Knoflook giftig???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GingerMorgan

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Purmerend

Knoflook giftig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 20:32

Misschien een rare vraag maar ik wil het gewoon zeker weten.
Laatst was er een vrouwtje bij ons op stal en zij zei dat knoflook giftig is voor een paard want knoflook is een 'zusje' van de ui en de ui is wel giftig voor een paard... Verward

Maar anders zouden er toch niet zoveel paarden produkten met knoflook worden verkocht??? Scheve mond
Mij lijkt het eigenlijk van niet maar je weet maar nooit.. Knipoog
Heeft iemand hier wel eens iets over gehoord of het waar is of niet??

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:39

Als knoflook giftig is, dan snap ik niet dat er nog zoveel NVVR-leden met paarden zijn. Hele volksstammen voeren knoflook, ook hele tenen en ik heb daar nog nooit van gehoort dat daar een paard ziek van is geworden. Welliswaar is mijn paard ooit ziek geworden van knoflookpoeder, maar die bleek achteraf bedorven te zijn Bloos!
Of ui giftig is weet ik niet, maar zorg er over het algemeen voor dat je weet waar mensen hun "wijsheid" vandaan hebben, de onzin die af en toe de wereld in word geholpen is onvoorstelbaar.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:44

volgens mij is knoflook niet giftig hoor,
ik ken ook iemand die dr paard soms
muesli met knoflookpoeder geeft
en dat heeft nog nooit problemen
opgeleverd.. dus ik denk dat het
geen kwaad kan.. en dan zouden
er idd niet zo veel paardenproducten
met knoflook gevoerd worden..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:08

Ik voer ook iedere dag knoflook, maar paard leeft nog steeds en is niet ziek Haha!
Dus giftig? Nee..

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:13

Ik voer Jewel ook iedere dag een knoflookteen voor de vliegen, zodat het bloed niet lekker meer is voor de vliegen, maar ze is er nooit ziek van geworden. Maar heel veel mensen gebruiken knoflook dus ik denk dat het zeker niet giftig is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:17

Ik heb Kawa knoflook poeder gevoerd, maar die kreeg er buikpijn van.
Mij werd toen verteld dat knoflook te scherp is voor de maag.
En ik moet zeggen dat hij het ook niet graag at en vraag me af of een paard in de natuur dat wel zou doen?
Giftig zal het dus niet zijn, maar te scherp kan ik me wel wat bij voorstellen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:22

runningkawa schreef:
En ik moet zeggen dat hij het ook niet graag at en vraag me af of een paard in de natuur dat wel zou doen?

Mijn paard doet een moord voor knoflook Haha!

GingerMorgan

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 21:22

Ik geef t mijn pony zelf ook altijd en heb ook nog nooit iets gemerkt.
Maar wilde gewoon ff checken Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:24

Amethyst schreef:
Mijn paard doet een moord voor knoflook Haha!

ah oke, dat kan dus ook Haha!
weet ik dat ook weer

ennuh wel opletten met knoflook voeren hè, dadelijk vermoord hij je nog als het te lang duurd Haha!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:26

De voedingsdeskundige die ik bij Pavo sprak zei ook dat knoflook niet goed voor paarden was!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:41

Ik denk dat men het hier over rauwe (vers) knoflook. Dit is wel volgens oude "wijsheid" giftig en werd nooit aan vee of paarden gegeven.

De verwerkte versies (poeder, granulaat, korrels) die wij allemaal aan onze paarden geven zijn eerder gezond dan schadelijk.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:49

ik denk ook niet dat het giftig is anders zouden ze er toch al dood aan zijn geweest

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:51

ik voer mijn paard knoflook poeder voor de vliegen, en ze is nog kerngezond!! (even off topic.. krijgen jullie paarden ook van die vieze neusen van dat knoflook poeder? die van mij krijgt allemaal harde korstjes op haar neus??..)

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:54

heb ie niet gewoon ze neus verbrand door de zon?

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:15

joke20 schreef:
heb ie niet gewoon ze neus verbrand door de zon?

nee want ik haal het er altijd af met een natte spons, kan niet wanneer haar neus verbrand is. en dan stinkt ook altijd alles meteen weer naar die knoflook

Bloompje
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:27

knoflook is naar mijn mening niet slecht maar ook weer niet heel goed voor je paard of pony. Althans mijn paardje krijgt last van zijn buikje als ik het te lang voer, omdat knoflook nogal scherp is. Ik voerde het daarom enkel als kuur tussendoor, voor zijn luchtwegen en weerstand.

Ze zeggen dat het helpt tegen vliegen ?? Nou daar merk ik in ieder gevals niks van dus daarvoor zou ik het niet voeren, en zeker niet dag in dag uit! Ik heb nu nog een beetje liggen wat ik alleen zo nu en dan als 'lekkernij' voer door de slobber bijvoorbeeld
Laatst bijgewerkt door Bloompje op 11-08-04 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:30

Mijn paard krijgt het dagelijks in granulaat vorm door zijn voer en wordt er alleen maar beter van. Ook heeft mijn paar veel minder vliegen dan de rest van de paarden in de wei en ruik je het zelf beetje als ie zweet dat zijhn geur anders is.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:32

Giftig niet, maar sommige paarden kunnen er last door krijgen van hun spijsvertering. Ik heb het jaren gevoerd, maar ben er mee gestopt en ik zie echt geen verschil met wel voeren. Ook tegen de vliegen hielp het helemaal niks...

Bloompje
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:33

hahaha vind het wel grappig dat jij dat kan ruiken aan jou paard!! Ik in ieder geval nooit opgemerkt bij mijn paard! Maar wellicht komt dit omdat ik snippers gaf?

Bloompje
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:34

Klopt Prompertje, vliegen merk ik inderdaad ook geen verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:36

Misschien ligt het aan het type paard dat je hebt en stinken andalusiers zowiezo meer dan bijvoorbeeld de haf die erbij staat, haha. Nee, ik emrk het inderdaad echt als ik het gevoerd heb of niet aan de hoeveelheid vliegen die op hem zitten en het hielp ook tegen de zwelling van de castratie (nog steeds bar slordig gedaan en moet volgend jaar opnieuw gehecht enzo als het echt weg is)

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:37

Bloompje schreef:
Klopt Prompertje, vliegen merk ik inderdaad ook geen verschil!


nee hè? En daarvoor ging ik het juist voeren Scheve mond

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:37

Ik heb mijn paard vandaag nog verse knoflook gegeven en ik heb net nog ff gekeken..maarruuh niks aan het handje hoor.Ik geef hem vaker knoflook.Niet dat jullie denken dat ik hem als proefkonijn gebruik.hihi.En de mijne doet trouwens ook een moord maar dan voor een ui.Geef ik niet zo vaak maar soms.gewoon omdat hij dat lekker vind.Gek beest.

Bloompje
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:41

Vervelende ervaring voor jou paardje Fellor! Dan goed voor jou dat de knoflook wel helpt. Ik gebruik het door bovengenoemde reden niet meer, en heb ik dan ook mijn bedenkingen bij het veelvuldig/ en lang gebruik van knoflook! In ieder geval voor mijn paardje is het slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:46

Bloompje schreef:
Vervelende ervaring voor jou paardje Fellor! Dan goed voor jou dat de knoflook wel helpt. Ik gebruik het door bovengenoemde reden niet meer, en heb ik dan ook mijn bedenkingen bij het veelvuldig/ en lang gebruik van knoflook! In ieder geval voor mijn paardje is het slecht.


Ja tis echt mega slordig gedaan Scheve mond , maar ja, doe je nu toch niks meer aan behlave het volgend jaar laten corrigeren. Maar denk dat knoflook misschein net zoiets is voor paarden als koemelk bij mensen, zijn er veel die er niet tegen kunnen, maar slecth is het denk ik niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-04 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt