wol of fleece?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

wol of fleece?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 11:33

Wat denken jullie? Ik heb een zweetdeken gevraagt als afscheidskado. Nu is de vraag wil ik wol of fleece.
Zelf heb ik al een fleece maar ik hoor altijd niets dan goeds over wol maar ik heb daar geen ervaring mee.

Graag jullie mening en ervaringen.

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:41

Ik heb zowel een wollen als een fleece zweetdeken, en ik ben over allebei dik tevreden. De wollen die ik heb is dikker dus die gebruik ik als het wat kouder is, en de fleece als het niet zo koud is. Maar ik heb geen voorkeur, ze zijn allebei perfect, en de ene is ook niet mooier dan de andere. Hier schiet je dus geen bal mee op Haha! sorry...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:47

Ik heb 2 dikke wollen zweetdekens met hals. Super gewoon! De hals kan je ook terugklappen, dat is ook erg makkelijk. Ze zijn wel duur, vooral als je een echte dikke wilt met hals, maar ze zijn het geld dubbel en dwars waard.

Ik heb ook nog een fleece-zweetdekentje, zonder hals. Die is erg dun en die gebruik ik alleen als het echt heel warm is. Bevalt ook wel goed, maar de wollen vind ik 1000 x beter en mooier. De wollen nemen het zweet beter op. Bij Fleece komt het zweet bovenop de deken te liggen, maar de deken wordt snel klam en koud. Niet echt fijn dus. Bij wol gebeurt dat niet.

Heel vroeger heb ik ook nog een dunne badstof zweetdeken gehad. Echt een geweldig ding was dat, met name erg geschikt bij warm weer. Helaas is ie kapot gegaan, en tegenwoordig zijn ze volgens mij niet meer te krijgen. (ik ben al jaren op zoek.... Verdrietig )

Maar ik ga dus voor wol!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:47

Ik zou voor wol gaan, die zullen wel duurder zijn dan de fleece, maar ik vind die fleece-dekentjes gewoon niks...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:53

Ik ga met sonja mee
ik heb ze ook allebei en vind ze allebei geweldig.
Met een wollen moet je wel ff kijken uit hoeveel % die uit wol bestaat.
Je hebt wel eens van die nep wollen dekens waar maar een beetje wol in zit en voor de rest synthetisch stof, en die zijn weer niet fijn.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 12:45

Al vast bedankt voor al het goede advies. Ik geef door dat ik graag een wollen deken wil hebben. Ik heb geen idee wat mijn binnenkort oudcolega's te besteden hebben maar als ze al gaan vragen wat wil je het liefst, fleece kan, maar wol kan ook dan zullen ze wel een goede deken kunnen kopen.

Groetjes Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 22:04

Ik heb beiden, net een fleece deken gekocht omdat mijn pony het snel te warm had onder de wollen deken. Dan ging hij er droog onder (na het rijden) en begon hij juist onder de deken na te zweten omdat die zo warm was... Met fleece hoop ik dat het iets meer ademt en hij er de laatste warmte onder kwijt kan op een droge manier...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 02:24

Fleece dekentje kan je gemakkelijker uitwassen, en is sneller droog dan wollen deken. Er is ook een dikkere kwaliteit fleece deken. De dikkere wollen dekens zijn wel weer warmer voor bijvoorbeeld ind e winter.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 02:28

Voor de koudere dagen heb ik wollen dekens, voor de warmere dagen gebruik ik dekentjes van joggingstof, de zogenaamde coolers.
Ik heb ergens op zolder nog een fleecedeken liggen, is toch wel 1 van mijn miskopen...

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:30

Ik heb dus als enige betere ervaringen met fleece dan met wol. Mijn paard kan verschrikkelijk nazweten en daar is een wollen deken helemaal niets voor.
Bij een fleece deken ligt het zweet er ook bovenop terwijl de onderkant droog blijft.

Voor nog warmere dagen heb ik ook een cooler van joggingstof.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 22:03

[quote="lisannehaffmans"]wol want wol begint met een W[/quote
Verward vaag

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 09:12

carola:

ze hebben nog wel badstof zweetdekens bij de divoza heb ik ze zien hangen 50 gulden geloof ik.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 12:38

Dank je Samantha! Nu móét ik wel naar Divoza natuurlijk! Alleen even wachten als mijn zielige portemonnaie er ook weer aan toe is, na mijn vele aankopen van de laatste tijd Haha! .

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 17:45

Even on topic ik heb nog een blauwe badstofdeken voor maat 185 geloof ik,past op mijn fjord en heeft ook op een paard van 163 gelegen

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-02 21:36

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb inmiddels mijn deken gekregen. Het is toch een fleece geworden op aanraden van de mevrouw van de winkel. Het waren allemaal leken die een deken moesten gaan kopen en deze deken was het beste volgens de winkelier.
Ik ben enorm verwent door mijn inmiddels oud collega´s. Het is een Eskadron deken geworden en ik heb nog 2 beeldjes voor mijn Pocket Dragon verzameling gekregen.

Adrienne

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:04

Nog ff een reaktie van mij Haha!

Ik heb t liefst fleece, want wol blijft zo superlang nat, en bij fleece gaat het zweet er bovenop liggen, en is het zo droog. Het is ook veel lichter. (en goedkoper Haha! )
Doe mij maar fleece!!!

Suc6 met je deken iig!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:43

Ik heb een wollen, geen ervaring met fleece, maar naar mijn idee ademt wol veel beter!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Em_, Sanet en 136 bezoekers