Vandaag heb ik m'n allereerste wedstrijd met Iwaldo!+UITSLAG

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Vandaag heb ik m'n allereerste wedstrijd met Iwaldo!+UITSLAG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 10:17

Jaja, na 4 jaar mag en kan ik met Iwaldootje starten. Eindelijk... Vanavond hebben we ons eerste dressuurwedstrijdje, B natuurlijk, en ik ben héeel benieuwd. Ik verwacht er niet veel van, we gaan gewoon lol hebben saampjes en qua punten zien we het vanzelf. Ben erg benieuwd hoe die dikke zich gaat gedragen... denkt ie te moeten jagen (vlechtjes in, op de wagen etc) en dan moet ie een dressuurproef lopen! Extreme duivel Hij zal wel heel erg hinniken en alles interessant vinden, Lovers volgens mensen op stal is de bak heel kijkerig en daar gaan veel paarden de mist in (maar mijn Wal is natuurlijk bom/kijkproof door de jachten (hope so)

Nou, we zullen zien. Vanavond om 6 uur, moet ik als eerste van de B starten, eerste keer van mijn carriere Haha!
Laatst bijgewerkt door Laura op 14-03-02 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:22

Heel veel succes dan vanavond! Zes uur zei je? Ik zal voor je duimen! Leuk hoor zo'n begin van je dressuurcarrière!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:44

Heel veel succes!
Ik zal voor je duimen!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:00

Zet hem op!!!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:09

JE KAN HET!!!!!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 12:30

ooooooooh spannend ik hoop dat ej niet zo zenuwachtig bent als ik was. Ik had al vaker onderling gestart maarja dat was voor het eerst in het eggie vreselijk vond ik het.
gelukkig kwam dorine met suporten Lovers daar wordt je wel rustig van.
succes en we willen snel verslag!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:19

Jaaa!! Succes hoor!! En denk er aan dat je plezier moet hebben he? Haha!
Ik mag zaterdag voor het eerst... Wel onderling, maar voor een officiele jury.
Ik ben benieuwd hoe het ging, maak je ook een fotootje?? (nieuwsgierig!!!)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Mijn eerste wedstrijd-verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 20:51

Nou pffff Lachen

Ik ben geweest en het ging lekker! Waldo was helemaal in de war... met zadel en al op de wagen? Verward In z'n eentje op de trailer? Verward Toen we daar aankwamen waren we als eerste en Wal stond te hinniken niet normaal Knipoog

Maargoed, buiten losgereden (hij liep met zn hoofd super hoog overal naar te kijken, maar na twee rondjes vond ie t niet interessant meer en ontspande ie zich...) toen de bak in. Nou, dat vond ie helemaal machtig. In z'n eentje in een vreemde rijbaan met vreemde mensen en een vreemde jury.... gelukkig mocht ik 4 rondjes rijden en kon ik hem daar even langs de hoeken rijden. Toen begon Cindy voor te lezen en zag je Waldo denken 'oh, maar dít ken ik wel!' En liep ie prima. Net zoals we het geoefend hadden. Natuurlijk waren er wat kleine foutjes, hij viel een keer in stap en een keer terug in draf, hij slingerde een beetje op de AC lijn en kwam tegen de hand bij het wegdraven. Wat ik wel goed vond gaan was mijn galop en middendraf.

De punten? Meer dan genoeg Haha! Ik had 152 punten. Dat voor de allereerste keer...! Ik was super tevreden. Als commentaar stond er vooral dat ik moest rijden met meer impuls (wist ik al, hoorde ik van Cindy en Janna die ook kwam kijken al) dus als ik dat de volgende keer doe moet het wel snor zitten. Verder was ik dik tevreden, alleen had ik twee 5en voor de middendraf die ik zelf wél super vond gaan (maar daar stond als commentaar bij dat ik versnelde ipv verruimde... Verward punt om op te oefenen dus)
Al met al een super dag en Waldo was ook onder de indruk volgens mij! Het is zo'n super lief poepie en ik heb al zin in de volgende keer starten. En vreemd genoeg was ik helemaal niet zenuwachtig, toen ik eenmaal erop zat voelde ik me top *LOL*

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:23

Netjes gedaan hoor Laura! Wanneer ga je weer?
Ik moet volgende week voor het eerst bij de paarden. bibber! Maarja, het moet er eens van komen hè.
Hoe zat je tov de rest van het 'veld', of heb je dat niet gezien?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 21:36

Niet zo veel gehoord. Er was een dame die ook voor het eerst startte en die had 146, en een man die in het verleden M had gereden maar nu B moest starten had 162. Ik meen dat dat tot dan toe het hoogste was...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 21:46

goezooooo GEFELICITEERD Kusje Kusje Kusje

xxxies Linda

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 09:07

Wat goed!!!!
Wenga en ik hadden vorige week ook onze 1e wedstrijd en we hebben het wat slechter gedaan dan jullie: 136 punten.....
Maar gefeliciteerd en de volgende keer een winstpunt!

Groetjes Marije

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:18

Knap hoor! gefeliciteerd! Ben benieuwd eigelijk hoe je je paard kan verruimen ipv versnellen....en het nog laten werken ook.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:24

Prima, je moet wel goed lezen, hoor! Haha! Er staat dat hij versnelde, ipv van verruimde.

Dat snap ik zelfs nog wel..... Slapen

Toos paardloos

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 10:59

Ik heb het ook goed gelezen Scheve mond

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 11:12

jaja Verward

Toos paardloos

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 11:35

Hee gefeliciteerd, wat super! Haha! Go Laura, Go!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:04

goed hoor van je! Ik ga ook in april voor het eerst starten maar ik ga heeel erg zenuwachtig worden en alles gaat fout denk ik! Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 19:17

Prima schreef:
Knap hoor! gefeliciteerd! Ben benieuwd eigelijk hoe je je paard kan verruimen ipv versnellen....en het nog laten werken ook.


das ook vrij ingewikkeld Knipoog als je paard niet wil (like grass)

ik snap niet wat er raar is aan die vraag imker? heeft toch niks met lezen te maken ?

maar goed, knap hoor Laura en Waldi!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 20:04

Nou, super gedaan voor de 1e keer! Echt braaf zeg! Ga zo door!! De volgende keer is het vast een winspunt!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-02 22:14

Wauw gefeliciteerd hoor!
Voor de eerste keer is dit geweldig.
De volgende keer lukt het je vast om boven de 160 te komen... Knipoog
Ik zal duimen, mijn duimen schijnen geluk te brengen! *LOL*

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:51

[quote][/quote]

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:57

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt super, en goed van je dat je niet zoveel van je punten aantrekt zolang je zelf tevreden bent!

Prima schreef:
Knap hoor! gefeliciteerd! Ben benieuwd eigelijk hoe je je paard kan verruimen ipv versnellen....en het nog laten werken ook.

Mijn antwoord hierop is dat je paard alleen kan verruimen als de achterhand goed ondertreedt, dat dat gebeurt alleen als je je paard goed over de rug rijdt, je ontzettend veel met je benen rijdt en voor goed opvangt. Niet aan de teugels trekken, met de zit!
Als je paard goed ondertreedt gaat hij zitten en kan hij zijn voorbenen goed strekken, dan moet je nog zorgen dat zijn kop (sorry, hoofd) er goed gedragen opstaat. Dan rijd je een correcte middendraf.

Enne, voor iedereen: heel veel succes met wedstrijden en vooral, het allerbelangrijkste, veeeeeeeeeeeeeeeeel plezier!!!!!!!!!!
En als het een keer niet lukt, volgende keer beter!
Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirrietje, Mark0919, mirriejj, Monique1963, rozebadeend, xdesix en 36 bezoekers