Cremello veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Cremello veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:55

Sinds kort ben ik in het bezit van een "cremello" kleurig minipaard veulen. De kleur is bijna wit (gebroken wit) met blauwe ogen. Ik heb lang naar deze kleur gezocht, eigenlijk wilde ik een 100% shetlander maar dat lukte niet. Het veulen dat ik nu heb is geregistreerd bij het NMPRS en heeft half Falabella bloed. Een erg mooi diertje! Graag wil ik in contact komen met mensen die ook een paard/pony in deze kleur hebben.

Meer info over deze kleur is te vinden op mijn website.

Groetjes,

Greet Abbink


_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:28


Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 14:33

jessiejanes schreef:
hoi,
Ik heb een cremello en een perlino,beide quarters.

Bij de link,in mijn bijschrift,zijn topics, waar meer foto's van de perlino te zien zijn.


Ongelooflijk wat een mooie paarden heeft u, wat zult u daar trots op zijn. Ik bezoek zelf vaak de site www.doubledilute.com om te zien hoe de kleuren vererven en wat je kunt verwachten uit een cremello combinatie. Echt een mooie informatieve site.

Ik heb mij veulen nog niet zo lang maar ik blijf nog steeds beonderend naar hem staren met die mooie blauwe ogen.

Greet

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:22

fjord4all schreef:
Ongelooflijk wat een mooie paarden heeft u, ....

Bloos ,..dank je!!
Die site is inderdaad erg informatief,maar niet alles klopt.
Vanaf die site dacht ik dus dat het cremello-beige niet kan verbranden in de zon.Nou,ZE VERBRANDEN ECHT WEL!!
De cremello ben ik aan het voorbereiden voor een show en nu staat ze alleen s'nachts buiten.Nu is het zo erg dat zelfs die 2 uurtjes ochtend-zon al een blaar op haar neus kan maken!! Verdrietig Dus double-dilutes kan wel wat extra zorg geven!!!Hoe is dit met de jouwe?De perlino-baby zet ik ook preventief tussen 12 en 4 uur s'middags binnen!!

Wist je dat uit 2 buckskins/valken ook een cremello kan komen?(staat niet op die site!).Mijn cremello is zo-een,ze is genetisch getest en dus echt cremello,met 2 valk-ouders!!

Trouwens een half-falabella is ook erg leuk,heb je een foto?? Cheese!

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 16:58

jessiejanes schreef:
:o ,..dank je!!
Die site is inderdaad erg informatief,maar niet alles klopt.
Vanaf die site dacht ik dus dat het cremello-beige niet kan verbranden in de zon.Nou,ZE VERBRANDEN ECHT WEL!!
De cremello ben ik aan het voorbereiden voor een show en nu staat ze alleen s'nachts buiten.Nu is het zo erg dat zelfs die 2 uurtjes ochtend-zon al een blaar op haar neus kan maken!! Verdrietig Dus double-dilutes kan wel wat extra zorg geven!!!Hoe is dit met de jouwe?De perlino-baby zet ik ook preventief tussen 12 en 4 uur s'middags binnen!!

Wist je dat uit 2 buckskins/valken ook een cremello kan komen?(staat niet op die site!).Mijn cremello is zo-een,ze is genetisch getest en dus echt cremello,met 2 valk-ouders!!

Trouwens een half-falabella is ook erg leuk,heb je een foto?? Cheese!


Hmmm, dat is interessant zeg! Een cremello uit 2 valken. Ik houdt mijn veulen ook overdag binnen, hij verbrand niet snel ondanks dat hij geschoren is (voor de keuring) maar toch. Hij is ook nog zo klein en jong en in het begin floepte hij gewoon tussen de schrikdraadjes door, dat is wel even wennen zo'n kleintje.

Ik zal proberen een foto te plaatsen, als het niet lukt is mijn foto te zien op mijn site www.shettymode.nl

Bedankt voor je reactie!

Greet
Afbeelding

(merk net dat er geen verbinding is met Planet ...)

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 17:00

Loos alarm, de foto is zichtbaar, haha.

Greet

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:46

jessiejanes schreef:
Vanaf die site dacht ik dus dat het cremello-beige niet kan verbranden in de zon.Nou,ZE VERBRANDEN ECHT WEL!!


Als hij een witte aftekening op de neus heeft, wat soms moeilijk te zien is op een cremello verbrand hij wel gewoon.
Misschien dat dat het is.

Een cremello uit 2 valken kan heel makkelijk als beide paarden ook de vos-factor dragen.

Let wel dat een smokey-cream soms erg veel op een cremello kan lijken, dus een test of hij vos draagt kan dan uitkomst bieden over de exacte basiskleur.

Leuk veulen trouwens fjord4all Knipoog
Heb hem langs zien huppelen op de keuring.

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:29

Ik heb 2 cremello Welshjes. Een merrie en een hengst. Voor foto's zie mijn website.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:06

Wat een leuk paardje!!! Vingers aflikken
Die knotjes,hij ziet er mooi uit ,een echt mini-paardje!! OK dan!

over het verbranden:nee,ik dacht ook dat het alleen op het wit van de bles kon,maar daarnaast verbrandt ze ook flink!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:10

Melanie5 schreef:
Ik heb 2 cremello Welshjes. Een merrie en een hengst. Voor foto's zie mijn website.

Mooi,hey!!
met die cremello-hengst kan je leuke kleurtjes fokken bij de merries ,die je nu hebt!!Zijn de dilutes populair bij de welshjes??

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38659
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:40

fjord4all schreef:
Hmmm, dat is interessant zeg! Een cremello uit 2 valken.

Tuurlijk kan dat, net als je uit twee zwarten of twee bruine paarden een vos kan krijgen!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 00:03

Melanie5 schreef:
Ik heb 2 cremello Welshjes. Een merrie en een hengst. Voor foto's zie mijn website.


Wat een prachtige hengst! Heeft u al met deze hengst gefokt? Ik heb ook de foto van de vader gezien, hoe wordt deze kleur dan genoemd? Is het valk? En is die hengst zo licht of is de foto wat vertekend?

Wat zijn uw ervaringen met het verbranden in de zon bij Cremello's?

Greet

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 00:08

Meavey schreef:
Let wel dat een smokey-cream soms erg veel op een cremello kan lijken, dus een test of hij vos draagt kan dan uitkomst bieden over de exacte basiskleur.

Leuk veulen trouwens fjord4all Knipoog
Heb hem langs zien huppelen op de keuring.


Heeft u hem gezien op de keuring? Ik kon er niet bij zijn, dat vond ik zo jammer. Ik hoop dat hij echt cremello is, zijn moeder is smoky black en zijn vader palomino. Hij is verder echt helder wit met roze huid.

Waar kun je zo'n test laten doen en wat kost het?

Greet

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 00:10

jessiejanes schreef:
Wat een leuk paardje!!! Vingers aflikken
Die knotjes,hij ziet er mooi uit ,een echt mini-paardje!! OK dan!

over het verbranden:nee,ik dacht ook dat het alleen op het wit van de bles kon,maar daarnaast verbrandt ze ook flink!


Ja wat een scheetje he? Hij is ook echt heel erg lief en makkelijk in de omgang. Ik hoop dat ik niet veel last van dat verbranden krijg. Waarom zeggen op die Amerikaanse site dan niet de waarheid?

Greet

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:52

Wie is zijn vader?

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:00

jessiejanes schreef:
Mooi,hey!!
met die cremello-hengst kan je leuke kleurtjes fokken bij de merries ,die je nu hebt!!Zijn de dilutes populair bij de welshjes??


Nee de dubbel dillute kleuren zijn niet mega populair bij de Welshjes. Op de keuring ziet de jury ze liever niet. Ze zijn wel heel handig om palomino's en valken te fokken en die zijn weer wel populair.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:04

fjord4all schreef:
Wat een prachtige hengst! Heeft u al met deze hengst gefokt? Ik heb ook de foto van de vader gezien, hoe wordt deze kleur dan genoemd? Is het valk? En is die hengst zo licht of is de foto wat vertekend?

Wat zijn uw ervaringen met het verbranden in de zon bij Cremello's?

Greet



Deze hengst heeft dit jaar voor het eerst gedekt. Een vos merrie, een bruine en een palomino. Daar kunnen dus palomino;s, valken en cremello's uitkomen.
Zijn vader (Waxwing Hillbilly) is een schimmel, valk geboren. De moeder is een palomino.
Geen van beide cremello's is verbrand. Ook mijn appie merrie met roze neus niet. Vreemd genoeg alleen mijn bruine ruin met een mini snebje was wat verbrand.
Volgens mij heeft de kleur niets te maken met wel of niet verbranden. Hooguit als ze een roze neus hebben. Ik heb er met die lichte kleuren nog nooit last van gehad.
Veel plezier met je veulen. Ik vind het een erg leuk beestje.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 01:17

stef schreef:
Wie is zijn vader?


Sebastopol ZieZo .

Greet

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 01:19

Melanie5 schreef:
Zijn vader (Waxwing Hillbilly) is een schimmel, valk geboren. De moeder is een palomino.Veel plezier met je veulen. Ik vind het een erg leuk beestje.


Bedankt voor het compliment! Valk geboren maar nu schimmel? Dat snap ik niet ... Kunt u mij daar meer uitleg over geven?

Greet

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:15

Nou schimmel overheerst elke kleur dus een valk met schimmel word in de loop der jaren wit, maar heeft dus als basiskeur nog steeds valk.
En kan dus ook die kleur weer doorfokken en ja dus ook weer schimmel.

Enne zeg maar JE hoor, voelen we ons weer zo oud... Haha!

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 15:24

En blijven die manen dan zo zwart? Ik vindt het prachtig hoor, heel apart. Iemand met U aanspreken heeft niets met leeftijd te maken hoor, haha, ik ben ook 43 maar het staat netjes en beleefd, heb ik ook van iemand geleerd c.q. overgenomen, men doet het tegenwoordig zo weinig meer.

Dus niet oud voelen hoor Knipoog
Greet

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:31

Nee een schimmel word uiteindelijk wit, dus óók de manen, hoewel het ene paard sneller witter word dan de ander.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Greetje61

Berichten: 146
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 14:34

Oh dat is best wel jammer want op die foto lijkt het schitterend, een spierwit paard met zwarte manen en staart. Bedankt voor je informatie!
Greet

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:28

Dacht aan het koppie al te zien dat het een sebastopoltje was, die hebben altijd van die typische, mooie koppies.

Even kijken hoe ie uitgroeit, dan heb ik over 3 jaar misschien wel een merrie voor hem Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:31

jessiejanes schreef:
Vanaf die site dacht ik dus dat het cremello-beige niet kan verbranden in de zon.Nou,ZE VERBRANDEN ECHT WEL!!


Witte aftekeningen op een cremello paard verbranden net zo snel als witte aftekeningen op een paard van een andere kleur. Maar een cremello zal niet verbranden op de plekken waar nog een beetje pigment zit.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kiko, Kirja, meniekske, xemmafalcon en 37 bezoekers