) getraind wordt gaat hij langzaam achteruit (wij lessen wel in het systeem, maar krijgen het niet echt door zeg maar)

Elke keer opnieuw hem een trainingssessie is dus a: onzeker qua toekomst en b: behoorlijk prijzig

Dus was mijn dilemma: ga je geld lenen indien de toekomst/uitkomst onzeker is?

"Tel niet het aantal ademhalingen, maar het aantal keren dat deze stokt"

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 16:02

Corine"]

Op het moment dat hij niet meer (door professional) getraind wordt gaat hij langzaam achteruit (wij lessen wel in het systeem, maar krijgen het niet echt door zeg maar)
[/quote]

[quote="Jippie schreef:
Hoe ver ga je? Dat ligt een beetje aan je relatie met je paard.
Als je je paard ziet als een handelsobject ligt het vast anders dan wanneer je je paard ziet als een vriendje. Dat laatste geldt voor mij dus ik weet dat ik heel ver zou gaan.


En ja, ik zie mijn paard als mijn vriendje. Wellicht mijn hartvriend! Daarom is het ook moeilijk te zien dat als hij professioneel in training staat hij rad (en gelukkig) is en bij mij niet rad (en ongelukkig).
Ik merk dat hij heel erg zijn best doet voor mij, maar het lukt me niet echt. En als ik dan die blik in zijn ogen zie, dan heb ik het niet meer!

"Tel niet het aantal ademhalingen, maar het aantal keren dat deze stokt"

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:04

Dus, zoals je het nu brengt, is het geen lenen om je paard te redden, maar geld lenen om jou te trainen. Dan doen natuurlijk, je krijgt het heus wel onder de knie.
Dacht eigenlijk dat je niet zeker wist of het nou überhaupt wel goed gaat komen, omdat hij toch best (over)gevoelig blijft.

Misschien handig voor de meedenkende Bokkers om een indicatie te geven wat er in totaal (inclusief hele voortraject) al aan oplapkosten in zit Huilen Bloos!

Het gaat hier niet over een TS die geen kosten voor haar paard wil maken, het gaat erom of het zinvol is (m.i.)
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 12-08-04 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler en 62 bezoekers