Raad gevraagd. Paard met allergie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arthur
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-04

Raad gevraagd. Paard met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 11:13

Graag zou ik weten of er iemand is die dit ziektebeeld herkend.

Het gaat om een paard met een allergische reaktie, waardoor hij helemaal onder de bulten zit. Wanneer hij gespoten wordt tegen deze reaktie verdwijnen de bulten, maar na twee dagen zijn ze in alle hevigheid weer terug.

Op dit moment staat hij bij de dierenarts, maar uit de onderzoeken komt geen informatie waaruit blijkt waar hij allergisch voor is en dus ook niet een manier van behandeling die langere tijd duurt.

Wanneer hij deze allergische reaktie krijgt dan is hij er ook minder fit bij.

Herken je dit misschien van je eigen paard of een paard in je omgeving en weet je waar het paard allergisch voor was en wat de behandel methode is, dan zou ik dit graag van je horen.

We zijn op dit moment echt radeloos!!!!


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:29

Athur, gebruik de zoekfunctie maar van Bokt. Dan kom je verschillende topics tegen van mensen die een paard hebben die allergisch reageert.
Het schijnt dat in Duitsland een labo zit waar ze het bloed kunnen testen op allerlei allergien. In welke regio woon je ergens?
Sterkte ermee!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Arthur
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 12:03

Bloed is al onderzocht en daar is niks uitgekomen. Hij staat bij een zeer goed bekend staande dierenarts en die weten het ook niet meer...

Zelf heb ik ook al aardig wat gezien, maar nog nooit zoiets als dit.

Ik heb even gekeken wat er op andere forums geschreven werd, hier heb ik wel wat dingen herkend, maar hier hebben ze het ook niet echt over oplossingen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:01

Ik heb ooit eens een clydesdale gekend die deze bulten op haar beben had.
Is iets anders, maar toch.
Zij bleek allergisch voor gras.
Zielig maar waar.
Veel sterkte bij het achterhalen van de oorzaak bij jouw paard.


kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:48

ik heb er 2 gehad(binnen 1 maand) die allergisch waren voor anti mug/vliegenspray.
Witte spuitfles met groen/rood etiket.
De dag erna zaten ze allebei onder de bulten echte grote plakaten.
Ik heb ze gewassen met afwasmiddel (haalt de vetlaag + de vette mugspray weg) volgende dag was het over.
Heb de fles terug gebracht naar de winkel.


Mist

Berichten: 9480
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:37

netelroos komt ook voor bij paarden.

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:55

Weet je zeker dat er niks uit het bloedonderzoek kan komen? Er zijn namelijk twee vormen van onderzoek. eentje die alle stoffen uit het bloed eruit haalt en een middeltje maakt tegen al deze gevonden stoffen. maar er is ook een bloedonderzoek dat echt gaat zoeken naar de oorzaak van de allergie en uit alle gevonden stoffen de boosdoener haalt en hier een middeltje voor maakt.... Misschien heb je een van beiden nog niet laten doen?? Iig veel succes!

Live Life

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:44

Komt me bekend voor. Een paard had het zo'n beetje bij alle vliegensprays: het ging 3 tot 4 x goed en daarna was het prijs. Echt helemaal onder de bulten. Wassen met azijn en niet meer gebruiken hielp dan goed. Gaf hem ook wat appelazijn bij.
Een ander paard kreeg het van de biotine: opeens, dus ging maandenlang goed en toen was het raak. Kwamen we achter toen we er weer mee begonnen (zelfde reactie). Vervelend dat de dierenarts het niet weet. Zou in ieder geval precies een dagboek bij gaan houden wat je hem geeft en wat je met hem doet. Echt van alles noteren: hom. medicijnen, wormenkuren (merk) enz enz. Hoop dat je zo een verband kunt ontdekken. Heeft hij het vaak of af en toe"? Anders bijv. ook eens wat experimenteren met het voer wat je geeft als je denkt dat het daaraan kan liggen.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:53

Heb je langwerkend corticosteroid geprobeerd? Helpt vaak goed, of event. eerst een booster en dan capsules over het voer. Klinkt erg heftig, maar ws. heeft je paard ook jeuk en wil je gewoon van die bulten af.
Oorzaak opsporen is soms erg moeilijk, het kan bv ook van dingen komen die vrijwel niet te vermijden zijn, zoals bepaalde insectensteken of een bepaald plantje.
Ivermectine is trouwens ook bekende veroorzaker allergie, heb je nog ontwormd de laatste tijd?
Paard van vriendin van mij heeft het drie keer gehad, oorzaak opsporen bleek vrijwel onmogelijk - er kwam nl. wel iets uit het bloedonderzoek, maar daamee was absoluut nog niet duidelijk waar die stof in kon zitten..........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, carin0903, Django_Mette, fro, herr_balou, IASCrawler, janderegelaa, kitag1rl, Laura1982, Lielle, SentiBot en 98 bezoekers