SPOED!! Doen of niet?? SPOED!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

SPOED!! Doen of niet?? SPOED!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 20:41

Twee maanden geleden heb ik mijn Tinker te koop gezet, vraagprijs 3250 euro. Met als doel een verkoop prijs van 3000 incl.
Vrij snel bijna verkocht gehad voor een prijs van 2800 excl, maar dat ing niet door. Verder nog aardig wat geinteresseerde gehad, maar door (her)examens etc. raakte de verkoop op de achtergrond. En omdat ik diep in mijn hart Tiko helemaal niet kwijt wil, kon ik me er ook niet toe zetten weer hard achter de verkoop aan te gaan.

Omdat per 1 sept. mijn studie begint, toch weer te koop gezet op marktplaats, paar dagen terug, met als prijs N.O.T.K.

Ontzettend veel reacties gehad, 2 echt serieus geinterreseerde. Mevrouw A vertelde me dat ze ong. 2500 euro wilde besteden, maar kreeg wel heel snel een mailtje of we het echt niet eens konden worden over de prijs.

Persoon 2 belde eergister, zei dat hij eigenlijk 1000 minder te besteden had. Maar belde de dag daarna toch meteen weer, of ik hem nog had, en of ik hem iig nog 1 dag wilde vasthouden, hij zou komen zodra het iets minder warm was. Vandaag langs geweest, en gevraagd naar mijn bodemprijs, ik heb een prijs genoemd van 2800 euro. Hij belde net alweer terug, hij wilde hem heel graag hebben, maar voor 2500 euro. Hij hoefde niet meer naar de smid (mist een ijzer) en kon hem brengen wanneer ik wilde, geld zo, direct, contant.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Voor die prijs had ik hem al veel en veel eerder kunnen verkopen EN, voor die prijs hebben er veel meer mensen interesse. Bovendien zat ik net op marktplaza bij het tinkeraanbod te kijken, dan vraag ik dus echt niet veel voor Tiko.
Ik denk dat Tiko meer waard is, of, beter gezegd, dat ik meer voor hem kan krijgen als ik zijn waarde refereer aan de prijs die gemiddeld voor een tinker gevraagd wordt.

Bovendien heeft hij mij doordat ik hem nog 2 maanden extra gehouden heb, nog 400 euro gekost, waardoor hij mij dus nu netto eigenlijk 2100 euro zou opleveren.

Wat zouden jullie, alsjeblieft, help mij. Ik heb nog nooit een paard verkocht, ben geen harde onderhandelaar, en hoewel geld niet het belangrijkste is, kan ik het ontzettend goed gebruiken aangezien ik het komende jaar op kamers ga (reden van verkoop...).

Verder zou Tiko dan naar een meisje van 10 gaan, gekocht worden door Opa. Meisje heeft 1 keer per week les, is te groot geworden voor haar C-pony (dus heeft wel al ervaring). Op den duur wil ze ook wedstrijden met hem gaan rijden. Bovendien was Oma, die ook rijdt, ook helemaal gek van hem, en haar 3 zusjes ook. Hij krijgt een goed, relaxes leven met veel getuttel en aandacht, hij krijgt het goed, daar twijfel ik niet aan.

Maar... voor deze prijs?

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:45

Ik zou het niet doen het beestje is heel veel waard voor je en de meeste tinkers gaan idd voor een hogere prijs weg.
Desnoods overleg je dat als je over 2 weken nog niks anders voor Tiko hebt gevonden dat ze hem alsnog mogen hebben voor 2500 euro.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:47

Ik zou het doen.
Geloof me, uiteindelijk is het huis belangrijker dan de prijs.
Deze prijs is eerlijk, je hebt gelijk misschien vind je iemand die meer betaald. Maar wat als dat nog een maand langer duurt? Dan kost het jou alweer een maand meer stalgeld.

Als dit huis jou aanstaat, zoals je omschrijft, dan zou ik het doen.
Geld is belangrijk, maar waar je paardje terecht komt ook! En deze prijs is niet zo laag dat ik zeg dat je echt karig er vanaf komt.
Verder is vlak voor de winter (ok het is nog zomer Haha!) niet makkelijk een paard te verkopen. Stel dat het toch nog 2 maanden duurt...

Doen

pubelia

Berichten: 9988
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:48

ik zal hem als ik jou was op de tinker site zetten!
maar het is ook wat je wilt. bij die mensen die tico nou willen kopen weet je wel zeker dat die goed staat en dat die niet snel weer door verkocht word! als je hem voor meer wilt verkopen kan die bij handelaren komen en dus weer snel door verkocht worden. bij dat meisje zal die al gauw een plaats in haar hart krijgen en dat zal dus nooit bij die handelaren kunnen. het is dus ook een gedeelte wat je zelf wil!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:12

Ik zou het doen.
De pony krijgt een prima leven, en als jij hem nog een maand laat staan ben je weer 200 euro kwijt, en zie dat dan nog maar terug te krijgen.

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:15

Het is een kwestie van prioriteiten stellen (om het maar even hard te zeggen). Wat is voor jou belangrijker..?
- Dat hij een goed te huis krijgt met voldoende aandacht enz.
- Dat je het geld naar zijn echte waarde krijgt...

Mijn persoonlijke keuze gooi ik toch op het eerste.. maaaar met 1 voorwaarde dat ik 1e kooprecht zou hebben als het mis mocht gaan om een een of andere reden.
succes met deze beslissing

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:16

Niet doen..
Het klinkt erg overhaast..
en je kan wel meer voor hem krijgen.. Scheve mond
Maar een goed plekje gaat voor.. toch?

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:17

Citaat:
Persoon 2 belde eergister, zei dat hij eigenlijk 1000 minder te besteden had. Maar belde de dag daarna toch meteen weer, of ik hem nog had, en of ik hem iig nog 1 dag wilde vasthouden, hij zou komen zodra het iets minder warm was. Vandaag langs geweest, en gevraagd naar mijn bodemprijs, ik heb een prijs genoemd van 2800 euro. Hij belde net alweer terug, hij wilde hem heel graag hebben, maar voor 2500 euro. Hij hoefde niet meer naar de smid (mist een ijzer) en kon hem brengen wanneer ik wilde, geld zo, direct, contant.


Te eager. Ik zou het dus niet doen. Hoeft niet naar smid mag hem zo brengen. Het zou mij niet eens verbazen als hij al een koper had die er meer voor bood. Just my humble opinion.

'Paint' it 'Black'

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:24

myrth waarom ga je niet ff kijken bij die mensen?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:30

Niet doen. Je wou van begin af aan al 3000 hebben, dus waarom nu naar iemand die eerst niet meer dan 1000 kón besteden. Als iemand echt een goed paard wil, en een goed tehuis kan biedeen, mag de aanschaf alleen al geen belemmering zijn. Volgens mij heb je voor jezelf al bedacht dat je hem niet voor dat geld weg wilt doen. Verder zoeken naar iemand die wél een redelijke prijs voor een mooi paard wil betalen (Zoals Tiko dus)

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:55

ik zou het niet doen, je verhaal klinkt heel leuk over die mensen, maar die opa en oma gaan er ook niet meer iedere week opzitten. en met een tinker kom je (niet banketstaaf bedoelt) niet zo ver op wedstrijden) dus dan wil dat meisje weer een ander paard.......
en voor die prijs kan je d'r ook aan een ander leuk gezin geven....

I used to have money, now I have a horse..:+:

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:01

maar weet je wel waar die terecht komt dan?

ik zou als eerste eens gaan kijken waar die terecht komt en wat voor mensne het zijn en alles.
en erna pas erover gaan nadenken of je hem ana hun wilt verkopen.

maar zoals ik lees zijn dus totaal 4 mensen die hem willen gaan berijden?
hmm ik krijg dan zo die gedachten van eerst wil oma een half uurtje rijden Haha!
dan wil zusje nummer een half uurtje rijden,dan zusje nummer twee nog even gaan springen,maar zusje nummer drie wil er ook nog op Haha!
kan ook zijn dat ik helemaal mis zit hoor!
ik zou als eerste langs gaan,kijken of die mensen goede afspraken hebben en natuurlijk een goed thuis hebben voor hem.

iig suc6 met de verkoop!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:01

Ik zou het ook niet doen! Toen ik je verhaal las dacht ik hetzelfde als Fasel. Ze willen wat te graag, ookal klinkt het allemaal wel heel mooi.
Als ik jou was zou ik eens bij die mensen gaan kijken en dan eens zien wat voor gevoel je er dan bij hebt.
Ik vind dit bedrag ook vrij weining voor een veelzijdig paard als het jouwe. Ik ben het met anderen eens dat het niet om het geld zou moeten gaan, maar tegelijker tijd vind ik ook niet dat je je paard dan maar ver onder de prijs moet gaan verkopen.
Ik zou het nog even iets meer tijd geven....

pubelia

Berichten: 9988
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:04

Grietje schreef:
ik zou het niet doen, je verhaal klinkt heel leuk over die mensen, maar die opa en oma gaan er ook niet meer iedere week opzitten. en met een tinker kom je (niet banketstaaflig bedoelt) niet zo ver op wedstrijden) dus dan wil dat meisje weer een ander paard.......
en voor die prijs kan je d'r ook aan een ander leuk gezin geven....


er zijn mensen die ik ken met een tinker die al z2 dressuur rijden Wow! dus niet zo ver??

Niessie

Berichten: 784
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:05

Ik zou het niet doen, zoals de anderen al zeggen klinkt het erg overhaast van de eventuele kopers. Bedenk goed wat voor nieuw thuis je voor Tiko in gedachte hebt en waarvoor hij geschikt is (qua rijden/ karakter etc) en kijk aan de hand van deze 'eisen' waar/ bij wat voor mensen hij het het beste zou kunnen krijgen. Er zijn heel veel mensen op zoek naar een betrouwbare Tinker , dus wanneer hij op meerdere sites te koop staat zal er wel meer belangstelling komen. En naar alles wat ik over Tiko gelezen / gezien heb is hij zeker de prijsklasse waard die jij in gedachte hebt (in vergelijking met andere Tinkers die op internet te koop staan) al is een goed thuis vinden ook superbelangrijk. Overhaast niets, zoek goed uit waar hij eventueel terecht komt en stel eventueel een koopovereenkomst op. Veel succes en sterkte , want het is niet makkelijk om je paard te moeten verkopen.

www.kruisstraat5.nl voor bijzonder verblijf met je paard

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 22:05

Mmmm, allereerst denk ik niet dat het hier gaat om handelaar. Ze wilden bijvoorbeeld erg graag dat ik hem bracht, je gaat ook geen 4 kinderen meenemen. Bovendien werd Tiko nu al constant vergeleken met de andere paarden etc. Nee, dit waren geen handelaren. Eerder een boer die een goede pony voor een kleine prijs wilde.

Verder is het geen wat ik dus heb, stel dat ik hem over een week voor 3000 zou kunnen verkopen, waarom nu voor 500 minder? Maar, wie zegt dat ik die koper krijg??

En, ik wel hem, nouja, moet hem, eigenlijk per 1 sept kwijt....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 22:06

En, kom ik daaraan, en het 3 keer bagger, komt hij de trailer niet uit, en rijden we even hard terug, dat wel.

Ik twijfel in dit geval niet aan de mensen, wel aan de prijs....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:07

ik zou m verkope!valt niet mee om paard te verkope tegenwoordig!je kant wel zegge ik w8 maar dat krijg je er misschien wel meer voor maar zit je weer met stallingskosten...schiet ook niet op....
...doe m gewoon weg nu, ik raad t je aan want ik heb t niet zo gedaan en kreeg er uiteindelijk vrij weinig voor!!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:25

een contract opmaken
eventueel proefperiode
e bij eventuele verkoop, dat jullie de eerste keus MOETEN hebben, als hij dan nog niet terugkrabbelt, ze eens laten proefrijden etc...


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:28

Ik moet je zeggen dat het me niet lekker zit dat iemand naar je BODEMprijs vraagt en daar vervolgens dus ruim onderbied...

En ook mij zit dat hele eagere me niet zo, "Kom gelijk maar brengen"... als jij zegt dat het goed zit help ik het je hopen, maar er worden heel wat paarden verkocht aan opa's die een 'paard voor de kleindochter' (lees: de handel) zoeken.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:55

Wat ik begrijp zijn deze mensen toch wezen kijken? Dus je hebt ze ontmoet?

Als JIJ een goed gevoel hebt over deze mensen zou ik het doen voor €2500,-

Ik denk niet dat je binnen 2 weken een betere koper hebt (lees meer geld) en hier heb jij een goed gevoel over dat is ook heel wat.

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 06:50

ArwenLune schreef:
Ik moet je zeggen dat het me niet lekker zit dat iemand naar je BODEMprijs vraagt en daar vervolgens dus ruim onderbied...

En ook mij zit dat hele eagere me niet zo, "Kom gelijk maar brengen"... als jij zegt dat het goed zit help ik het je hopen, maar er worden heel wat paarden verkocht aan opa's die een 'paard voor de kleindochter' (lees: de handel) zoeken.


Dat was ook mijn reactie...

Maar als jij er een goed gevoel over hebt, moet je het gewoon doen...

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 07:10

Ze zijn al wezen kijken. Opa, Oma en drie klein kinderen!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:14

Wat zegt je gevoel?
Als je er een goed gevoel bij hebt zou ik er voor gaan.
Een goed thuis is immers imo belangrijker dan de hoofdprijs.
Succes met je beslissing.

<3 Galanto <3

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:33

Ik weet niet of ik het zou doen, ik zat in het zelfde schuitje als jou. Ik had een bod gekregen op mijn pony en was het daar niet mee eens. Heb stug volgehouden en er 50 euro minder voor gekregen als dat ik wilde hebben.

In de week dat hij net weg was, heeft de telefoon rood gestaan, zoveel werd er gebeld.

Misschien nog een idee om een tegenbod te doen of eventueel langs gaan om te kijken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981 en 49 bezoekers