[AR] sgmw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lauraatjuh

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: vierpolders

[AR] sgmw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 21:26

Zijn er eigenlijk veel mensen op Bokt.nl die samengestelde menwedstrijden starten? Ik zelf rijdt ze wel.. ik ben nu bezig met de pony van me moeder maar we zijn op zoek naar een pony voor mij.. Me dressuur pony is een tijd geleden verkocht.. Maar ik hoor het wel van jullie groetjes laura Knipoog

I love my horsies landgraf warry, gwellian en starry nevan...


Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:26

dit hoort meer bij vraag maar raak ofzo...niet echt hier:) maar ik rijd geen sgmw

toumie Ach gut

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:43

Ik verplaats het even naar UZ Lachen

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:12

Hee Laura ook op Bokt?
Sjonniej doet aan aan samengestelde menwedstrijden (en die ken je vast wel)
Verder zijn er nog een paar maar die ken ik niet echt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:00

Hey Laura! Nu weet ik hoe jij aan mijn email kwam Haha!

Liberty rijdt ook Samengesteld, ze reed in Brielle ook: Linda Zuiderent.
Albert en Illindra rijden ook samengesteld

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:08

Ik rij ook samengesteld, heb eerst oefenmarthons gereden en dit jaar alleen Brielle als officiele. Ik zou ook IJsselstein (L) rijden, alleen die heb ik afgemeld, heb het te druk.

Maar volgend jaar zeker weer Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:18

Ik heb een paar keer gegroomed bij oefen-SGMW's, erg leuk en vermoeiend. Op het moment men/groom ik helemaal niet, maar ik wil het zeker weer gaan doen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:28

Ik heb een aantal (wilde) marathons meegereden met Isolda. Isolda kan nu niet meer voor de wagen (onbetrouwbaar).
Ik wil wel weer graag mee gaan doen, maar mijn jonge paard moet eerst wat ouder worden. Ze is nog maar drie. Tijd genoeg om ons voor te bereiden!

lauraatjuh

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 23:14

ooh leuk joh! HEj marcella ja ik had al een tijdje een profiel maar deed er niets mee.. dus en nu hoorde ik er veel mense over d8 ik doe er es wat mee want ik vind t wel heel leuk! maare leuk dat er zo veel mensen het doen joh ik vind da eg tof!!!

I love my horsies landgraf warry, gwellian en starry nevan...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:42

jantina schreef:
Ik heb een aantal (wilde) marathons meegereden met Isolda. Isolda kan nu niet meer voor de wagen (onbetrouwbaar).
Ik wil wel weer graag mee gaan doen, maar mijn jonge paard moet eerst wat ouder worden. Ze is nog maar drie. Tijd genoeg om ons voor te bereiden!


Ik probeer me ook een beetje te gaan verdiepen in samengesteld mennen, want ik wil die kant ook wel op als het allemaal een beetje loopt.
En nu hoor ik meer mensen over die 'wilde' wedstrijden, wat houdt dat nou precies in?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:46

Een "wilde" wedstrijd is een wedstrijd die niet officieel is. Dus ehm.. hoe zeg je dat? Niet voor de bond zeg maar.
Iedereen mag dus mee doen en het telt niet mee voor winstpunten oid.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:50

Mijn kennis start voornamelijk dressuur en vaardigheid, en dan ga ik mee als groom.

Een enkele keer doen wij een oefenmarathon (kun je eventueel ook wilde wedstrijd noemen). Op zich gaat dat heel leuk, nu 2x meegedaan, 3e en 2e geworden. Vooral omdat we met de dressuur altijd goed rijden, en vaardigheid ook wel.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:14

lauraatjuh schreef:
ooh leuk joh! HEj marcella ja ik had al een tijdje een profiel maar deed er niets mee.. dus en nu hoorde ik er veel mense over d8 ik doe er es wat mee want ik vind t wel heel leuk! maare leuk dat er zo veel mensen het doen joh ik vind da eg tof!!!


Ja en ik vergeet ook nog even te zeggen dat kiss en meligemaaike ook aan samengestelde menwedstrijden meedoen Haha! met van die bonte paarden

lauraatjuh

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 12:55

Ja die ken ik ook he.. haha maar da wist ik al Knipoog...

I love my horsies landgraf warry, gwellian en starry nevan...


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:39

Nouvel schreef:
En nu hoor ik meer mensen over die 'wilde' wedstrijden, wat houdt dat nou precies in?

Zoals Jantina zegt, niet officieel. Ze zijn niet aangemeld bij de KNHS en je rijdt dus ook niet voor winst/verliespunten.
Maar als jij lid bent van de KNHS en je rijd op wilde wedstrijden bestaat de kans dat je word geschorst, omdat de KNHS de wilde wedstrijden tegen wil gaan ivm. veiligheidsvoorschriften, geen goede regelementen en vaak geen verzekering.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:48

De "wilde" wedstrijden die ik heb meegemaakt waren allemaal keurig volgens de regels georganiseerd, met alle keuringen e.d. Vaak worden de regelementen gewoon rechtstreeks overgenomen van de officiele verzekering. Ik dacht dat meedoen sowieso altijd op eigen risico was en dat organisaties niet aansprakelijk kunnen worden gezegd, dus ik begrijp dat verzekeringsverhaal ook niet helemaal.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:50

Maar dat is niet bij allemaal Tessebes, en dat is het probleem.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:54

Sjonniej schreef:
Maar dat is niet bij allemaal Tessebes, en dat is het probleem.


Maar ik zou het wel een beetje kinderachtig vinden van de KNHS als ze echt hun best doen op het te laten verbieden. De amateurs die nog niet officieel willen starten, kunnen dan helemaal nergens meer terecht. Dan moeten ze gelijk de portemonnee van de KNHS gaan spekken, die KNHS is helaas ook niet achterlijk. Zij lopen natuurlijk ook geld mis met die "wilde" wedstrijden.

Indoormarathons mogen ze trouwens wat mij betreft wel gelijk verbieden. Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:07

De "wilde" marathon die bij ons georganiseerd wordt is ook altijd dik in orde. Niets op aan te merken. Goede controles, veel personeel, EHBO, de hele rattaplan.
Er komen veel marathonrijders van het vaste land, die ook voor de bond rijden. Die zijn altijd dik tevreden.
Ik denk dat die echte wilde wedstrijden van vroegah, die echt *wild* waren, nog maar bar-weinig voorkomen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:39

Klopt Jantina, de meeste wilde wedstrijden zijn veel beter geworden.
Maar ik ben de KNHS niet, laat die wilde wedstijden lekker, als ze nou eerst eens zouden uitzoeken wáarom mensen zo graag wilde wedstrijden rijden en waarom er zoveel zijn.

Maar Tessebes, steeds meer indoors worden ook aangemeld bij de knhs, onze vereniging doet 3 iedere winter 3 indoors organiseren, allemaal aangemeld bij de KNHS met officieele juryleden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:40

Sjonniej schreef:
Maar Tessebes, steeds meer indoors worden ook aangemeld bij de knhs, onze vereniging doet iedere winter 3 indoors organiseren, allemaal aangemeld bij de KNHS met officieele juryleden.


En daarvoor moet je dan wel winstpunten in de dressuur hebben gereden, neem ik aan?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:11

Nee, mennen word nauwelijks over nagedacht. Was het maar zo een feest!
Voor samengesteld hebben ze nu wel als je meer dan 80 strafpunten in je dressuur hebt krijg je geen winstpunten meer, maar ze kunnen beter zeggen dat je dan geen marathon meer mag rijden.

Mennen is er veel minder geregeld als ohz. Alhoewel ik dat eene winstpuntje die je in de dresuur nodig hebt voor het springen ook wel aan de onzinnige kant.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:25

Dat puntje voor het springen valt in principe onder dezelfde noemer alsdat je een winstpunt nodig zou hebben in de dressuur voor het hindernissengedeelte.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:52

Ja, maar dat eene puntje maakt ook geen sodemieter uit denk ik. Als je een jury hebt die je paard mooi vind heb je je puntje en kun je gaan springen. Maar ach...
We moeten het er maar mee doen, klasse 2 samengesteld of klasse L dressuur zou niet een verkeerd begin zijn voordat je mag gaan crossen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 21:49

Oke, ik ben geloof ik inmiddels weer een beetje wijzer! Haha!

Ik heb een menstartkaart bij de KNHS (alleen nog weinig gebruik van gemaakt... Bloos ) voor dressuur en vaardigheid. Moet ik een andere startkaart hebben voor de sgw's of alleen andere coupons?

En waar vind ik waar die 'wilde wedstrijden' georganiseerd worden?

Adviseren de ervaren menners hier om eerst een poosje dressuur te starten en dan pas SGW te gaan rijden, of eerst wat wilde wedstrijden te rijden misschien, of kun je gelijk SGW gaan starten?

Ik zou graag willen weten welk traject ik het beste kan gaan volgen tegen die tijd, zodat mijn paard en ik goed voorbereid zijn...
(mijn groom, mijn paard en ik zijn alle drie onbekend met deze wedstrijden...)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers