Bodyprotector?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 10:43

Of te wel: bp.

Sinds ik vorige week zo'n klap gemaakt heb vraag ik mij af of het nut heeft zo'n ding aan te schaffen.
Ten eerste: hoe rijdt het? Als het namelijk het tegenovergestelde van prettig zit denk ik niet dat ik m aan ga doen.
Ten tweede: hoe duur is een bp? Op zich zijn de kosten niet direct een probleem, maar er moet wel een prijs/kwaliteit verhouding in zitten natuurlijk.
Ten derde: Werkt het? Als ik een bp aantrek en er braaf mee rijd, voorkomt dat botbreuken etc? Volgens mijn vader werkt het alleen voor nierbeschadigingen. Ook niet geheel onbelangrijk, maar als dat het enige is en de prijs valt ook vies tegen, wat doe je dan? Bovendien zegt mijn vader (hij heeft er al eens uitgebreid naar geïnformeerd) dat het dus niet werkt voor schouderbreuken, nek, armen, benen etc. Dat begrijp ik. Mijn vraag is dus ook meer of het je rug echt goed beschermt.

Mijn vader is nogal een pessimist, zonde geld zegt hij dan. Je kunt beter een beetje voer kopen, of een goed zadel, of zitlessen nemen. Hij vindt dat als je zoveel geld uitgeeft aan een ding dat niet lekker zit (van mijn SGW-nichtje gehoord), en wat nauwelijks werkt (alleen je nieren) je gewoon niet helemaal spoort.

Iemand ervaringen? Meningen? Enge verhalen? Ik wil het graag weten, voordat ik een klauw met geld uitgeef aan iest wat of niet werkt, of niet gedragen wordt of noem maar op wil ik me toch wel een beetje oriënteren.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:51

Het kan wel degelijk een verschil tussen levend en dood betekenen.... Tijdje geleden was er een SGW. Jongen en meisje hadden erge haast. Jongen heeft geen bp aan gedaan en het meisje wel (die had dus minder tijd om los te rijden en zo) Allebei zijn ze gevallen (zo ongeveer op dezelfde manier: onder paard gekomen en zo) en het meisje leeft nog (had zo goed als nix) en de jongen is ter plekke overleden Verdrietig Ik weet niet waar voor je hem wil gebruiken, maar zo'n ding werkt dus wel goed! (ook als ie alleen je nieren zou beschermen heeft hij nog veel zin: nieren kapot jij dood....)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:06

Als bescherming voor je nieren heeft het geen nut: Nieren moeten beschermd worden door een niergordel. 9 van de 10 gevallen is een bodyprotector goed als je valt en je paard stapt per ongeluk op je. Je nieren lijden ervan als je valt, dus ze scheuren als het ware. Voor je nieren dien je dus een als extra bescherming een niergordel te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:11

Mijn broers doen aan motorcross en dragen daarbij ook een bp.
Maar voor botbrueken helpt het dus niet.
Allebei hebben ze al een gebroken been gehad.
Men oudste broer had zels een open beenbreuk en stak het bot er bij de schenen uit en dat terwijl daar ook nog eens extra stevige laarzen zitten.
Men jongere broer heeft 2 x zijn sleutel been gebroken. En volgens zeggen ging hij niet eens hard, dus niet harder dan een galoperend paard.

Het kan idd wel een bescherming bieden, zoals je vader zegt, voor inwendig letsel. Maar dat kan je ook kan krijgen door de harde klap (gescheurde lever oid) en dan red de bp je ook niet, want een smakkerd maak je gewoon.

zoals imker zegt een nier gordel dat dragen motorcrossers ook nog.
Maar ik heb die zooi ook eens aangehad voor de fun maar het zit voor geen meter.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 13:11

Dit is voor mij alleen een ontmoediging. Denk niet dat ik m aantrek, en als ik dat wel zou doen is dat nog geen garantie voor een goeie afloop. Ik heb nu dan wel superveel geluk gehad, en de volgend keer misschien niet. Maar dan heeft het iig zo moeten zijn.

Ik ga straks nog eens langs de ruitersportzaak (ergens de komende tijd) om er een te passen en om eens te kijken of zo'n ding echt schandelijk duur is.

Nog meer verhalen?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:46


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:40

Ik heb er altijd een aan tijdens m´n M.E diensten.
Als je bekogelt wordt met stenen helpt het echt Haha! Haha!
Met paardrijden heb ik het nog nooit geprobeerd.