hoe groot is een medium boom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

hoe groot is een medium boom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:01

Ik moet me zadel verkopen en ze vragen dus hoe groot de boom is van mijn zadel. Haar paard heeft een medium boom dus die zal wel passen. De boom van mijn zadel is volgens mij 13 cm.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:20

Meten is moeilijk, maar ik kocht laatst een zadel van iemand die er heel ver mee moest komen. Om al een beetje een idee te hebben, heb ik vergeleken met mijn andere zadel dat nog niet opgehaald was. We hadden onder andere de lengte binnen het leer en erbuiten gemeten thv de voortuigoogjes, de breedte tussen de kussens voor en achteraan, zo'n dingen.

Ik weet niet wat voor zadel je hebt, maar bij sommigen staat het in het flapje leer op de singelstoten onder het zweetblad. Als je daar wat kan vinden, kan ik je misschien ook verder helpen.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:37

Meten is idd moeilijk. Per merk verschillende de maten enorm! Medium is een veelgebruikte term die eigenlijk nergens op slaat! Behalve dan dat je de breedte van de kamer (brug) zou moeten weten, moet je ook je zitmaat, de diepte en de lengte van de zweetbladen weten... zo krijg je een groot aantal maten op een rijtje, waardoor je redelijk kunt weten of een zadel gaat passen. Uiteindelijk is het belangrijk om in het echt te kijken of het zadel stabiel ligt.