waar doen jullie inkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

waar doen jullie inkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 09:37

ik vroeg me af waar jullie meestal spulletjes voor je paard halen (western).

groetjes klaas


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:50

Tja, op een zeer logische plaats Knipoog
( en natuurlijk ebay niet vergeten Haha! )

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:53

Ik noem geen namen toch? En ebay is toch een vrij algemeen iets. Daar kom je soms écht super spullen tegen voor een leuke prijs Lachen
Overigens ben ik wel een echte internet koper, écht naar een winkel gaan doe ik niet vaak meer. Bovendien vind ik het wel lui en makkelijk om via internet te bestellen. Wel ga ik voor kleding naar de ruitersportzaak, dat pas ik toch graag even.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:32

thuis Haha! Cool Bloos!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:34

klaas weet waar de inkopen gedaan worden,maar wilde het nog eens bevestigd zien.niet waar klaas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:35

Ik ben een beetje zoekend op het moment. Eerst hadden we Steco in Amsterdam, maar die is er al een tijdje niet meer. Vervolgens zijn we verhuisd naar het Oosten van het land en kwamen we bij Horseman Outfitter terecht, maar dat bevalt me niet.

De laatste aankopen zijn gedaan bij het winkeltje van Cornelie (die heeft met een standje op een gezamenlijke training bij ons gestaan, was heel leuk Tong uitsteken ) en bij Eveline van Eurohorse afgelopen weekeinde.

Dick kwam er van de week achter dat Joe's Western hier in Hengelo zit, dus misschien moeten we daar maar eens gaan kijken Verward

Ik heb nieuwe 3 in 1 beschermers nodig voor Faiz en een showdekje.... Tong uitsteken

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 10:45

westernworld schreef:
klaas weet waar de inkopen gedaan worden,maar wilde het nog eens bevestigd zien.niet waar klaas?

niet waar. Hoe kan ik weten waar de inkopen gedaan worden? Verward

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:52

Ik had ook begrepen dat we hier geen namen mochten noemen. Ik zie wel of het verwijderd word. Het dichte bij mij in de buurt zit Arthurs Westernstore, dus daar haal ik mijn spullen meestal.
Ook op markplaats en hier op bokt koop en verkoop ik wel wat spullen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:04

En kopen jullie liever via internet of in het echie? Ik moet zeggen dat sinds internet is gekomen ik steeds meer dingen via internet doe. Niet alleen spullen kopen maar ook andere dingen. Ik vind het allemaal wel erg makkelijk eigenlijk.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:08

Ik koop hoofdzakelijk via internet (Ebay en Just Western) maar dan weet ik wat ik koop. In verband met leerkwaliteiten koop ik alleen als ik het zeker weet dat het goed zit.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:17

Ik koop overal waar ze de spullen hebben die ik zoek voor een prijs die ik acceptabel vind. Gezien het laatste komt dat dus meestal neer op Ebay, maar ook wel bij bekende winkels.

Namen noemen is op zich geen probleem, maar het is niet de bedoeling dat dit een lofzang gaat worden voor een bepaalde winkel.

Ik denk dat mensen meestal in hun eigen regio zullen kopen of op wedstrijden bij standjes. Via internetwinkels is een goed alternatief als je de kwaliteit goed kunt inschatten, natuurlijk komt er nog wel verzendkosten bij.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:27

In eerste instantie had ik dit topic al op slot gezegd. Dit soort topics heeft de neiging snel een vergaarbak van reclame voor de eigen winkel of de winkel van een 'vriendje' te worden. Dat is dus niet de bedoeling Lachen

Ik koop mijn spullen overal en nergens. Ik kijk naar prijs, kwaliteit en beschikbaarheid. Zo zoek ik bijvoorbeeld een zo exact mogelijke replica voor mijn donkerbruine leren gevlochten Romal en die is niet meer te koop (gelukkig houdt SM e-bay voor mij in de gaten Lachen ).

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:53

Ik koop de duurdere dingen (zoals hoofdstellen en zadels (om ff in extreem te gaan)) liever in een gewone winkel dan op internet. Ik ben er zelf nog nooit mee genept, maar ik hoor zoveel verhalen van mensen die geld over hebben gemaakt naar de internetpersoon in kwestie en dan hun spullen nooit hebben ontvangen. De opgegeven naam blijkt later dan niet te bestaan. Dag geld. Kleine dingen, zoals peesbeschermers en halsters ed. koop ik wel via internet, dat maakt me niet zoveel uit, maar als het boven de pakweg 40 euro komt, wil ik het liever zelf gaan halen.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:59

M'n laatste 2 broeken waren bij Sheplers, maar toen was ik op vakantie in de states dus Knipoog die winkel is wel een aanrader als je ooit toevallig in de buurt bent, echt een soort v&d maar dan volledig met westernkleding (geen zadels etc, dus wel alleen kleding).
Hiervoor kocht ik mn broeken bij een soort van outlet hier in de buurt, scheelde me 30 euro per broek, en de overige spullen voor mn paard bij gewone paardenwinkels (borstels/dekens etc) en de meeste van mn andere dingen komen bij arthur of een klein winkeltje vlak bij den haag vandaan (geen idee waar precies, zit wel op een westernstal).

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:08

Ik ga eigenlijk altijd naar Arthur als ik iets nodig heb voor mijn paard. Ik kocht voorheen ook redelijk wat via eBay en internetshops, maar dat is alleen handig met bepaalde artikelen. Ik heb namelijk drie keer een showhalster uit Amerika over laten komen in twee keer een yearlingmaat (waren veel te groot) en daarom één keer ook een weanlingmaat, die weer veel te klein was. Bij showhalsters e.d. is het dus toch verstandiger om ze in Nederland te kopen, zodat je terug naar de winkel kunt als het halster niet blijkt te passen. Ook al is het soms wat duurder in Nederland dan wanneer je iets via eBay bijvoorbeeld bestelt
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 12-08-04 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 12:08

Broeken (en laarzen en hemden) bestellen we bij sheplers, scheelt ondanks de verzendkosten etc nog erg veel, afhankelijk van welk type broek je wilt. Voor de rest kopen we sowieso graag en veel via internet (ebay Cool ), of bij standjes van bokkers Haha!

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:24

Ik koop wel eens wat in Den Haag, ook wel eens wat bij een standje op een wedstrijd, tegenwoordig ook via het internet, oa een BMzadel, bit een pad.
Tegenwoordig koop ik niet zo heel veel meer, aangezien ik alles al heb, alleen voor kleding of een leuk boek wil ik nog wel eens de knip trekken
Ik heb nu bij Rods in Amerika voor het eerst kleding besteld, die krijg ik deze week nog binnen, omgerekend kost een blouse 28,-Euro en dat is met verzendkosten, valt mee, vind ik!
Groetjes,
Liesbeth

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:28

Was inderdaad verbaasd dit topic weer open te vinden omdat de eerste reactie niet geplaatst kon worden omdat hij al op slot was.

Ik heb het geluk redelijk veel te hebben, dus ik hoef weinig meer. Hoofdstellen koop ik bij locaties waar ik ze persoonlijk kan bekijken, dus wedstrijden of beurzen of in de winkel (western import company, D-star in Zaandijk, Arthur's). Zadel zou ik sowieso persoonlijk laten passen door iemand die er verstand van heeft. Voor de rest heb ik al veel spullen, dus ik hoef niet meer zoveel. Binnenkort Americana, maar ook daar ben ik niet van plan veel uit te geven Lips are sealed
En zoals met alles: ik ben op dit moment aan het miniseren, en dat gaat goed. Nu maar hopen dat mijn tweejarige niet zo'n afwijkende dekenmaat nodig heeft, dan kan ze wat dekens van moeders op straks.

Je suis Charlie.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:49

GEEN namen noemen jongens! Dat vinden SM en Anya niet zo leuk!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:54

Je vraagt waar wij dingen kopen maar zonder namen? wil je hints ofzo? de winkel op die en die straat om het hoekje, begint met de letter T... lekker handig ook...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:55

Nou, ik denk dat dat wel meevalt. Het zal eerder de manier zijn waarop die namen genoemd worden.
Ik ben ook alles aan het minimaliseren door dingen die ik een jaar niet gebruikt heb te verkopen. Maar ik ben er inmiddels achter dat dat ook niet altijd handig is Haha! ( blijkt later nogal eens dat ik het stiekem wél weer nodig had ) Zeker nu ik er een paardje bij heb bewaar ik weer van alles. En mijn interesse is aan het veranderen Lachen Nu ik al genoeg hoofdstellen, dekens, borstels heb etc ben ik mij aan het storten op de setjes. Compleet met kleding Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:58

Setjes? In de westernsport? En ik was nou net zo blij dat we daar niet aan hoefden *LOL* (snap ze ook niet echt, maar dat zal wel aan mij liggen)

Je suis Charlie.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:00

Het lijkt me opzich wel leuk, maar zo extreem duur... ik zie mezelf al met 5 paar beschermers van 90 euro per paar en 5 pads van 150 euro per stuk... nee laten we dat maar even niet doen Tong uitsteken

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:03

Bandages voldoen ook prima Haha! , verschillende kleuren pads erbij, kleren moet je toch hebben dus dan ook maar bijpassend Haha!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:07

Ik denk dat als ik met bandages ga rommelen, mn paard dan net een mislukte mummie wordt Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers