Solide @ de paardentandarts

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Solide @ de paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 18:21

Gisteren was het weer zover. De paardentandarts kwam weer voor mijn meisje. Aangezien ze de laatste tijd weer flink wat kon bokken en steigeren heb ik een kijkje in haar mond genomen (tenminste voor zover ik iets kan zien) omdat ze vorig jaar ook last had van haar tanden toen ze veel bokte enz. Toen was de paardentandarts ook geweest en daarna ging het weer super. Ik had eventjes gekeken en gevoeld en voelde wat haken op haar kiezen, dus vandaar hem maar eens laten komen.

Hier natuurlijk foto's van gemaakt. Vorig jaar was ik de digi vergeten, maar dit jaar niet.... Trouwens Solide kan op de foto's er een beetje vies uitzien, dat kwam omdat het de hele dag had geregend en mevrouw het heerlijk vond om in de modder te rollen. Dus heb mijn best gedaan om haar er een beetje normaal bij te laten lopen, maar niet helemaal gelukt Bloos

Hier stond ze nog eventjes lekker te grazen. Ze wist toen nog niet wat er ging komen Tong uitsteken
Afbeelding

En toen zag ze de favoriet van iedereen aankomen, de tandarts Huilen
Afbeelding

Solide is ook een grote dierenvriend, dus ze vond het ook geen probleem toen we Terry (ons vakantiehondje) even op haar rug zette. Terry vond het wat minder. Ondertussen kon de tandarts alles erbij pakken.
Afbeelding

De paardentandarts is DE vriend van een vriendin van mij (Evelien). Evelien heeft hier Solide ook vast zodat ik foto's kon maken. Zie je Solide hier denken: "Hmmmmm lekker kontje, daar zou ik zo in willen bijten" Tong uitsteken
Afbeelding

En hier begint het vijlen. Solide vond het op zich niet erg, ze stond er lekker rustig bij. Ik denk dat ik er minder rustig bij zou staan als ik zou zien dat mijn tandarts met zo'n grote vijl aan zou komen.
Afbeelding

Eventjes een uitleg aan de opa's over het hoe of wat, want vroeger (toen ze vroeger nog met een lange oe schreven) hoefde er nooit een paardentandarts bij hun paarden te komen.
Afbeelding

Alle instrumenten die hij bij zich had. Ik ben echt heel blij dat mijn tandarts dat niet heeft, ik denk dat ik dan nooit meer naar de tandarts zou gaan.
Afbeelding

Solide denkt hier: "Niet de hoekjes vergeten hè?!? Ik zal mijn hoofd even goed doen." Volgens mij begon ze het hier minder leuk te vinden. Ze kijkt een beetje moeilijk.
Afbeelding

Hier zie je een beetje hoe ver de vijl in haar mond zag. Je moet wel erg goed kijken, maar het is te zien.
Afbeelding

En toen kwam het martelwerktuig Knipoog
Afbeelding

"Kijk baasje ben ik niet veel knapper met een beugel??? Ik heb een beugelbekkie voor mijn eigen bestwil, dat is goed voor later nee daar twijfel ik niet aan....."
Afbeelding

"Autsj, toch iets minder, ze trekken mijn mond uit elkaar...."
Afbeelding

"Nu stoppen ze ook nog heel hun hand/arm in mijn mond"
Afbeelding

Dit vond ze duidelijk minder leuk... Maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Afbeelding

Nog even uitspoelen.. Volgens mij vond ze dat wel lekker.
Afbeelding

"Jippie mijn beugel mag weer uit... Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk, lalalalala"
Afbeelding

"Eindelijk kunnen mijn tanden weer normaal op elkaar"
Afbeelding

Solide had alleen maar haken op haar kiezen, gelukkig hoefde er niks getrokken te worden. Verder kon de paardentandarts mij ook vertellen dat ze alles al netjes had gewisseld, dus daar kan ze ook geen last meer van krijgen. Nu hopen dat ze weer rustig is tijdens het rijden.

Na Solide was nog een pony van een vriend van opa aan de beurt. Die bleek ook grote haken op zijn kiezen te hebben. Op deze foto waren ze net begonnen.
Afbeelding

Solide en Ilias deden het hartstikke goed bij de tandarts. Ze waren beide lekker rustig en lieten het allemaal toe. Dus gelukkig geen getrouble met de paardjes....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......



Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:25

leuke foto's

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Vigour

Berichten: 538
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:29

Hmm.. Ze heeft het overleefd Haha! Knap hoor

Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:41

Wat ziet jouw paard er lief uit!

Van onbereden naar dressuurwedstrijden:
- Naïa (Nala)♀️2018 - Rubin Royal x Jazz
- Oasis Axioma (Oscar) ♂️ 2019 - Incognito x Rhodium (sperma beschikbaar)

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:43

Ahh.. Tong uitsteken
Nou ja, iig weer mooie tandjes nu Vork

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:43

Jij maakt echt overal foto's van he! Echt leuk.
Ze staat er wel mooi braaf bij te kijken.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:44

leuke foto's zeg Haha! mooi dat alles goed is gegaan

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:45

Je ziet aan der koppie dat ze er niet blij mee is Haha!
Maar ze laat het wel goed toe zo te zien

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:03

Leuke foto's hoor!
Pfff wat is ze braaf bij de tandarts Bloos! Mijn altijd superbrave paardje gaat totaal door het lint als er een vijl in dr mond komt. Die moet helemaal verdoofd worden omdat ze anders de boom invliegt Bloos

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:06

Leuk paard Haha!
hahaha, die opa's leren ook weer wat bij Knipoog

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:09

Leuke foto's, leuk idee ook trouwens, om daar foto's van te maken!

En een heel mooi paard!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:29

@Marlies: Ik maak inderdaad heel veel foto's van Solide en vond dit ook weer een leuke reden om foto's van te maken. Makkelijk met een digitale camera. Je kan super veel foto's maken en wat je ermee doet kan je dan nog altijd zelf weten. Vond het wel leuk om deze met jullie te delen.

@xtostarlight: Wel erg als je paard het niet toelaat. Gelukkig hoeft het eigenlijk ook maar 1x per jaar dus is het niet zoals bij de hoefsmid, maar als je paard er lekker rustig bij wil blijven staan is dat natuurlijk altijd het makkelijkste. Gelukkig laat Solide het heel goed toe.

@_Kruimeltje: Ja de opa's leren zo zeker iets bij. Vroeger hoefde dat allemaal niet. Toen ik vorig jaar voor de 1e keer de paardentandarts had besproken wist opa niet wat er ging gebeuren. Hij vond het de grootste onzin dat er een tandarts voor Solide moest komen. Maar ja toen de tandarts alles had uitgelegd en hij door kreeg dat Solide er ook echt last van had vond hij het geweldig. Nu was een vriend van hem er ook bij, dus mocht Ruud alles weer een keer uitleggen. Ze blijven het toch nog raar vinden dat er een tandarts bij paarden nodig is.

De rest bedankt voor jullie reacties en complimentjes....

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:37

leuk om een te zine hoe dat gaat, antuurlijk we wat midner voor de paardjes. maar het is best intresand

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:53

Leuke foto's..Maarre waarom heeft die laatste in vredesnaam een dek op?? Verward

keep calm, I'm engaged!!! <3

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:58

je haalt de woorden uit me mond.. waarom loopt een paard in augustus met een winter dek om? de mussen vallen dood van het dak Haha!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 15:21

@ obelix en Cayusejuhh: Ik weet niet waarom die pony een deken op had. Ik stond er ook van te kijken toen hij met deken van de trailer af kwam. Die van mij heeft alweer een aantal maanden geen deken op. Maar ja... Het zal wel een reden hebben (misschien schuren, maar ja dan heb je ook dunnere dekens).

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:26

Hij zou het maar koud hebben! Haha!

Leuk om te zien Solide! Je heb wel een super dier dat ze het zo toe laat, mijn merrie moest toch echt gesedeerd worden. Bij mijn pony kon ik het wel zo laten doen.
Tja en opa.... tijd'n verandr'n.... Haha!
Het is bij ons ook iets wat elk jaar toch weer terug komt.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 18:38

@ Sall: Ik vind dat zoiets minimaal 1x per jaar moet gebeuren. Als je ziet hoeveel last paarden ervan kunnen hebben...

En ja mijn paardje is een super diertje! Het leek soms wel of ze het super leuk vond. Mooi de oren naar voren tijdens het vijlen. Het is ook zo'n ontzettend grote muts Knipoog

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

JoeyBabe

Berichten: 2211
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:04

Wat heb je een mooi paard ! *Jaloers* hihihi

De TIJD is als een paard dat aan de grillen van onze spoorslag gehoorzaamt, tot wanneer het ons uit het zadel werpt.
Er is een Frummeltje op komst!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 17:49

JoeyBabe schreef:
Wat heb je een mooi paard ! *Jaloers* hihihi


Dank je voor je complimentje.... Bloos

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MyrtheJ en 29 bezoekers