Lijst Fortuyn 27 zetels ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Lijst Fortuyn 27 zetels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 00:06

Vandaag hoorde ik dat in de peilingen Fortuyn al op 27 zetels staat en dus virtueel groter dan de VVD.

Ik heb veel mensen al veel horen roepen over deze man in de diverse media, maar meestal is de kritiek toch gebaseerd op napraterij en onwetendheid.

Soms worden hem onwaarheden toegedicht waarop hij door anderen weer wordt aangevallen. Overigens weet hij dit meestal meesterlijk te pareren.
Feitelijk heeft de man een superprestatie neergezet na zijn vertrek bij LN. Een partij oprichten in een dergelijk korte tijd is een prestatie op zich. Ik volg de man al wat langer en zijn ideeën zijn echt niet van gisteren.

Bovendien is hij erg intelligent en heeft al diverse boeken met politieke ideeën op zijn naam staan.
Er zou geen programma zijn ? Ja gek he, het stond alleen nog niet als zodanig op papier, maar iemand die hem gevolgd heeft kon hier wel degelijk meer van weten.
Nu is dan het boek uit dat als zodanig moet fungeren.

Wat ik er allemaal van moet denken weet ik niet, maar feit is dat zich iets afspeelt dat zijn weerga niet kent.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Lijst Fortuyn 27 zetels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 00:15

lageveld schreef:
Wat ik er allemaal van moet denken weet ik niet, maar feit is dat zich iets afspeelt dat zijn weerga niet kent.


Helemaal mee eens.

Ik hoop dat Pim in de korte tijd in de raad in Rdam door de mand zal vallen. Zo hoorde ik vanavond op het nieuws dat er wat hem betreft geen extra geld voor het onderwijs komt en al helemaal niet voor de zorg?!

In wat voor staat leven we straks als Pimmie 'aan de macht' komt?

Voorlopig is een coalitie pas te vormen met min. de helft van de zetels, dus zal hij toch coalitie partners moeten vinden. PvdA, D66 en GroenLinks hebben al aangegeven niet in een evt. coalitie te willen.
Blijven VVD en CDA over, maar ik betwijfel of het CDA in een coalitie met Pim zal stappen.....

Over het algemeen zijn de resterende partijen niet van zo'n grote omvang dat ze mee kunnen praten bij het vormen van een nieuwe coalitie.

Feit blijft wel dat er een boel moet veranderen in NL, maar of Pim daar de oplossing voor is?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 00:17

Boek Pim al uitverkocht he? Tja we zullen zien hoe en wat er gebeurd en wat er zal geschieden...

Anoniem

Re: Lijst Fortuyn 27 zetels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 00:54

lageveld schreef:
Vandaag hoorde ik dat in de peilingen Fortuyn al op 27 zetels staat en dus virtueel groter dan de VVD.

Het is maar een peiling, geen verkiezingsuitslag.

Citaat:
Ik heb veel mensen al veel horen roepen over deze man in de diverse media, maar meestal is de kritiek toch gebaseerd op napraterij en onwetendheid.

Dat heb je denk ik mis. Maar, wat weten wij (en de mensen-met-meningen-in-de-media) niet en jij wel over deze Pim?

Citaat:
Soms worden hem onwaarheden toegedicht waarop hij door anderen weer wordt aangevallen. Overigens weet hij dit meestal meesterlijk te pareren.

Welke onwaarheden worden over hem verteld en welke onwaarheden vertelt Pim zelf? Wat je ook beweert, die twee dingen moet je wel uit elkaar houden (tip).

Citaat:
Bovendien is hij erg intelligent en heeft al diverse boeken met politieke ideeën op zijn naam staan.

Pim mag dan intelligent zijn, geniaal wellicht, maar wat hij uitdraagt deugt niet. Niet omdat het dom zou zijn wat hij zegt, maar omdat domme mensen hem geloven.

Citaat:
Er zou geen programma zijn ? Ja gek he, het stond alleen nog niet als zodanig op papier, maar iemand die hem gevolgd heeft kon hier wel degelijk meer van weten.

Partijprogramma's horen nu eenmaal op papier te staan, kiezers kunnen niet in iemand's hoofd kijken. Als je je wilt verdiepen in het gedachtengoed achter een partij, dan moet dat wel bereikbaar zijn.

Citaat:
Nu is dan het boek uit dat als zodanig moet fungeren.

'Als zodanig moet fungeren' is mij niet overtuigend genoeg.

Citaat:
Wat ik er allemaal van moet denken weet ik niet, maar feit is dat zich iets afspeelt dat zijn weerga niet kent.

Klopt, laten we hopen dat het gauw afgelopen is met hem in de politiek.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: Lijst Fortuyn 27 zetels ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 02:43

Buitenzorg"]
Zo hoorde ik vanavond op het nieuws dat er wat hem betreft geen extra geld voor het onderwijs komt en al helemaal niet voor de zorg?
[/quote]
Dat het daar niet pluis is staat buiten kijf. Hij beweert dat dat niet aan onvoldoende geld ligt, maar dat het geld verkeerd besteed wordt. Ik vind dit niet zijn slechtste punt overigens.

[quote="Buitenzorg schreef:
In wat voor staat leven we straks als Pimmie 'aan de macht' komt?

Ik heb geen idee, maar dat is juist mijn vraag, zonder meteen een oordeel te geven.

Overigens moest ik mijn eerste bericht abrubt afbreken omdat er twee hengsten bij wat merries waren ingebroken Knipoog

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 03:32

Lovely, hoe doe je dat met die quote's precies .. ik kom er niet helemaal uit Knipoog (PB ?)

Voor de goede orde .. ik stem al sinds mijn 18e jaar VVD. Overigens betekent dit niet dat ik het met alles in die partij eens ben, maar het benadert gewoon het dichtst mijn gedachtengoed.

Overigens.. wat ik tussendoor net op 2 vandaag weer zag bevestigt mijn standpunten. Het barst weer van de ongemotiveerde kritiek en motiveringen waar het spreekwoord "de pot verwijt de ketel" wel erg op van toepassing is.

Bertus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:36

Lovely, je verwart geloven met mee eens zijn. Ik weet niet of mensen uberhaupt nog geloven in iemand in de politiek. Pim krijgt van degenen die op hem stemmen alleen maar een kans om het eens anders te doen, om zowiezo IETS TE DOEN, wat paars al die tijd geweigerd heeft. Ik denk ook dat in Den Haag met Pim samengewerkt zal moeten worden, anders verloochen zij de democratie, en dus hetgeen wat veel nederlanders willen. Tot nu toe hebben ze niet naar nederlanders geluisterd en hun kop in het zand gestoken en precies gedaan wat ze zelf wilden. En dat is nu juist ook de oorzaak dat mensen op Pim Fortuyn gaan stemmen. Ik ben sterk geneigd nu te denken "eigen schuld dikke bult", vooral in de richting van Melkert! Want als er nu iemand goed is om dingen te weigeren in te zien...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Lijst Fortuyn 27 zetels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:02

lageveld"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Zo hoorde ik vanavond op het nieuws dat er wat hem betreft geen extra geld voor het onderwijs komt en al helemaal niet voor de zorg?

Dat het daar niet pluis is staat buiten kijf. Hij beweert dat dat niet aan onvoldoende geld ligt, maar dat het geld verkeerd besteed wordt. Ik vind dit niet zijn slechtste punt overigens.
[/quote]

Ik heb de kale man op televisie horen zeggen dat hij het zakelik gezien onzin vind om meer geld te pompen in iets dat niet functioneert. Hij maakte de vergeliking met het bedrijfsleven; bedrijven reorganiseren eerst en gaan daarna investeren in de nieuwe gezondere opzet.

Ik vind dat inderdaad een erg sterk punt. Het lijkt wel alsof de wachtlijsten in ziekenhuizen ed kunstmatig lang gehouden worden om zo extra geld te kunnen krijgen voor het oplossen juist daarvan.
en gister nog op de radio; de politie wil meer geld, want dan hebben ze meer tijd om agenten de proces verbalen te laten opvolgen en eventueel oplossen....volgens mij rijden er al genoeg politiemensen op de nederlandse wegen om ons 'potentiele criminelen' te voorzien van een bekeuring. Laat die mensen maar eens werkelijk misdaad bestrijden, in plaats van 'extra wegenbelasting' te innen. zo wordt de overheid een rad voor ogen gedraaid om extra geld te ontfrutselen.....
Daar moet inderdaad wat aan gedaan worden; we moeten eens leren roeien met de riemen die we hebben, in plaats van continu te zeuren over geldtekort!
Wat dat aangaat valt er weldegelijk wat te zeggen voor de standpunten van Fortuyn. Ik kan me echter nog steeds niet verenigen met zijn rascistische standpunten.....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:08

Toch moet ik zeggen dat ik hoop dat we hem straks niet aan kunnen laten sluiten bij de lijst van enge mannetjes met rare politieke ideeen die een boek hebben geschreven....

Boos!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:12

Waar Melkert gister in schitterde was in 10 lastige vragen met een vreselijk irritante interviewster, maar hij liet zich niet op de kast jagen. Hij hoopt op een debat tussen Pim en hem, en ik hoop met hem mee!!! Want Pimmetje mag beter bekken (voor mij niet maar a la), op inhoud wil ik nog wel eens zien wat hij te melden heeft. Niets denk ik, hij zal wel weer gaan schreeuwen ipv argumenteren.

Of zoals Melkert het zo mooi verwoordde: "Pim Fortuyn leidt zijn kiezers een doodlopende weg in." Dat denk ik ook.

En wat dat napraten betreft: dat doet het merendeel van de bevolking, ongeacht op welke partij ze stemmen. We zijn nou eenmaal kuddedieren he?!! Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:22

Melkert moet niets zeggen van een ander. Daarvoro had hij afgelopen jaren eerst maar eens zelf moeten presteren maar hij heeft geen reet uitgevoerd.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:31

Niet mee eens. Kijk alleen maar eens naar werkloosheid! Die is drastisch teruggelopen! He, hoe kan dat nou met al die extra buitenlandse arbeidskrachten binnen de grenzen? Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:35

er is gewoon heel veel vraag, ik denk niet dat dit een verdienste is van melkert of van paars. Ze hebben verrekte veel geluk gehad dat ze regeerden in een periode dat het economische een bloeitijd was. En ups en downs zijn er altijd, en die heb je niet in de hand, die gaan namelijk over de hele wereld.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:05

Ik denk zelf inzake 2x kabinet paars dat zij vooral de vruchten hebben mogen plukken van het kabinet CDA/VVD...die zaaiden het zaadje ter bestrijding van de wekloosheid....het eerste kabinet paars heeft riant daarvan kunnen oogsten...

maar dat zij de [naam verwijderd] niet in stand heeft kunnen houden bewijst het tweede kabinet paars wel....de afgelopen 2 a 3 jaar gaat onze economie niet meer zo florisant, niet zoals een paar jaar eerder...
tuurlijk, hoogconjuctuur heeft weldegelijk wat bijgedragen, maar dat is de mazzel van paars, niet de vrucht van haar inspanning.

Paars stond voor onverschillig gedogen en besluitloosheid...dat krijg je in een organisatie waar de doelen van de deelgroepen zo uiteen liggen, dan maakt de organisatie pas op de plaats, gaat het schip geen kant meer op.
En stilstand is achteruitgang....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:11

Ach, je moet maar zo denken, ALS Pim daadwerkelijk veel stemmen binnenhaalt zal hij in een coalitie MOETEN. Gezien het vele geschreeuw maar weinig wol van het enge kale mannetje, zal die coalitie snel weer uit elkaar vallen en mogen we in 2003 waarschijnlijk weer naar de stembus. Het is wel te hopen dat het domme volk dat hem een stem in 2002 gegeven heeft in 2003 wakker geworden is.......daar zit ik wel over in, want eigenlijk zijn wij Nederlanders toch ook gewoon een stom klootjesvolk als we ons laten inpakken door een publiciteitsgeile kale creep, die eigenlijk niks te melden heeft. Overigens, wel een commerciele stunt om te zeggen dat je boek je programma is, hoppa de kas van meneer Fortuijn is weer goed aangevuld, het zal hem verder worst wezen of hij gekozen wordt of niet. Of eigenlijk liever niet natuurlijk, want dan moet je ook daadwerkelijk inhoudelijk worden en SAMENwerken en nog erger iets doen! Haha!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:45

Ik heb net de krant van gister gelezen en ben erg geschrokken van een aantal punten de pimmetje wil gaan invoeren!
hij heeft bijvoorbeeld gezegd dat mensen die arbeidsongeschikt raken waarbij de oorzaak niet op het werk ligt geen WAO krijgen maar zich maar moeten redden met de bijstand! persoonlijk vind ik dit dus te ziek voor woorden. Ik bedoel als er iemand kanker krijgt op zijn 50e en hij heeft zijn hele leven keihard gewerkt dan heeft hij pech en moet hij maar gaan leven van de bijstand? Lips are sealed Verward
Nou Pimmetje krijgt mijn stem echt niet!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:57

Nou, mijn stem krijgt hij hoor!! Super joh 27 zetels! Het liefst Pim met de VVd regeren!! Ik geef hem groot gelijk!!

Ga eens in Utrecht lopen, het lijkt net of je in het buitenland loopt, je zou bijna je paspoort meenemen. Je hoort daar geen woord Nederlands meer!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:16

Ik vind Pim een verrijking van de politiek en dat meen ik echt! Verrijking is misschien wel een groot woord, aangezien onze politiek 1 slappe hap is, maar daarom is juist goed dat er zulke mensen als Pim in beeld komen. Hij heeft voor nogal wat consternatie gezorgd, maar ik denk dat het de politiek alleen maar ten goede komt. Ik ben het lang niet met al zijn uitspraken eens, maar er zitten best goede dingen tussen. Pim zegt ternminste duidelijk wat hij vindt, trekt z'n scheur open en zegt wat hij denkt, of het dan wel of niet zinvol is laat ik daarbuiten. Wat ik nu zie is een stelletje duffe banketstaaf's die een arsenaal van woorden uit hun klep blazen, maar wat zeggen ze nu eigenlijk? Inderdaad niets. Onze maatschappij moet nodig veranderen, zo'n iemand als Pim geeft anderen hopelijk stof tot nadenken.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:35

Suzanne F. schreef:
Nou, mijn stem krijgt hij hoor!! Super joh 27 zetels! Het liefst Pim met de VVd regeren!! Ik geef hem groot gelijk!!

Ga eens in Utrecht lopen, het lijkt net of je in het buitenland loopt, je zou bijna je paspoort meenemen. Je hoort daar geen woord Nederlands meer!


UTRECHT?
Kind je moet eens 3 jaar in Rotterdam gaan wonen. Ik voelde me daar gewoon buitenlander in mijn eigen stad/land. Stap een willekeurige metro of tram binnen en van de 100 mensen zijn er hooguit 5 die blank zijn en van de overige hooguit 10 die verstaanbaar nederlands spreken.

En ik weet wat het is om "allochtoon" te zijn, heb enkele maanden in het buitenland gewoond, maar deed daar wel erg hard mijn best op de taal te leren om me in de taal van dat land verstaan baar te maken zodat de lokale bevolking geen moeite hoefde te doen om mij te verstaan. Niet meer dan sociaal lijkt mij.

Viv[/b]

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:45

Mirte schreef:
Ik vind Pim een verrijking van de politiek en dat meen ik echt! Verrijking is misschien wel een groot woord, aangezien onze politiek 1 slappe hap is, maar daarom is juist goed dat er zulke mensen als Pim in beeld komen. Hij heeft voor nogal wat consternatie gezorgd, maar ik denk dat het de politiek alleen maar ten goede komt. Ik ben het lang niet met al zijn uitspraken eens, maar er zitten best goede dingen tussen. Pim zegt ternminste duidelijk wat hij vindt, trekt z'n scheur open en zegt wat hij denkt, of het dan wel of niet zinvol is laat ik daarbuiten. Wat ik nu zie is een stelletje duffe banketstaaf's die een arsenaal van woorden uit hun klep blazen, maar wat zeggen ze nu eigenlijk? Inderdaad niets. Onze maatschappij moet nodig veranderen, zo'n iemand als Pim geeft anderen hopelijk stof tot nadenken.


Mooi gesproken!

Wat ik zo gek vindt, je hoort IEDEREEN over PF, maar hoor je iemand (of heb je ooit iemand gehoord) over de geldverspillende troela NETELENBOS? Die miljarden over de balk smijt voor nutteloze half afgemaakte ideeën? Het zijn wel ONZE miljarden mensen! Onze zuure belastingcenten. Snap nog steeds niet waarom ze een vrouw op die post zetten, zet daar een vent met verstand van zaken die weet wat er in die wereld van verkeer speelt.
En hoor je mensen die op PF stemmen negatief praten over andere partijen/kiezers? Nope!
Laat iedereen stemmen wattie wil, PF, VVD, PVDA enz enz. Laat je medekiezer in zijn waarde, dat zou je andersom ook willen. Als je het niet eens bent met de politieke standpunten van een partij, nou dan stem je daar gewoon niet op. Simpel toch?

Dat lijst Fortuin nu al in de peilingen op 27 zetels staat (and still growing) zegt denk ik al genoeg. Dat betekend dat er toch iets goed mis is in NL en dat daar danig wat aan moet gebeuren.

Viv

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 14:46

Tja....om eerlijk te zijn....het is de enige die de durft te zeggen wat de meeste mensen in NL willen, maar hoe wou hij al die dingen aan gaan pakken???
Het zal mij benieuwen....ik kijk smalend toe als hij op zijn bek gaat Haha! . Nee, een realist is het absoluut niet. De grensen dicht??? Voor een gedeelte heeft hij gelijk, al die economische vluchtelingen hoeven van mij ook niet meer te komen, maar politieke vluchtelingen, oorlogsslachtoffers mogen van mij best tijdelijk (maar wat is tijdelijk?) hier komen wonen. Zelf zouden we ook dolgraag kunnen vluchten, maar wij wonen in het rijke westen, dus overkomt het ons niet zo heel snel meer. (denken we).
Tja....Pim mag van mij best in de kamer....de politiek is toch al niks meer....kijk nou naar Balkenende.... Misselijk Lips are sealed aan die vent erger ik me kapot.

Nee....een kabinet met VVD, maar zonder CDA (altijd al een Misselijk partij gevonden) lijkt me wel wat...enne Pimmetje??? hij valt wel door de mand, mijn stem heeft hij absoluut niet!!!


Mirjam

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:19

Vers van de pers:

Pim Fortuyn is door de actiegroep T.A.A.R.T. bekogeld door drie smakelijke slagroomtaarten alvorens de presentatie van zijn nieuwste boek...
Waarin overigens nog steeds geen doorberekening kwa financieel in de bijlage te vinden is met betrekking tot zijn plannen tot hervorming....

Reken er maar op dat hij door deze actie nog een zetel wint! Vanavond in het nieuws!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:45

Aan een politieke discussie waag ik me niet, maar dit wil ik graag even kwijt: Wanneer het in een land niet gaat zoals de inwoners het willen, en er staat iemand op die zegt dat ie het gaat aanpakken, brengt dat een soort massa-beweging op gang. Niet Pim vind ik eng, maar de mensenmassa die hem (kennelijk zonder nadenken) klakkeloos achterna loopt. Ik wil hem niet schaamteloos vergelijken met eerdere dictators, maar even ter vergelijking: Hitler beloofde de Duiters ook werk en allemaal een auto voor de deur op een moment dat de Duitse economie een dieptepunt had bereikt. Hij zou die Joden er wel eens uitgooien, die hun werk inpikten en het geld verdienden dat aan de Duitsers toekwam. En het Duitse volk vond het geweldig... en zo kon hij aan de macht komen. En als ik tegenwoordig die beelden in de Algerijnse straten zie, van die enorme groepen gillende Taliban-aanhangers, dan krijg ik echt kippenvel. Allemaal lopen ze als "Lemmings" (ken je ze nog? Haha! ) achter zo'n figuur aan. En DAT vind ik pas eng...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:00

Elles, er is vast wel een tussenweg. Er zal best wel iets bestaan tussen gedogen en discriminatie. Ik vind niet dat als mensen zonder meer racist moeten worden genoemd of met Hitler moeten worden vergeleken als ze opkomen voor algemene belangen.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:45

susan schreef:
Ik heb net de krant van gister gelezen en ben erg geschrokken van een aantal punten de pimmetje wil gaan invoeren!
hij heeft bijvoorbeeld gezegd dat mensen die arbeidsongeschikt raken waarbij de oorzaak niet op het werk ligt geen WAO krijgen maar zich maar moeten redden met de bijstand! persoonlijk vind ik dit dus te ziek voor woorden. Ik bedoel als er iemand kanker krijgt op zijn 50e en hij heeft zijn hele leven keihard gewerkt dan heeft hij pech en moet hij maar gaan leven van de bijstand? Lips are sealed Verward
Nou Pimmetje krijgt mijn stem echt niet!

En wat vind je van al die ruiters die, laten we het hopen dat het niet te vaak gebeurd, door een vreselijk ongeluk met hun paard invalide raken ? Die mogen van pimmetje dan ook de bijstand in. Je weet wat dit kan betekenen voor het paard ? Weg paard dus ...