Is het lelijk als je iets te lang voor je pony bent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Is het lelijk als je iets te lang voor je pony bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 11:28

ik ben helaas net iets te groot voor Car, Verdrietig Verdrietig , maar ik ga hem daarvoor echt niet verkopen. Heel veel mensen zeggen dat het wel mee valt, als je maar niet te zwaar bent. Soms vind ik het ook niet heel erg maar,meestal baal ik er best wel van. Voor de rest passen we perfect bijelkaar, het is echt mijn type pony, snel, heet en eigenwijs Lovers En ik ben helemaal gek op hem.Ik vind het gewoon zo jammer, dat hij net niet wat groter is, dan kan ik ook wat makkelijker aansporen, nu moet ik echt mijn benen om hem heen vouwen, het gaat nog wel, maar fijn is anders Verdrietig De andere dag kijk ik bv in een raam en dan vind ik het er weer helemaal niet gek uit zien, stom he Tong uitsteken .
Wie heeft dit ook?

gr kathelijn


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:33

Mooi is anders, maar als het het functioneren van jullie combinatie niet in de weg staat maakt het niets uit. Ik weet niet wat je plannen zijn met de pony, maar om gewoon lekker recreatief te rijden is het geen probleem. Als je hoger wilt komen in de dressuur of in het springen wordt het lastiger.
Ik heb ook een tijdje een pony gereden die iets te klein was voor mij en die reed ik altijd met een zwanenhalsspoortje, ging prima. Springen was lastiger, die pony sprong gewoon altijd precies hoog genoeg, niks extra's en dan tikte ik dus de balk er af met m'n voet..... Haha!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:38

Ach, wat is mooi?

Ik ben 1.74 en m'n pony is 1.40 en ik heb nog nooit commentaar gehad dat ik te groot voor haar ben. Als ik dat wel had gehad, geloof ik trouwens niet dat ik me daar ook maar iets van aan zou trekken Haha!
Maar ik heb dan ook geen ambities om dressuurwedstrijden met haar te gaan rijden, want dan is het dus 'niet mooi'. Op westernwedstrijden daarentegen zou het niet opvallen, daar rijden grote kerels op ponys wat dan ineens weer wel mooi moet zijn omdat het Quarters zijn Verward

Als jij je lekker voelt op je paardje, en je paardje zich lekker voelt onder jou, dan is er toch niks mis mee?

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 11:40

ik rijd met Carlos lekker buiten, maar ook dressuur(geen wedstrijden, misschien ooit nog eens), het gaat nog wel hoor, en springen is ook geen probleem, gelukkig *LOL* Maar ik vind het gewoon jammer, maar niet een mega probleem ofzo Haha! In mijn profiel, zie het niet goed, omdat de foto's vanaf onder zijn genomen, en ik reed daar met hele korte beugels Tong uitsteken
Iemand bij ons op stal is ook iets te groot voor haar paard,maar volgens mij ben ik minder te groot voor Carlos, dus dan ben ik weer blij Knipoog Knipoog

gr kat

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 11:58

nee,da's waar

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:15

Ik zou er echt geen snars om geven, laat ze lekker denken wat ze willen. Een vriendin van mij heeft dat ook gehad, tegen haar zeiden ze van ja, je bent veel te lang, bla bla bla. Maar het was ook een superpony en ze reed hem heel netjes, tja waar ligt het dan aan.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 12:21

nee, ik trek me er ook niets van aan, maar ik vind het zelf niet leuk, het is wat minder fijn met rijden, da's het enige eigenlijk *LOL*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:21

ik ga helamaal mee met de rest hoor, lekker blijven rijden op je lieveling!
ik ben wel benieuw hoe groot jij bent en hoe groot carlosje is...

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 12:33

hoi marloes.

Car is 145 en ik ben 172, gelukkig ben ik niet dik gewoon normaal.
Toen ik car kocht was hij zo mager en had haast totaal geen spieren, dat ik het zielig vond om op hem te rijden Verdrietig , maar na 3,5 jaar is hij zo mooi geworden Lovers en hij heeft veel meer spieren en een dikkere nek Cool gekregen Haha! , dus nu kan het makkelijk. Ik ben helemaal gek van hem en hij gaat echt nooit meer weg Lovers kijk maar's in mijn profiel.
Daar is car trouwens heel donker(is nu veeeel lichter) en de foto's zijn vanaf de grond genomen(ja, mijn nichtje van 9 wilde ff handig zijn) en ook heb ik mijn beugels heel kort Tong uitsteken vond ik toen normaal Clown
*LOL* *LOL* vind jij carlos niet te klein voor mij?

groetjs kathelijn

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:58

ik ben 1.81m lang en mijn ponytje Haha! is 1.56m hoog. Ik heb er nooit last van gehad, reed ook gewoon dressuurwedstrijden met hem. Ook nooit commentaar van juryleden ofzo, alleen maar leuke reactie's. Stond 1 keer op mijn protocol *leuke combinatie* Haha!
Zolang jij er geen last van hebt,waarom zou je je pony weg doen als je iets te groot bent voor hem? Mijn pony kan mij makkelijk dragen.
Als carlos ergeen moeite mee heeft, don't shame Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:08

Wat mooi is is een kwestie van cultuur. Het grootste deel van de wereld heeft geen paarden boven de 1.55.
Bij dressuurwedstrijden wordt een klein paard alleen niet altijd gewaardeerd dus als dat je gebruiksdoel is, zul je daar rekening mee moeten houden. Als je geen dressuurwedstrijden wilt rijden, zou ik me er vooral weinig van aantrekken. Een paar voorbeelden van volwassen mensen op kleine paarden, best mooi toch?:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 14-03-02 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:26

Het is maar wat je ermee wilt. Als je echt verder wilt komen in de dressuur, dan is het niet mooi en wordt het moeilijk(er) om echt verder te komen.

Ikzelf ben nu 18 jaar, en 180 lang. Vorig jaar heb ik een pony gekocht, een volbloed arabiertje. Iedereen in mijn omgeving raadde me een paard aan. Maar ik wou niet verder in de dressuur of springsport. Ik wou de endurance in. Dat gaat nou eenmaal beter met een arab, en tja, dat het plaatje dan minder 'mooi' is, dat maakt niets uit.

Trouwens, wat is nou 'mooi'? Wie bepaald dat? Doe gewoon waar jij je lekker bij voelt, maar wees wel eerlijk tegenover je pony. Verwacht geen onmogelijke dingen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 13:38

Het is ook zo, dat je met een groter paard net zo lang met je benen onder het paard uitkomt,maar op een pony zit je dichter bij de grond, de benen van een ponyzijn korter, daarom ziet het er minder mooi uit Frusty ,

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:52

Is helemaal niet gek. Ik vind het pas gek als je er naast staat. Mijn toekomstige paardje wordt ook hooguit 1.50m, en ik ben langer dan 1.85m! Ik rijd western, en ga reining doen, dan is een klein paardje makkelijker. Ik ken iemand die is net zo lang als ik en heeft een paardje van 1.45, zolang hij er niet naast gaan staan, staat het prima Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:54

Ik ben ook wel wat te groot voor Flair, ik ben zelf 1.67 en Flair is 1.45

Ik heb er zelf geen problemen mee, en als iemand anders er problemen mee heeft is dat zijn/haar probleem

hier ik op Flair:
Afbeelding

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:56

Het gaat er toch ook niet om hoe mooi het staat??? Als jullie een leuke combinatie vormen moet je gewoon doorgaan!!!
Als jullie allebei maar gewoon plezier maken!

Zelf heb ik ook nog heel lang op mijn vorige pony (welsh B) gereden en dat stond voor geen meter, maar lol hadden we wel!!!

Groetjes,
Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:02

Jouw probleem ken ik wel. Ik had een veulen gefokt en die werd niet groter dan 1.57m. Ik ben 1.75m maar besta voornamelijk uit benen Haha!
Met als gevolg uiteraard dat ik er flink onderuit kwam. Elke keer als ik wat meer wilde inwerken moest ik mijn been optrekken, dat is niet fijn en je zit wordt er bepaald niet mooier van. Eigenlijk was hij voor mijn man maar die is nog langer dan ik en een flink stuk steviger gebouwd zeg maar. We hadden besloten dat hij dan maar western moest gaan rijden op het paard, hem leek het wel wat om die omschakeling te maken. Helaas hadden we veel te weinig tijd voor het paard en heb ik hem uiteindelijk verkocht aan iemand die helemaal weg van hem is. Zij blij, ik iets minder want ik mis hem best wel. Gelukkig word ik door haar regelmatig bestookt met foto's van hem Lachen

Nu heb ik een jonge Welsh K staan die denk ik rond de 1.43 gaat worden, misschien iets groter. Misschien dat ik daar straks toch af en toe een buitenrit mee ga maken zodat ik samen met mijn man (op mijn tinker) op pad kan.

Jij komt trouwens minder ver onder je pony uit dan ik onder mijn paard (oftewel E-pony) en ik reed ook met korte beugels. Eigenlijk vind ik jullie, op de foto tenminste, best goed bij elkaar passen.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 14:08

ik ben nog net iets groter voor car dan kim bij fleur(wat trouwens prima staat) Het is inderdaad( Percy) dat je elke keer je been op moet trekken en ook iets meer naar achteren, want anders kan je er niet bij Frustymet buitenrijden vind ik het veel minder erg dan in de bak, logisch, natuurlijk!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 14:16

die vrouw op de vierde foto's is toch helemaal niet lang Haha! *LOL*

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:10

Ik(1.60) rijd ook op Dennis(96cm ong). Mooi is het echt niet maar we hebben allebei lol. Ik zal geen wedstrijden gaan rijden. Tegen de tijd dat we daar klaar voor zijn moet ik bij de paarden starten *LOL* . Dat word dus helaas niets maar dat vind ik niet erg. Ik ga lekker buiten rijden, beetje springen en beetje dresuur. En mennen en longeren(heb erg veel lol in het longeren met 2 lijnen). En naar keuringen(als hij goed genoeg is, ik zal het over 9 daagjes weten).
Als jij en je pony er goed bij voelen gewoon lekker door blijven rijden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:11

Ik herken dit helemaal! Ikzelf ben ongeveer 1.50 (groei nog max 5 cm..), niet zo groot dus. Mijn huurpony is 1.20. Een kleintje dus. Ik ben iets te groot voor hem, met rijden etc. heeft hij er geen last van, maar het 'plaatje' is gewoon niet meer zo mooi als eerst. Ik rij voornamelijk dressuur, maar ben niet van plan om wedstrijden te rijden.
Nou is mij een kruising welsh/arabier aangeboden van ongeveer 1.40 om te huren, maar ik denk niet dat ik het doe.
Ik ken Lex (mijn huurpony) al vanaf het begin dat hij er stond, heb hem zelf ingereden, heb hem meegenomen op ponykamp etc.
Ik vind die vrouw op die 4e foto ook niet te lang hoor Verward

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:16

Little_Sun schreef:
Ik vind die vrouw op die 4e foto ook niet te lang hoor Verward


Ik vind ze allemaal niet te lang, het zijn gewoon voorbeelden van volwassenen op kleine paarden.

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:30

hallo


ik vind meself nu ook iets te groot wordne voor nempie maar op zich houdt ie me nog wel want er rijden nog wel is zwaardere mensen op hem! een keer zag ik een foto waar ik rijlaarzen aan had met me wedstrijd dan denk ik van ja best wel groot eigenlijk maar dan rijd ik altijd wel wat langer dus van de zomer ga ik weer is een foto laten maken als ik op hem rij en dan kan ik het zelf weer is een keer terugzien!!
maarja ik vindt het zo als jij maar lekker rijdt maar mijn pony heeft een smalle bouw maar zelf heeft ie een lekker bol buikje maar het is bij mij nog niet zo dat ik niet meer goed kan aandrijven want dan kan ik nog gewoon gioed!! zolang ik dat kan blijf ik op hem rijden Haha! Haha! Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:38

k ben ook te groot voor Mazzel, ik ben zelf 1.67 en Mazzel is een D-pony (nog nooit opgemeten hoe groot ie is) Sommige beweren dat hij 1.40, andere 1.45 en andere dat het een C/D-pony is.. dus ik hou het zelf op 1.40. Aansporen gaat wel, maar omdat ik er toch een beetje met m'n benen onder hang gaat het toch wat moeilijk.
Zolang Mazzel me houdt en ik de grond niet raak Knipoog vind ik het goed. Ik heb ook nog een tinkermerrie van een jaar, en over 2 jaar ga ik op haar rijden, dan ben ik dus 16.. nou ja, we zien wel of ik dan nog op Mazzel kan rijden..

foto'tjes;
Afbeelding
Op deze foto valt het zo wel mee (let niet op die mega-cap Haha!)

[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1951094691 [/img]
Op deze foto hou ik m'n hakken wel een beetje omhoog (en ik zit verder ook helemaal fout Bloos ) , maar je ziet dat ik toch wel wat te groot ben.. Frusty


groetjes,
Elke, Mazzel & Shakyra

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:58

dimmelim"]
[quote="Little_Sun schreef:
Ik vind die vrouw op die 4e foto ook niet te lang hoor Verward


Ik vind ze allemaal niet te lang, het zijn gewoon voorbeelden van volwassenen op kleine paarden.
[/quote]

Haha die "vrouw" op de vierde foto dat ben ik Haha!

Foto is twee jaar oud, tegenwoordig zijn de beugels 1 gaatje langer. Maar nog steeds kom ik er niets onderuit ofzo. Menno is zelf 1.49 en ik ben zo'n 1.73. Het scheel natuurlijk wel dat Menno steviger gebouwd is. Ik ben nu bijna 17 en zal dus vrijwel niets meer groeien. Ik kan dus altijd goed op hem blijven rijden.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers